Jump to content

Nieuwe computer


Insanity Prawn Boy

Recommended Posts

Ik weet dat de video kaart niet goed is. Ik wil wel zo'n GeForce 8800, maar die kosten zoveel (bijna €1000). Mischien kan ik anders beter even wachten tot er ook goedkopere videokaarten zijn die DX10 ondersteunen. Als Windows Vista uit is, ondersteunen alle nieuwe kaarten dan meteen DX10? (ik wilde em toch pas eind van de maand kopen) Nog bedankt voor je reactie trouwens.
Kan er nou echt niemand even antwoord geven? Ik heb daarnet ook nog een keer op de site van dell gekeken. Ze verkopen zelfs in Bosnië Windows Vista, maar niet in Nederland. Ik heb er met google naar gezocht en er staat dat ze de Nederlandse versie nog moeten uittesten. Wel een beetje raar, want bijna elke andere fabrikant verkoopt nu computers met Vista er op...
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat de video kaart niet goed is. Ik wil wel zo'n GeForce 8800, maar die kosten zoveel (bijna €1000). Mischien kan ik anders beter even wachten tot er ook goedkopere videokaarten zijn die DX10 ondersteunen. Als Windows Vista uit is, ondersteunen alle nieuwe kaarten dan meteen DX10? (ik wilde em toch pas eind van de maand kopen) Nog bedankt voor je reactie trouwens.
Kan er nou echt niemand even antwoord geven? Ik heb daarnet ook nog een keer op de site van dell gekeken. Ze verkopen zelfs in Bosnië Windows Vista, maar niet in Nederland. Ik heb er met google naar gezocht en er staat dat ze de Nederlandse versie nog moeten uittesten. Wel een beetje raar, want bijna elke andere fabrikant verkoopt nu computers met Vista er op...

Alleen de nieuwe modelen ondersteunen Dx10, de 8800 kost trouwens maar €400,-. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben nu van plan om em met de GeForce 8800 GTX te kopen. Maar wat heb je er aan om 768MB geheugen er in te hebben? Als er spellen komen die meer dan 512MB nodig hebben, dan hebben ze toch meteen het dubbele nodig (1024MB)?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nu van plan om em met de GeForce 8800 GTX te kopen. Maar wat heb je er aan om 768MB geheugen er in te hebben? Als er spellen komen die meer dan 512MB nodig hebben, dan hebben ze toch meteen het dubbele nodig (1024MB)?

Uhm... neej.

En als ik jou was, zou ik het oude Ram van je computer in de nieuwe stoppen.

Ben je meteen wat voordeliger uit :D. (als hij past)

Link to comment
Delen op andere websites

... neej.

En als ik jou was, zou ik het oude Ram van je computer in de nieuwe stoppen.

Ben je meteen wat voordeliger uit :D . (als hij past)

Ik heb het over de video kaart. Die heeft 768MB. Ik heb op deze computer maar 256MB RAM en volgens mij kan je alleen even grote geheugenkaarten er in stoppen (die ik wil kopen heeft er 2 van 1024MB).
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nu te twijfelen of ik nou (als processor) die AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,66 GHz, 2000MHz bus, 1024kb L2 cache)of een Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 GHz, 1000MHz bus, 4.128kb L2 cache) moet nemen. De eerste is 266MHz sneller, maar die andere heeft 3.072kb meer L2 chache en is ook €50 duurder. Wat kan ik het beste doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit nu te twijfelen of ik nou (als processor) die AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,66 GHz, 2000MHz bus, 1024kb L2 cache)of een Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 GHz, 1000MHz bus, 4.128kb L2 cache) moet nemen. De eerste is 266MHz sneller, maar die andere heeft 3.072kb meer L2 chache en is ook €50 duurder. Wat kan ik het beste doen?

De Core 2 Duo natuurlijk.. :) Althans, dat zou mijn keuze zijn..

Die heeft een zeer hoog cache geheugen, wat je zeker weten om de langere termijn nodig gaat hebben. Vooral met Vista straks..

De AMD heeft maar 512 kb cache geheugen per kern, en de Intel 2mb(!) per kern.

Dat de Intel iets langzamer is qua MHz is niet zo gek belangrijk...

Trouwens, nog even iets anders he, er zijn nu ook moederborden die de Quadcore processor ondersteunen, misschien kan je daar nog even op wachten, zodat je in de toekomst ook nog altijd een Quadcore erop kan prikken.. Eind maart komen de Quadcore's uit, nog wel erg duur, maar die prijzen dalen altijd zeer snel.. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een paar vraagjes:

Is de processor 1.2 of 2.4GHz per kern?

Wat is er zo belangrijk aan het cache geheugen?

Wat maakt de snelheid van de frontside bus uit? (die van AMD is 2x zo hoog)

Ik wil trouwens niet wachten op de quadcore moederborden en processoren (zijn er ook al). Die kosten nu meer dan €1000 (processor), dus dat zal nog wel even duren voordat die ook echt betaalbaar zijn voor mij. Ik heb ergens gelezen dat je die Core 2 Duo heel makkelijk tot 3GHz kan overclocken zonder extra koeling. Ik weet niet hoe het moet, maar daar kom ik nog wel achter. Het verschil in snelheid maakt dus niet zo veel uit.

EDIT: Ik heb me nu al weer bedacht over de videokaart. Ik had een hele stomme rekenfout gemaakt; ik had voor de 8800 maar €200 in plaats van €500 bij de originele prijs opgeteld. Zoveel wil ik er gewoon niet voor uitgeven. Dan kost het hele systheem namelijk iets van €1500 excl. BTW (€1785 incl). Ik ga proberen de goedkoopste er in te krijgen en koop dan daarna de GeForce 8600 Ultra (komt in maart uit). Die kost 'maar' $179 (€115). Vergeleken met de 8800GTX is dat toch €400 verschil.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een paar vraagjes:

Is de processor 1.2 of 2.4GHz per kern?

Wat is er zo belangrijk aan het cache geheugen?

Wat maakt de snelheid van de frontside bus uit? (die van AMD is 2x zo hoog)

Kan er aub iemand antwoord geven?
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan alleen op de eerste vraag antwoord geven want mijn pa heeft net voor zichzelf een PC met dual-core processor gekocht. Het is 2 X 2.4 GH en niet 2 X 1.2GH. Bij mijn pa bevalt het trouwens goed, vooral als je meerdere programma's tegelijk draait gaat alles nog behoorlijk snel.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb ^_^

Gratz,

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een paar vraagjes:

Wat maakt de snelheid van de frontside bus uit? (die van AMD is 2x zo hoog)

Kan er aub iemand antwoord geven?

De fsb is de bussnelheid waarmee de processor met het geheugen en de Bridges (North-, South-) communiceert. Bij AMD is die hoger als bij intel. Intel 'pimpt' z'n kloksnelheden met de Multiplier, die weinig veranderd aan de totale snelheid, maar AMD is 'eerlijk' met z'n multipliers die tussen 1 en 2 ligt.

AMD's zijn over het algemeen Sneller, Koeler en Zuiniger dan Intels. Intel processoren zijn 'heethoofden', daarom wil ik er geen.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD Single.

Maar, verondersteld dat je niet alleen de game draait maar ook de virusscan, windows, vanallesennogwat, is de Pérfecte opstelling een Dual AMD Dual core Computer. (Dwz, een moederbord met 2 singlecores van AMD) maar die zijn Schijtduur en Superzeldzaam.

Wat dacht je van deze MOBO:

Asus K8N-DRE

Met deze processor (2 stuks uiteraard):

AMD Opteron 880

Het is eigenlijk een server processor, maar het is echt te Über voor games (en er zit een leuk prijsje aan)

En dan nog een Geforce 8800GTX en de taart is compleet.

Bewerkt: door schno009
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb em besteld!

Ik heb wel een paar dingen nog kunnen veranderen: AMD Athlon 64 X2 5600 (2,8 GHz, 2.256 KB cache), multimedia toetsenbord (blue-tooth kan niet met vista), ATI Radion X1300 pro en het is nog goedkoper ook!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...