Jump to content

IP adressconflict?

Recommended Posts

Geplaatst:

Heeft je systeem een Router naast de modem?

Dan kan een andere gebruiker deze foutmelding veroorzaken en dan krijg je deze waarschuwing als gevolg. ;)

Geplaatst:

ik denk dat het aan de andere computer ligt bij jullie , want er staat op het netwerk (netwerk is toch alleen van je eigen comp ?)

Geplaatst: (bewerkt)

Heb even op Google gekoekeloert en dit is het goede:

Je lokale IP adres kan je opvragen via de commando's winipcfg (Win95/98/ME) of ipconfig (Win NT/2000).

Ik heb het zelf ook een keertje gebruikt :) Suc6 er mee, als het nog niet lukt moet je het niet aan mij vragen want ik zit ATM in Frankrijk (Ja ik ben zo levenloos om daar nog ff op GTAF te kijken)

EDIT: Ohja bij de laatste staat Windows XP er nie bij maar da's gewoon windows 2000

Bewerkt: door T@rget
Geplaatst:

Wij hebben er ook weleens last van gehad, maar het is redelijk makkelijk op te lossen. Het probleem zit meestal dat er minimaal één computer een vast IP adres heeft ingesteld en er een ander eentje via DHCP toegewezen krijgt. Het kan ook zijn dat er bij twee computers dezelfde IP adres is ingesteld, maar het maakt in feite niet uit hoe je dit kan oplossen.

In netwerkverbinding klik je op je verbinding met rechtermuisknop en druk je op eigenschappen, zie screen:

post-48858-1167753821_thumb.jpg

Je krijgt dan een schermpje te zien:

1.png

Scroll naar beneden totdat je Internet-protocol (TCP/IP) tegenkomt. Klik het aan en druk op Eigenschappen. Je ziet het volgende scherm verschijnen:

post-48858-1167753997.png

Bij minimaal één van de computers in je netwerk moet hier iets ingevuld staan. In mijn geval zitten de computers op een IP dat eruit ziet als 192.168.1.xxx (hoe dit uit te zoeken, zie post hierboven) . Toen de fout optrad, had ik één PC ingesteld met het IP 192.168.1.101, terwijl een andere PC dit IP ook had toegewezen gekregen.

Je kan hier een aantal dingen aan doen:

- Zet alle PCs op een vaste IP, wel verschillend

- Zet alle PCs op "automatisch IP toe laten wijzen"

- Zet een PC met een vast IP met een zo hoog mogelijk nummer. Bijvoorbeeld bij mij: 192.168.1.150. Omdat er bij mij nooit meer dan 5 computers van het netwerk gebruik zullen maken, zal een computer nooit dit IP toegewezen krijgen.

Geplaatst:
bedankt allemaal. het is opgelost heb er nu geen probleem meer mee

Mooi, miss handig om even te posten wat jij er tegen gedaan hebt, aangezien er zo te zien wel eens vaker mensen problemen mee hebben :engel:

Geplaatst:
Wij hebben er ook weleens last van gehad, maar het is redelijk makkelijk op te lossen. Het probleem zit meestal dat er minimaal één computer een vast IP adres heeft ingesteld en er een ander eentje via DHCP toegewezen krijgt. Het kan ook zijn dat er bij twee computers dezelfde IP adres is ingesteld, maar het maakt in feite niet uit hoe je dit kan oplossen.

In netwerkverbinding klik je op je verbinding met rechtermuisknop en druk je op eigenschappen, zie screen:

post-48858-1167753821_thumb.jpg

Je krijgt dan een schermpje te zien:

1.png

Scroll naar beneden totdat je Internet-protocol (TCP/IP) tegenkomt. Klik het aan en druk op Eigenschappen. Je ziet het volgende scherm verschijnen:

post-48858-1167753997.png

Bij minimaal één van de computers in je netwerk moet hier iets ingevuld staan. In mijn geval zitten de computers op een IP dat eruit ziet als 192.168.1.xxx (hoe dit uit te zoeken, zie post hierboven) . Toen de fout optrad, had ik één PC ingesteld met het IP 192.168.1.101, terwijl een andere PC dit IP ook had toegewezen gekregen.

Je kan hier een aantal dingen aan doen:

- Zet alle PCs op een vaste IP, wel verschillend

- Zet alle PCs op "automatisch IP toe laten wijzen"

- Zet een PC met een vast IP met een zo hoog mogelijk nummer. Bijvoorbeeld bij mij: 192.168.1.150. Omdat er bij mij nooit meer dan 5 computers van het netwerk gebruik zullen maken, zal een computer nooit dit IP toegewezen krijgen.

dit heb ik er tegen gedaan

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...