slurfie Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Hoe maak je glas? Want ik wil dat op een wapen doen. Of iedergeval iets doorzichtigs wat op glas lijkt. Dat wil ik graag op een van mijn wapens doen. PS. Weet iemand ook hoe de kogel heet die uit je geweer valt bij de shotgun als je geschoten hebt? Slurfie Reageren
DaBeast Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 'Iets' doorzichtig maken doe je door een Alpha Channel te gebruiken. Met dit kan je er voor zorgen dat bepaalde delen doorzichtig worden. Zwart betekend dat hij dat deel niet doorlaat van de texture, wit betekend dat hij dat wel doet. Dus als je een witte texture (of een andere, dat moet je zelf kiezen) op het deel mapt dat je als raam wilt gebruiken. En dan een grijze texture (kleur texture) neemt als Alpha Channel, dan is hij half doorzichtig. Om een alpha toe te voegen klik je vanonder in TXD Workshop gewoon op "Alpha/Mask", en dan op "Import". De gunshell staat in effectsPC.txd die je kan vinden in *Je instalatie folder*\Program files\Rockstar Games\SAMS\GTA San Andreas\models'. De texture zelf heet als zelfsprekend 'gunshell' Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
slurfie Geplaatst: 3 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 (bewerkt) Het lukt niet als ik import bij de alpha mask, komt het bij de normale. Bewerkt: 3 januari 2007 door slurfie Reageren
Wazuup Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 Het lukt niet als ik import bij de alpha mask, komt het bij de normale. Als je doet wat DaBeast je gezegd heeft moet het lukken. Misschien kan ik het nog wat verhelderen. Importeer eerst gewoon een texture, geef hem de goede naam etc. Daarna klik je op Alpha/Mask en ga je de alpha texture importeren. Heb je dit gedaan, klik dan op ''properties'' en vul bij alpha de naam zonder de extensie van het plaatje in. Vink het hokje ''alpha is used'' aan en klik op ok. Nu staat in het rood onder het plaatje de naam van de alpha texture die gebruikt word Reageren
slurfie Geplaatst: 3 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 Het lukt niet als ik import bij de alpha mask, komt het bij de normale. Als je doet wat DaBeast je gezegd heeft moet het lukken. Misschien kan ik het nog wat verhelderen. Importeer eerst gewoon een texture, geef hem de goede naam etc. Daarna klik je op Alpha/Mask en ga je de alpha texture importeren. Heb je dit gedaan, klik dan op ''properties'' en vul bij alpha de naam zonder de extensie van het plaatje in. Vink het hokje ''alpha is used'' aan en klik op ok. Nu staat in het rood onder het plaatje de naam van de alpha texture die gebruikt word Importeer gewone texture -> OK Goede naam -> OK Alpha/Mask aangeklikt -> OK Alpha texture importeren -> Fail Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.