Koen729 Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Kan iemand mij vertellen hoe je gifplaatjes maakt? (Een programma) Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Kan iemand mij vertellen hoe je gifplaatjes maakt? (Een programma) Met ImageReady, dat krijg je er direct bij als je PhotoShop instaleert. Het is wel even slim om tutorials te volgen voordat je er aan begint, vooral de basis is belangrijk. Heb je Photoshop nog niet? Dan kan je hier, op de site van Adobe, een gratis trial van 30 dagen downloaden, veel plezier en succes! Reageren
Koen729 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Kan iemand mij vertellen hoe je gifplaatjes maakt? (Een programma) Met ImageReady, dat krijg je er direct bij als je PhotoShop instaleert. Het is wel even slim om tutorials te volgen voordat je er aan begint, vooral de basis is belangrijk. Heb je Photoshop nog niet? Dan kan je hier, op de site van Adobe, een gratis trial van 30 dagen downloaden, veel plezier en succes! Wil niet ondankbaar zijn hoor, maar ik heb niet zoveel aan een trial van maar 30 dagen. Is er niet een gratis programma te downloaden? Reageren
Goliat Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 (bewerkt) Wil niet ondankbaar zijn hoor, maar ik heb niet zoveel aan een trial van maar 30 dagen. Is er niet een gratis programma te downloaden? Ondankbaar ben je nooit als het antwoord niet is zoals je had verwacht, zolang je maar wel respect hebt voor de tijd en moeite die de persoon(in dit geval -Matthijs-) erin heeft gestoken. Gratis GIF animators zijn lastig te vinden, je hebt goede programma's als Ulead GIF Animator e.d. maar dat is betaald maar wel aan te raden(makkelijk in gebruik). Als je er echt geen geld voor over hebt dan heb ik hier nog Microsoft GIF Animator voor je gevonden: >>Klik<< Het is niet heel handig in gebruik, het programma is al vrij oud. Het idee is dat als je een goed werkende Animated GIF wil maken dat je dan een aantal plaatjes moet maken(in paint ofzo) en dat deze dan in elkaar overlopen zoals in een tekenfilm. Deze sla je dan stuk voor stuk op als .GIF(alleen dat kan MS GIF Animator importen) en voeg je dan ook weer stuk voor stuk toe in een volgorde dat je een tekenfilm krijgt. Animated GIF's kan je ermee maken, maar daar blijft het ook bij. Als je het echt mooi wilt doen gebruik dan gewoon Photoshop en daarmee heb je dan gelijk Image Ready, het kost een zak met centen maar dan heb je ook wat. Edit: Ik zie trouwens net dat je .AVI(film formaat) ook kunt importeren wat dus betekend dat je van een film een .GIF kan maken. Bewerkt: 3 januari 2007 door Goliat Reageren
Gangsta Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 Als je een poppetje (netals een tekenfilm zoals Goliat zegt) wilt maken, dan kan je beter het programma Pivot gebruiken. Met Pivot kan je vrij leuke animaties maken en zelfs héél erg makkelijk zonder in Paint te hoeven tekenen. Het is gratis downloadbaar: http://www.snapfiles.com/php/download.php?...96085&loc=2 Heel erg leuk en lachen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.