Die-hard Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Doorbraak in zoektocht naar supersnel internetdi 02/01/07 - Leuvense, Amerikaanse en Chinese onderzoekers hebben een nieuwe stof ontdekt die het internet veel sneller zou kunnen laten verlopen dan de huidige technologie. Het gaat om een samenwerkingsverband tussen de afdeling Moleculaire Materialen van de KULeuven, de Washington State University in de Verenigde Staten en de Chinese Academie van Wetenschappen. (foto VRT) Die hebben nu een organisch materiaal ontdekt dat heel lichtgevoelig is en volgens experimenten veel sneller informatie zou kunnen doorsturen dan de huidige optische kabels. Het materiaal bestaat uit een complex systeem van stikstof, zuurstof en koolstof en zou een doorbraak kunnen betekenen voor een supersnel internet. Professor Koen Clays (foto) van de KULeuven bevestigt het succes van de experimenten, maar waarschuwt dat er nog een lange weg te gaan is voor thuisgebruikers kunnen genieten van dat snelle internet. Zo moet er eerst nog een EOM-modem of elektro-optische modulator met de nieuwe stof worden ontwikkeld. Daarna moet een totaal nieuwe internetinfrastructuur worden uitgebouwd naast de huidige en dat zal veel kosten. Clays vermoedt dat nichemarkten zoals de filmindustrie wellicht als eerste zullen willen investeren in de nieuwe technologie. Pas daarna zou die goedkoper worden en binnen bereik van de gewone surfers komen. Bekijk hier de video van het nieuws+ de uitleg. Reageren
Arjen Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Allemaal prachtig en mooi, maar ik geloof dat het ook 35500 keer duurder is. >< Reageren
Die-hard Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Allemaal prachtig en mooi, maar ik geloof dat het ook 35500 keer duurder is. >< "Pas daarna zou die goedkoper worden en binnen bereik van de gewone surfers komen." Hopelijk snel dus... Reageren
Dikbuik Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 ach ik ben blij met wat ik nu heb Reageren
Wesley Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 ach ik ben blij met wat ik nu heb Juist, ik ben er nu ook tevreden over. Het mag best sneller zijn, maar ik ben nu ook tevreden hoor. Reageren
Pitbull Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 ja idd, het is wel handiger, Maar of dat nu 2000 versnelt of 35500 versnelt, daar merk je toch (bijna) geen verschil?? Reageren
Wesley Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 ja idd, het is wel handiger, Maar of dat nu 2000 versnelt of 35500 versnelt, daar merk je toch (bijna) geen verschil?? Het verschil moet er wezen. Je zult zien dat het nog sneller gaat. En met een nulletje er achter weet je wel voor 99% zeker dat het NOG VEEL sneller gaat.. Reageren
EXIT Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 ik download al snel met een telenet turbo lijn maar volgens mij hoort dit toch in het computergedeelte of vergis ik me Reageren
Dikbuik Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 ik download al snel met een telenet turbo lijn maar volgens mij hoort dit toch in het computergedeelte of vergis ik me misschien wel niet ik vind t goed passen in t Onzin forum Reageren
60000_1485553405 Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 (bewerkt) Je versnelt niet met 35500. Maar het is in vergelijking, met adsl was het? Op het nieuws heb ik gezien dat het 37000 keer sneller is in vergelijking met adsl. (Als mijn geheugen nog goed is.) Hoe sneller het gaat hoe hoger je rendement is dus. Er is echt wel een groot verschil. Alles wat je download kan dan ook in vergelijking met adsl 37000 keer rapper gaan. Bewerkt: 2 januari 2007 door †SAW† Reageren
NandroDavids Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 maar volgens mij hoort dit toch in het computergedeelte of vergis ik me Ik denk dat je gelijk hebt, aangezien dit topic over computers gaat en de Computer Fora daar toch echt voor bedoeld zijn. Ik verplaats het topic bij deze dus even naar de betreffende Fora Om ook even ontopic te posten: 35500 keer sneller hoeft van mij nou ook weer niet, maar een beetje sneller zou zeker niet slecht zijn, want nu zit ik soms redelijk gefrustreerd te downloaden... Reageren
Le MrG Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 Het zou wel handig zijn, kun je nagaan als je een spel wilt downloaden wat 2 gb is Reageren
Bv202 Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 (bewerkt) Kan allemaal goed zijn, maar waar zie jij 35500 staan? Zou anders wel cool zijn Bewerkt: 3 januari 2007 door Bv202 Reageren
Die-hard Geplaatst: 3 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 Kan allemaal goed zijn, maar waar zie jij 35500 staan?Zou anders wel cool zijn Check filmpje. Reageren
Bv202 Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 Kan allemaal goed zijn, maar waar zie jij 35500 staan? Zou anders wel cool zijn Check filmpje. Oh, ik zag het net ADSL in Belgie is anders wel een redelijke snelheid. In dat filmpje geven ze verhouding: 20mbit-150000mbit 150000:20=7500 Dan zou het nog 7500x sneller zijn dan de snelste verbinding in Belgie nu. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.