bobsaget Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 (bewerkt) Hallo daar. Introductie. Ik heb in de tijd dat ik hier ben veel van jullie filmpjes gekeken en van sommige ook erg genoten. Maar als ik jullie mijn filmpjes laat zien noemen veel mensen mij een moder of cheater etc. Terwijl de stunts die ik in mijn filmpje doe niet gemod zijn. Om dat te bewijzen en er voor te zorgen dat jullie nieuwe dingen in SA leren maak ik dit topic. Ik zal dit topic onderhouden door jullie vragen te beantwoorden. Wat kom je in dit topic tegen? In dit topic ga ik vanaf het begin tot het eind jullie nieuwe manieren leren op snelheid te maken en om te stunten in San Andreas. Er zijn namelijk een heleboel manieren om dit te doen. Maar die komen groot en deels ook aan bod in dit topic. Replays. Replays zijn in gta een grote hulp. Hierdoor hoef je niet altijd je fraps aan te hebben staan om een filmpje op te nemen. Deze replays laten soms gekke dingen zien die er niet zijn omdat ze bijvoorbeeld niet kunnen opnemen dat een paal is omgereden of een hek etc. Ook hebben ze moeite met een jetpack en parachutes. Dat soort dingen kan je dus wel beter gewoon opnemen met fraps zonder replay te gebruiken. Zorg hierbij wel dat de radar en de hud uitstaan die zijn te vinden bij de options. Replays kunnen soms ook een rare lag vertonen als je de frame limiter off hebt staan. Ook is het handig om op deze manier te filmen omdat je dan makkelijk replay bestanden naar vrienden kan sturen omdat het bestand veel minder groot is dan een .avi file die je van fraps krijgt. Wat nog een voordeel is , is dat je nu ook mooie camera standpunten kan doen die je anders niet had kunnen doen. Maar goed back on topic voor de replays. Met de F1 toets kan je de laatste x seconde terug kijken zonder dat je een replay bestand op slaat. Als je op F2 sla je echter wel een .rep bestand op. Deze replay is terug te vinden in de mijn documenten map/GTA San Andreas User Files bij je savegames etc. Als je dan die replay terug wilt kijken druk je op F3. Echter moet je wel uitkijken met hoe je de replays opslaat. Als je namelijk heel lang bezig bent geweest met stunten en eindelijk hebt geland wat je wou landen moet je zorgen dat je niet over het bestand heen saved. Om dit te voorkomen moet je als je een replay hebt die je wilt bewaren het bestand een andere naam geven. Bijvoorbeeld: Vette stunt in SF. Als je de naam niet veranderd en hem in dezelfde map laat staan save je als je op F2 drukt er gewoon overheen. Om nu die replay weer te bekijken die je een andere naam hebt gegeven, verander je de naam weer gewoon in replay.rep en plaats je hem in die map. Let op je kan niet replay gewoon openen, het moet altijd via GTA. De flitsende replay tekst die je altijd te zien krijgt kan je ook weg halen. Dit doe je door naar c/progr/rockstar/gtasa/txt te gaan en dan american.txt te openen. Hier ga je ctrl+v indrukken en zoek je naar het woord replay. Dit woord verwijder je en je slaat het bestand opnieuw op. Zorg er wel voor dat je eerst een backup maakt van dit bestand voor als er iets fout gaat! Tutorial 1, Snelheid. (NRG 500) Voor motoren zijn er 2 manier om meer snelheid te halen dan alleen gasgeven en vooruit gaan. Zo ga je al een stuk harder als je naar voren leunen snel achter elkaar in drukt of als je op je achterspatbord leunt en naar voren leunen snel achter elkaar indrukt. Doormiddel van dit filmpje wordt het hopelijk wat duidelijker: Tutorial 1, Snelheid. Het volgende heb ik van een andere website af gehaald, hierom is het ook in het Engels: Stunting Video Tutorials: Motorbikes: Wheelie & Stoppie - High-Res | Low-Res | Krail & Corkscrew - High-Res | Low-Res | Bumps - High-Res | Low-Res | Wallride - High-Res | Low-Res | BBM - High-Res | Low-Res | Grab - High-Res | Low-Res | Air2Boat - High-Res | Low-Res | Grind - High-Res | Low-Res | Cars: The Flip - High-Res | Low-Res | Taxi Hydraulic Flip - High-Res | Low-Res | Taxi Wall Climbs - High-Res | Low-Res | Fall Grab - High-Res | Low-Res | Grind - High-Res | Low-Res | Bicycle: The Wheelie Method - High-Res | Low-Res | ------------------------------------------------------------------------- ( De filmpjes hier boven zijn gemaakt door Fugitive, bron: http://www.gtastunting.com/forums/index.php?showtopic=11682 ) Handige link: Op deze link vind je nog veel meer informatie dan ik heb gegeven, het nadeel is wel dat alles in het engels is: http://www.gtastunting.com/forums/index.php?showtopic=6942 Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en stel me maar vragen in dit topic als je die hebt! Groeten, BoBsaget. Bewerkt: 2 januari 2007 door bobsaget Reageren
Wesley Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 (bron: http://www.gtastunting.com/forums/index.php?showtopic=11682) ?? Opzich moet je hier toestemming voor hebben om dit te posten van de eigenaar. Ik weet niet wie de echte eigenaar is. Als deze tut van jou is, dan zou ik zeggen, Netjes gedaan! Reageren
bobsaget Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Die filmpjes in het Engels komen van die site af en daar heb ik toestemming voor. Reageren
Blue Yoshi 97 Geplaatst: 17 juli 2007 Rapport Geplaatst: 17 juli 2007 (bewerkt) Cool! Thankx! (Moest hem ff bumpen :$) Bewerkt: 18 juli 2007 door Blue Yoshi 97 Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 17 juli 2007 Rapport Geplaatst: 17 juli 2007 Dit is echt een handig topic! Bedankt! Reageren
PowerPats Geplaatst: 18 juli 2007 Rapport Geplaatst: 18 juli 2007 Maar hoelang duurt een gemiddelde replay ? En van welk moment begint en eindigt een replay ? Reageren
Donwell Geplaatst: 18 juli 2007 Rapport Geplaatst: 18 juli 2007 Goed topic, maar ik kan ze niet downloaden? Voor de rest goeie tut, ook al is hij niet van jou. Ik ben de laatste tijd al aan het stunten, eens kijken of ik het hierdoor nog beter kan. Reageren
Bigstijn Geplaatst: 18 juli 2007 Rapport Geplaatst: 18 juli 2007 Goede tut voor beginnende stunters! Echt een grote hulp (Ik kan al stunten dus ) Reageren
sevaboy Geplaatst: 18 juli 2007 Rapport Geplaatst: 18 juli 2007 Goede tut,ff deze tut volgen op Sa! Maar ik weet paar goede plaatsen om te stunten(me films zijn daar ook opgenomen). Maar goede tut! Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 18 juli 2007 Rapport Geplaatst: 18 juli 2007 Mooie filmpjes! Ik heb er wel wat uit geleerd! Reageren
Marioleo69 Geplaatst: 18 juli 2007 Rapport Geplaatst: 18 juli 2007 Goede uitleg. Zag het in wel eens in stuntfilmpjes, maar wist nooit hoe het moest. :$ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.