Jump to content

Erg raar probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een erg raar probleem met het spelen van GTA III en GTA Vice City. Sinds ik nieuwe drivers voor mijn ATI Radeon 9200 videokaart heb geinstalleerd, doen deze 2 games het niet meer. GTA III en GTA VC hebben het altijd naar behoren gedaan, ze liepen goed, zelfs op de hoogste beeldscherm instellingen. Ongeveer een week geleden besloot ik nieuwe drivers voor mijn videokaart te downloaden, om andere, zwaardere games zoals GTA SA beter te laten lopen. Ik heb op de site van ATI de volgende driver gedownload:

probleemvideokaart02el1.th.png

Deze heb ik daarna geinstalleerd. Andere games, zoals GTA SA, liepen iets beter door de nieuwe drivers. GTA III en GTA Vice City geven echter een foutmelding zodra ik ze opstart. Als ik deze spellen opstart, staat er namelijk 'input not supported' in beeld. Het spel loopt op de achtergrond gewoon door, dat is te horen aan de geluiden. Ik kan het spel ook niet gewoon afsluiten, omdat ik de natuurlijk ook de 'quit' knop niet kan zien. Dus ik sluit het spel af via Ctrl + Alt +Del. Ik krijg dan het taakbeheer. Er staat dan niet dat GTA III of Vice City niet reageerd. De spellen lopen dus nog steeds, ik heb echter geen beeld. Ik heb de spellen ook opnieuw geinstalleerd, maar dat baat niet. Ook het weggooien van gta_set werkt niet. Het ligt dus duidelijk aan de nieuwe drivers, want sindsdien heb ik last van het probleem. Ook heb ik uiteraard geen mods of patches geinstalleerd.

Weet er iemand nu een manier om ervoor te zorgen dat mijn GTA III en GTA Vice City het weer doen met de nieuwe drivers? Dat zou ik het liefste hebben. Als dat niet gaat, zou ik ook mijn drivers willen downgraden naar een vorige versie. Ik weet alleen niet precies hoe dat moet.

Verder info, mijn totale grafissche kaart info:

probleemvideokaart01ej6.th.png

Geplaatst:

Ik kan me herrineren dat iemand dit probleem al eerder had op dit forum en dat toen het probleem inderdaad was dat de nieuwste driver geen voldoende support meer gaf voor GTA III en VC. In ieder geval die driver wat dus betekend dat een nieuwere driver niet persé zorgt voor het geen support geven aan GTA III en VC. Wat je doet is dus downgraden zoals je zelf al voorstelde, downgraden is eigelijk geen optie het is meer dat je de driver van je videokaart verwijdert en dat je dan of de oude driver probeert(zit meestal bij het software pakket bij de aankoop van je PC) of een wat nieuwere versie. De driver staat altijd geïnstaleerd bij Configuratiescherm -> Software.. Dan heb opnieuw downloaden, op de Ati site kan ik je zeggen dat daar alleen de nieuwste Catalyst driver te downloaden is.(Catalyst drivers worden trouwens bij de Pc winkel waar ik mijn PC gekocht heb afgeraden omdat deze snel de problemen opzoekt ofzo..) Mocht het zijn dat je het CDtje waar de driver opstaat niet meer hebt dan is alleen google nog een optie, een kwestie van zoeken wat soms nog best lastig kan zijn(mijn ervaring). Mischien is er iemand met de zelfde driver die 'm hier wilt uploaden en plaatsen?

Verder staat er op de site van mijn moederbord(Gigabyte) ook altijd de standaart drivers van de geluidskaart en nog veel belangrijker de videokaart en volgens mij ook de USB drivers e.d. Mischien is het de moeite waard om bij de site van jouw moederbord eens een kijkje te nemen?

Geplaatst:

Zou het kunnen zijn dat je GTA:III en GTA:Vice City via Direct3D speelt en GTA:San Andreas via OpenGL?

Ga eens naar 'Start -> Uitvoeren -> dxdiag -> Beeldscherm -> Direct3D testen', en loop alle tests door. Verder zou je inderdaad kunnen kijken voor een downgrade naar de vorige versie. Ik weet niet hoe het precies met ATI zit, maar met nVidia ging het zo:

1.

2.

3.

Ik hoop dat je er uit komt en dat je snel weer kunt genieten van Vice City en Liberty City :).

• 3 maanden later...
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb het probleem weer, hetzelfde als hierboven staat beschreven. Ik heb toen geprobeerd nieuwe drivers te downloaden en te installeren. In eerste instantie is het gelukt, maar als ik nu GTA III wil opstarten krijg ik de melding 'GTA III needs at least 12 MB of free video memory' terwijl ik toch een 128 MB ATI Radeon 9200 SE videokaart heb.

Ik word echt niet goed van die drivers.

Wat ik nu wil:

Al die oude driver zooi toestanden weg hebben, en gewoon nieuwe drivers, zodat mijn videokaart naar behoren werkt bij elke game. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Bij voorbaat dank.

EDIT: Ik heb het probleem al opgelost, je hoeft geen moeite meer te doen om een ellenlange post hierover te maken ;)

Bewerkt: door Flying Dutchman

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...