Jump to content

Big Smoke en Ryder


~Lance Vance

Recommended Posts

Big Smoke en Ryder, Grove Street OG's. Ze verraden Grove Street eigenlijk.

Toch vind ik Big Smoke bewonderenswaardig. Hij zag een kans om rijk te worden door drugs te gaan dealen, maar Sweet wilde niet dat Grove Street een crack-gang werd en stemde er niet mee in (in-game zie en hoor je ook discussies tussen Smoke en Sweet over dat Smoke drugs wil gaan dealen en Sweet niet, in The Introduction zie je hier nog meer over). Dus Smoke ging drugs dealen buiten Grove Street, met Ballas en San Fierro Rifa, en volgens mij ook Los Santos Vagos.

In mijn ogen is Smoke iemand die grote ambities heeft en meer het "alleen" type is. Hij praat ook vaak heel cryptisch. Naja, kortom: Ik vind Smoke wel een mooi personage, ook al laat hij op een gegeven moment Grove Street links liggen, hij heeft CJ of Sweet nooit persoonlijk wat aangedaan.

Met Ryder is het een beetje een ander verhaal, Ryder wordt vaak benoemd als crackhead en drugs-verslaafde, maar als het op actie aankomt zie je toch wel dat Ryder ook serieus kan zijn. Als hij en Smoke Grove Street verlaten gaat hij bij de Loco Syndicate om samen met Smoke drugsdeals te kunnen sluiten. Voor het grootste gedeelte is Ryder toch wel stoned, duidelijk te zien aan de laatste momenten voordat Cj hem ombrengt. In tegenstelling tot Smoke heeft Ryder geprobeerd Kendl te vermoorden, volgens Cesar.

Hetgeen ik wel jammer vind is dat Rockstar Ryder wat later in de game zo heeft afgedankt. Ik vond het moment van sterven voor hem veel te vroeg. Bovendien, in de missie The Green Sabre ziet CJ Smoke en Ryder met Tenpenny, maar hij rept met geen woord over Ryder, hij is alleen verbaasd over Smoke. Ook nog later in de game wordt Ryder niet veel meer genoemd (Cesar: "We already know who the fucking bad guys are, man. Your stinking Grove Street brother Smoke, and those chota pigs Tenpenny and Pulaski!").

Naja in feite vind ik Smoke bewonderenswaardig, en Ryder voor het grootste gedeelte, maar ik vind dat Ryder later een beetje vernaaid wordt.

Ik kan me niet herinneren dat hier ooit een topic voor is gemaakt, en als ik Smoke of Ryder intik bij de zoek functie krijg ik 15 pagina's...

Naja iig, geef jullie mening over Smoke en Ryder, wat vonden jullie van ze, wat vonden jullie van hun missies, wat vonden jullie van hun rol, enzovoort.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ~Lance Vance

    6

  • Lance Vance Dance

    2

  • delidadas

    2

  • morfanaion

    2

Ryder wordt wel een keer genoemd. CJ zegt een keer dat hij spijt heeft dat hij Ryder heeft vermoord, omdat het zijn ''homie'' was. Maar ik denk dat CJ wist dat Ryder zo ging doen, dat Ryder een verrader zou zijn, want hij doet al heel irritant tegen Ryder. Maar Smoke is meer waard voor CJ, daarom is hij daar meer verbaasd over. CJ heeft het in het laatste filmpje ook over Smoke, als Sweet vraagt wat er met Smoke is. CJ praatte ook met Smoke, alsof hij als een vriend werd gezien, terwijl hij het The Grove toch moeilijk had gemaakt. Hij was denk ik verdrietig toen Smoke dood ging, maar Tenpenny wilde CJ wel vermoorden, daar had hij echt geen problemen mee. Smoke was gewoon een goeie vriend van CJ.

Link to comment
Delen op andere websites

In mijn ogen is Smoke iemand die grote ambities heeft en meer het "alleen" type is. Hij praat ook vaak heel cryptisch. Naja, kortom: Ik vind Smoke wel een mooi personage, ook al laat hij op een gegeven moment Grove Street links liggen, hij heeft CJ of Sweet nooit persoonlijk wat aangedaan.

Hetgeen ik wel jammer vind is dat Rockstar Ryder wat later in de game zo heeft afgedankt. Ik vond het moment van sterven voor hem veel te vroeg. Bovendien, in de missie The Green Sabre ziet CJ Smoke en Ryder met Tenpenny, maar hij rept met geen woord over Ryder, hij is alleen verbaasd over Smoke.

Dit spreekt elkaar wel 'n btj tegen. Het feit dat Smoke is betrokken bij de dood van zijn moeder is volgens mij heel persoonlijk.

Als ik de missies van CJ samen met Ryder bekijk is CJ het vaak oneens met Ryder. De meeste van deze missies draait om het stelen van wapens, wapens die niet meer terug komen in het spel. Wapens die waarschijnlijk gebruikt worden om drugs- en geldtransporten te beveiligen. Ryder kraakt CJ ook 'n paar keer af op z'n rijstijl. Dus dat CJ Ryder niet echt mag is duidelijk en heeft daardoor ook minder moeite met zijn dood.

Big Smoke daarentegen is juist geniepiger, hij weet wie ma Johnson heeft vermoord en gaat vervolgens doodleuk om met Sweet en CJ alsof er nix gebeurd is. Wel is Smoke een stuk persoonlijker naar CJ en lijken het idd goede vrienden, dus ik vind het lastig om 'n oordeel over Smoke te geven.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Link to comment
Delen op andere websites

Smoke heeft niets met de dood van CJ's moeder te maken, in San Andreas: The Introduction zie je drie Ballas OG's die het plan beramen om Sweet te vermoorden door een drive-by op the Johnson House. Aan het einde van de Introduction zie je dit ook gebeuren, alleen wordt niet Sweet vermoord, maar CJ's moeder. Smoke heeft er geen schuld aan, het was een aanslag van drie Ballas OG's.

En dan kan je zeggen dat the Introduction niet klopt of niet echt is ofzo, maar Smoke heeft er sowieso geen schuld aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Ryder een supervet personage, dus vond ik het erg jammer om hem te vermoorden :-( Ik deed het dus maar snel: Voor hem uit varen, uit de boot stappen en vanaf het dek met de minigun in één keer kapot schieten die hap :ch: En wat smoke betreft: ik weet niet wat smoke met die green sabre te maken heeft. In die cutscene zie je hem wel met die green sabre, maar als je "The Introduction" hebt gezien, zie je dat het een paar Balla OG's zijn die vinden dat maar eens een einde moet komen aan het leven van Sweet. Dat doen ze toevallig in een groene Sabre, ik snap niet wat Big Smoke daarmee te maken heeft. Het enige wat Smoke te verwijten is is dat hij Grove Street Families voor Ballas, Vagos en de Rifa verlaten heeft. Wat heeft Smoke Sweet en CJ persoonlijk aangedaan? En Ryder? En wat heeft Tenpenny te maken daarmee?

Link to comment
Delen op andere websites

In zekere zin hebben Smoke en Ryder iets met Tenpenny te maken, al geloof ik niet dan Smoke zich laat behandelen als een stuk vreten door Tenpenny. Misschien had Tenpenny ook een aandeel in hun drugs deals, wie weet.

Maar Tenpenny staat CJ in ieder geval naar het leven, Smoke niet. Hij heeft CJ nooit persoonlijk iets aangedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Ryder altijd al een cool personage gevonden, hij is grappig als ie weer zeikt over CJ en zijn rijden. Is het trouwens zo dat hij niet zeikt als je wel goed rijdt? Dat heb ik me altijd afgevraagd, maar ik denk dat dat reuze meevalt. Big Smoke leek mij altijd heel betrouwbaar, ik was de eerste keer ook zeer verbaasd over zijn verraad. R* blijft toch altijd wel verassend vind k. Maar dat zal zeker een persoonlijke mening zijn. Net als Lance die je verraad, ik had hem verwacht dat ie anders was, omdat hij steeds van die onderdanige angsttelefoontjes had naar Tommy toe. Big Smoke blijft ook een geniaal karakter in mijn ogen. Toch vind ik het leuk om zowel Ryder als Smoke te killen.

Link to comment
Delen op andere websites

ryder was gewoon gaaf, altijd zo stoned met zo'n joint in zijn bek :*D, ik vond het gewoon jammer om hem te vermoorden ik vond hem 1 van de gaafste missiegevers in het spel.

En smoke, die vond ik zo goed, denkt alleen aan het eten ( denk aan missie: Drive-Thru ), oke al met al vind ik het te recht dat je hem moet vermoorden ( veraden, dealen enz. )

al met al vond ik dat smoke meer aandacht kreeg dan ryder ( want volgens mij had CJ Ryder al snel door )

Link to comment
Delen op andere websites

In zekere zin gebeurde alles voor Tenpenny, hij was de uiteindelijke 'eikel'.

Nee, Smoke liet zich niet pushen door Tenpenny, ookal zegt Pulaski van wel.

Citaat uit de laatste missie:

CJ: Man, you and Tenpenny...

Smoke: Man, fuck the police, and fuck Tenpenny, and fuck his polish lap dog!

Smoke deed misschien alsof Tenpenny de baas over hem kon spelen, maar volgens mij was dit echt niet zo.

Ryder ook niet, Smoke en hij hebben wel wat met Tenpenny te maken, maar ze zijn uit de Grove gestapt omdat ze drugs wilden gaan dealen, niet omdat het moest van Tenpenny.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Ryder erg cool. Hij heeft ook het coolste kapsel en de coolste kleding van alle OG's. Zijn missies vind ik minder de eerste en de derde vind ik stom. De tweede missie van Ryder vind ik wel leuk. Eerst allemaal Vagos neerknallen en daarna een Car met Ballas vermoorden.

Big Smoke vind ik een goede vriend van CJ hij heeft leuke missies. Alleen de tweede missie vind ik wat te simpel daar hoef je alleen maar een ventje met één kogel door zijn kop dood te schieten en dan is de missie gehaald. Just Bussines is mijn lievelings missie eerst iedereen binnen afknallen er daarna iedereen buiten afknallen en daarna een geweldige achtervolging met prachtige explosies.

Link to comment
Delen op andere websites

ik had van begin af aan al verwacht dat ryder je zou veraden, en ik vond hem altijd een vuile :sst: ik schoot hem altijd dood tijdens missies, dat was wel wat minder :$

maar van big smoke verwachte ik wel wat beters, ik vond hem altijd een goede personage, een broer voor CJ. maar het enige wat ik raar vond is dat hij in de bella's buurt woont!

ik vind het jammer dat hij je ook moest verraden, maar dat is juist de verassing van rockstar geweest :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat vind ik ook wel een beetje raar en jammer, dat Smoke in Idlewood woont, wat in het begin Ballas territory is.

Maarja, waarschijnlijk had hij genoeg van de Grove ofzo, CJ vraagt er nog naar in de missie Drive-Thru, maar Smoke geeft geen duidelijk antwoord.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...