Jump to content

Dringent wat bijles noding is niet veel

Recommended Posts

Geplaatst:

hey, ik wil wat meer weten hoe ik bv bij aankoop van een 2dehandse laptop kan zien of deze nog goed

-leeftijd

-of er dode pixels zijn

-hoe grafisch sterk deze is

-hoe de snelheid te weten

-en nog dingen die ik moet weten

Geplaatst:

De leeftijd kan je zien aan de kleur van een laptop, ziet hij geel en bevlekt is het vast geen jonge laptop meer dan heeft hij veel in de rook gestaan. Je kan ook kijken naar de kleur van de laptop (De case genoemd) een zwarte case is nu meer in. Als het een witte is dan heb je dus kans dat je in de laptop van 5 jaar terug zit, je kan dus ook kijken naar de dikte en hoe zwaar hij is.

Je open het laptop scherm en kijkt in beide hoeken en in het midden als de laptop openstaat, vraag eerst of hij aan mag, dan kan je zien of er zwarte pixeltjes op het beeldscherm missen die kunnen er vaak nog uitgehaald dan slapen ze of zo iets dergelijks.

Open Directx dit kan je starten door naar: Start => Uitvoeren => 'dxdiag' in (zonder de ' ' ). Hier kan je verschillende tests uitvoeren. ;)

Kijk hoe snel hij opstart als hij lang bij het welkomst scherm blijft staan is hij niet snel. Bij het opstarten zie je als er Windows Xp opstaat die balkes voor bij komen hoe meer balkes hoe langzamer het laden dus duurt, op mijn pc zijn het 5 balkjes.

Kijk goed of de toetsenwerken, of het pad waarmee je met je hand voor de muisgaat nog goed reageerd is een belangrijk object. Kijk ook of je de besturingsoftware erbij krijgt zoals CD's/Diskette's/Kabels. Je hoort ook een Legale Windows XP te krijgen, krijg je die niet STOPPEN met de koop.

Succes met je koop.

Geplaatst:

Wel, om te zien of een oude pc nog wat waard is, kijk je het beste naar de specs. Merk je bijvoorbeeld dat je nog te doen hebt met een 15MHz-pc, dan laat je hem beter liggen :t .

Om een gemakkelijke vergelijking te maken, kun je het beste een benchmark uitvoeren (als je tenminste die pc even kunt testen)... Zoals Aquamark, enz.

Ook de eigenschappen die jij zei in je eerste post zijn van belang. Wat je ook eens moet proberen, is de laptop openen, en omgekeerd op zijn klep zetten. Als het goed gaat, valt hij toe als het klavier-gedeelte een paar centimeter boven de grond hangt. (Bron: Clickx magazine)

Ook de moeite om te testen is de inkijkhoek. Zet de laptop open en aan en ga er naast staan en kijk of je nog altijd op het scherm kunt lezen. Op goeie schermen zou dat niet het geval mogen zijn, maar aangezien tweedehandslaptops meestal oud zijn, kun je dit nog door de vingers zien.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Blu3ice :cya:

Geplaatst:
Ook de eigenschappen die jij zei in je eerste post zijn van belang. Wat je ook eens moet proberen, is de laptop openen, en omgekeerd op zijn klep zetten. Als het goed gaat, valt hij toe als het klavier-gedeelte een paar centimeter boven de grond hangt. (Bron: Clickx magazine)

hoe bedoel je?

Geplaatst: (bewerkt)

hoe bedoel je?

Ik zal een tekeningetje maken, momentje...

EDIT: hier is hij: naamloosqt8.png

Dit is dus om de scharnieren te testen, zodat hij bijvoorbeeld niet openvalt/toevalt als je aan het werken bent doordat de scharnieren te zwak geworden zijn.

Bewerkt: door Blu3ice
Geplaatst:
De leeftijd kan je zien aan de kleur van een laptop, ziet hij geel en bevlekt is het vast geen jonge laptop meer dan heeft hij veel in de rook gestaan. Je kan ook kijken naar de kleur van de laptop (De case genoemd) een zwarte case is nu meer in. Als het een witte is dan heb je dus kans dat je in de laptop van 5 jaar terug zit.

Apple is ook wit, maar die zijn wél in. ;)

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik em niet kopen; ziet er behoorlijk oud uit. Is prima als je er alleen op wilt werken, maar ik zag dat je wilde weten of ie grafisch sterk is en dat is deze zeker niet (laptops zijn eigenlijk nooit grafisch echt sterk).

Geplaatst:
Als ik jou was zou ik em niet kopen; ziet er behoorlijk oud uit. Is prima als je er alleen op wilt werken, maar ik zag dat je wilde weten of ie grafisch sterk is en dat is deze zeker niet (laptops zijn eigenlijk nooit grafisch echt sterk).

Je ziet een foto van een Laptop en meteen zie je dat hij een zwak ding is?

Maar geef eens de specificaties van die Laptop, dan zijn we al een eind verder. Aan dat kan je ook zien hoe oud hij is, hangt van de hardware (Hoe oud is die?) af. Vraag even naar de specs, zet het hier en een paar mensen die wat van PC's kennen zullen wel antwoorden! :)

<h1 class="breadcrumb_title">

</h1>

dit is alles wat in de advertentie staat

<h1 class="breadcrumb_title"> ACER ASPIRE 1450</h1>

• Laptop
  • Mobile AMD Athlon™ XP 2500+
  • Kloksnelheid :1.86GHz
  • 512 MB RAM-geheugen
  • Norton 2006 SW
  • Windows XP Geinstalleerd
  • Dvd-/cd-rom-stations
  • IC25N060ATMR04-0 Hardware 60GB
  • Generic Flash R/W USB Device
  • Lader*Nieuw
  • Mouse*Nieuw
  • Inclusief Nieuwe tas

ps: mijn broer heeft de travelmate 6000 ongeveer zelfde model laptop en is 2j

travelmate 6000:

travelmate-6000.jpg

Aspire 1450

aspire1450.jpg

Bewerkt: door EXIT
<h1 class="breadcrumb_title">

</h1>

dit is alles wat in de advertentie staat

<h1 class="breadcrumb_title"> ACER ASPIRE 1450</h1>

• Laptop
  • Mobile AMD Athlon™ XP 2500+
  • Kloksnelheid :1.86GHz
  • 512 MB RAM-geheugen
  • Norton 2006 SW
  • Windows XP Geinstalleerd
  • Dvd-/cd-rom-stations
  • IC25N060ATMR04-0 Hardware 60GB
  • Generic Flash R/W USB Device
  • Lader*Nieuw
  • Mouse*Nieuw
  • Inclusief Nieuwe tas

ps: mijn broer heeft de travelmate 6000 ongeveer zelfde model laptop en is 2j

Wat voor video kaart heeft ie?

@Valero: Zie je wel. Ik zei trouwens niet dat het een zwak ding is, maar dat het niet een goede is om spellen op te spelen.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...