Jump to content

Textures Madd Doggs Crib.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben bezig met een mapping-project voor een ander spel (Tactical Ops), wat mij leuk leek was om Madd Dogs Maison na de maken, daarvoor heb ik echter wel de juiste textures voor nodig. Mijn vraag is waar kan ik die textures vinden? Hoe kan ik zo openen? En hoe kan ik ze converteren naar .BMP / .PNG / .PCX / .JPG?

Ik heb ooit iets gehoord van een IMG-Tool of een TXD-workshop, maar daar heb ik geen ervaring ermee, dus zou ook graag de Downloadlink hebben, als het van toepassing is. Verder wil ik graag een duidelijke uitleg omdat ik helemaal geen ervaring heb met de bestanden van GTA, en verschillende tooltjes.

Alvast bedankt voor de hulp,

Bassiej26

Bewerkt: door Bassiej26
Geplaatst:

Hey Bassie,

De textures van gta zitten in verschillende txd bestanden. Deze txd bestanden kun je, zoals je al gehoord had, openen met de TXD-workshop. Hoe je de textures vanuit een txd bestand naar bmp kunt converteren, leg ik zo uit. Eerst vertel ik je waar je de txd bestanden kunt vinden. TXD bestanden van de spelwereld, zoals ook in jou geval, kun je terug vinden in het IMG-archief ''gta3.img'' die in de map C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data te vinden is. Deze moet je openen met de IMG-Tool 2.0. Als je nu naar edit, find gaat kun je zoeken door het archief naar het txd bestand dat je nodig hebt. Zoek bijvoorbeeld eens naar maddogg ofzo, denk logisch na. Je kun ook eens tussen deze lijst gaan kijken. Heb je de juiste txd gevonden? Ga dan naar commands, extract en sla het op. Nu gaan we het bestand openen met de TXD-Workshop. Je ziet in de linker kolom allerlei namen, dit zijn de textures die in het bestand zitten. Klik op de export knop, en selecteer als welk formaat jij de textures op wilt slaan (klik bijvoorbeeld op ''export all textures to bitmap''). Geef het path waar jij de bestanden wilt opslaan, en je hebt de textures uit het spel gehaald ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Heel erg bedankt Wazuup, de downloadlink van TXD-workshop werkte niet maar ik heb even een andere opgezocht (hier). Ook gta3.img kon ik niet in de door jou aangegeven map vinden, na de zoekfunctie op mijn pc gebruikt te hebben kwam ik erachter dat hij in '.../Rockstar Games/Models' stond. In de lijst had ik al van te voren een keer gekeken maar daar stond hij niet tussen, maar inderdaad, met de zoekfunctie van de IMG-tool kwam ik aan maddogg.txd. Deze 'ge-extract' naar het bureaublad. Nu TXD-workshop geopend en 'maddogg.txd' geopened in de workshop. Vervolgens kwam ik er achter dat dit alleen de textues van Mad dogg zelf waren (persoon). In de TXD-workshop kun je trouwens ook gelijk gta3.IMG openen, zodat je alle txd-bestanden gelijk kunt bekijken.

Ik denk dat het wel even zoeken is naar de juiste textures van de binnen en buitenkant van het huis. Als iemand wil helpen met zoeken, graag :).

Nogmaals heel erg bedankt Wazuup!

Bewerkt: door Bassiej26

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...