Jump to content

Dakar 2007


RTS

Recommended Posts

Loix (BE) en Vaanholt (NED) he! ;) Er rijden veel Belgen mee op Nederlandse trucks :) Maar niet als bestuurder, meestal als Navigator.

De andere De Rooy is op 16. binnegekomen:

16 502 DE ROOY (HOL)

COLEBUNDERS (BEL)

SMULDERS (HOL) GINAF 04:27:10 00:45:11

En Chagin is nog steeds niet binnen :D, ik zie hem op het Tracking System nog steeds stil staan (al een dik uur, niet ver van de finish). Zo kan Stacy (en de Rooy) lekker ver van hem uitlopen.

EDIT: Goed nieuws! Chagin ligt uit de race! Stacy staat nu eerste en de Rooy tweede in het klassement!

Zege en koppositie voor Stacey, Tchaguine valt uit

Een verrassende dubbelslag voor Hans Stacey (MAN). Een zege tijdens de special over 325 kilometer tussen Ouarzazate en Tan Tan. Later bleek grootste concurrent Vladimir Tchaguine (Rus/Kamaz) te zijn uitgevallen en leidt Stacey ook het klassement.

Problemen

Tchaguine kreeg tijdens de proef net voor CP3 te kampen met problemen met de dieselinlaat. Hierdoor verloor de Rus vele minuten. Om het tijdverlies goed te maken nam Tchaguine risico's en de vrachtwagen ging op zijn kant. Hierdoor was de klassementsleider genoodzaakt de strijd te staken.

Top drie

Stacey sloeg dus een mooie dubbelslag, een dag nadat pech hem zijn eerste zege door de neus had geboord. Tweede tijdens de vijfde proef werd Gerard de Rooy (Ginaf) op 3.51'. De derde plaats was voor de Russische Kamaz-rijder Ilgizar Mardeev. Hij moest bijna twaalf minuten toegeven op Stacey.

Nederlanders

Het was overigens een goede dag voor de Nederlandse vrachtwagens. Wuf van Ginkel (Ginaf/+ 13.23') werd vijfde voor ploeggenoot Arjan Brouwer (+ 17.44'). Hans Bekx (Daf/+ 38.14') sloot de dag af als tiende en Jan de Rooy finishte als zestiende op 45.11'.

Klassement

In het algemeen klassement leidt Stacey voor Gerard de Rooy (34.35') en Mardeev (1:30.27'). Van Ginkel staat op een mooie vijfde plaats (+2:09.19')

Bron RTL Dakar

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • RTS

    14

  • Flying Dutchman

    3

  • demontventoux

    3

  • ZOrange

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dubbelpost i know maar even nieuws van vandaag. Een goede dag weer! Een 5de plek voor Frans Verhoeven op de motor. En Hans Stacey weer eerste bij de vrachtwagens! Als tweede Gerard de Rooy en als derde de Rus Mardeev. Hans Stacey heeft zijn koppositie verstevigd :). Als 5de kwam Van Ginkel binnen en 6de Brouwer :)

Link to comment
Delen op andere websites

Na al het goede nieuws over de Nederlandse vrachtwagens, vandaag helaas erg slecht nieuws:

Het zat er al aan te komen, maar nu is het definitief. Na Jan de Rooy heeft ook Gerard de Rooy vrijdag de strijd moeten staken. Ook Hugo Duisters ziet af van verdere deelname, omdat zijn werk als snelle assistent erop zit.

Cilinder

Gerard de Rooy moest opgeven nadat een cilinder was weggesmolten en onherstelbaar was vernield. Tijdens de zesde etappe van donderdag had de jonge Brabander al problemen met de cilinders. Desondanks finishte hij op een tweede plaats.

Motor

Zo ver kwam vader Jan niet. Die blies vlak na de start van de etappe zijn motor op. Na inspectie bleek het probleem niet op te lossen.

Duisters

Hugo Duisters besloot na het uitvallen van vader en zoon ook te stoppen, omdat zijn taak als back-up en assistent van beide De Rooy's erop zit.

Ik vind het onzettend jammer dat de Rooy nu weer zo veel pech moet hebben. Eerst die tussenbak, daarna Jan uitgevallen en Gerard nu ook al. Jammer, jammer, jammer. :( Volgend jaar beter hoop ik. Hans Stacey staat gelukkig nog wel eerste. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad jammer dat er mensen overlijden aan deze Rally.

Een paar Collega's van mij zijn ook naar Dakar gegaan. :Y

Ze zijn vertrokken op 27 December.

Ze hebben dit helemaal zelf georganiseerd en alles word grotendeels betaald door sponsors.

Ik heb zelf ook mee geholpen aan de voertuigen om ze klaar te maken. :Y

Site: http://www.twentedakar.nl/photo.htm

Dat is toch niet dé officiële Dakar?

Mijn ooms hebben meegedaan, en daar ben ik trots op!

In één van de autogarages die onze fam. bezit hangt nog de deur van de Auto.

Echt vet!

Rip @ all die dood zijn gegaan, toch denk ik dat dit een pijnlijke dood is, maar wel een mooie dood.. Wie wilt nou thuis zwakkig weg kwijlen, terwijl je ook dood kan gaan waaraan je plezier had. Noch is dit bij de meeste té vroeg gebeurd. Mijn condolance naar de fam. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Stacey eerste vandaag alweer :).

Ik moet even een filmpje nog laten zien van Dakar 1988 met De Rooy. Je ziet hier de Daf 95 X2, de snelste truck ooit zeg maar. Je ziet oa. in het filmpje hoe De Rooy met ong. 200 kmh (ja met een vrachtwagen) Vatanen inhaald (Peugeot 405). Ja toen die tijd kon je nog zelf weten hoe hard je reed....nu heb je de veiligheidsregeltjes. Daarnaast zie de Daf 95 X2 na de crash, met hoge snelheid verongelukt. Hier zie je overleden de PR medewerker (niet schokkend ofzo) van Daf liggen die uit de vrachtwagen is geslingerd, met stoel en al. Oftewel hier het filmpje:

Link to comment
Delen op andere websites

iC Kijk Elke Dag Wel Naar Dakar,

Dus iC Dacht Aan Zo'n VrachtWagen iN GTA VC ofzo,

Lekker over het strand Krosse :puh:

Dus Wil iC VraGe Of Er Ergens een Mod iS Van een Dakar-VrachtWagen,

Reageer Dan ff.. ( Met Foto Zou Fijn Zijn )

iC Zie Het al Zo voor Me: iC Over Het Strand Krosse Met een Vrachtwagen Uit Dakar :D

Gister iS Het Hele Team Van ''De Rooy'' UitGevalle..

Jammer Maar Gelukkíg iS er H. Stacey :)

En ''Wuf Van Ginkel'' Die Nu Aast Op Hogere Postities..

En Die RuS iS Ook Weg Dus, Wie Houd Stacey Nog tegen..?

post-52816-1168712312.jpg

Bewerkt: door _Mouser_
Link to comment
Delen op andere websites

Stacey eerste vandaag alweer :).

Ik moet even een filmpje nog laten zien van Dakar 1988 met De Rooy. Je ziet hier de Daf 95 X2, de snelste truck ooit zeg maar. Je ziet oa. in het filmpje hoe De Rooy met ong. 200 kmh (ja met een vrachtwagen) Vatanen inhaald (Peugeot 405). Ja toen die tijd kon je nog zelf weten hoe hard je reed....nu heb je de veiligheidsregeltjes. Daarnaast zie de Daf 95 X2 na de crash, met hoge snelheid verongelukt. Hier zie je overleden de PR medewerker (niet schokkend ofzo) van Daf liggen die uit de vrachtwagen is geslingerd, met stoel en al. Oftewel hier het filmpje:

Jaja, dat waren nog eens tijden. 8) De Rooy met 220 door de woestijn, de glorie tijden van de Dafs. Onverslaanbaar in de Dakar. Het mooiste was dat die vrachtwagens alles en iedereen volgas voorbij vlogen. Zeer triest dat er dan zoiets gebeurt, echt vreselijk. Maar ik kan me voorstellen dat de organisatie nu restricties oplegt. Als er geen restricties waren, dan had Chagin nu niet meer geleefd. :t Weet iemand overgens of er beelden van de crash van Chagin zijn, of beelden van het wrak. Ik ben wel benieuwd hoe een Kamaz eruit ziet na 3 koprollen. :D

Maar ik denk dat we een opvolger van Jan de Rooy krijgen, Hans Stacey moet en zal de Dakar dit jaar winnen. :)

@ Mouser: Ja, natuurlijk. MSN taal is overgens niet toegestaan op het forum

Link to comment
Delen op andere websites

En de eerste trucks stromen binnen van Etappe 9 van 497 km! Er valt iets op...

1 513 VAN GINKEL (HOL)

TIJSTERMAN (HOL)

DE ROOY (HOL) GINAF 06:47:47 00:00:00

2 501 STACEY (HOL)

GOTLIB (BEL)

DER KINDEREN (HOL) MAN 07:00:15 00:12:28

3 512 LOPRAIS (CZE)

GILAR (CZE) TATRA 07:01:07 00:13:20

4 508 JACQUOT (FRA)

ALCARAZ (FRA)

VAN GENUGTEN (HOL) MAN 07:01:39 00:13:52

5 511 BEKX (NED)

WILLEMS (HOL)

MAESSEN (BEL) DAF 07:07:55 00:20:08

6 519 TOMECEK (CZE)

MORAVEK (CZE)

LALA (CZE) TATRA 07:08:16 00:20:29

7 527 MARDEEV (RUS)

BELYAEV (RUS)

NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 07:10:50 00:23:03

Oftewel Van Ginkel 1ste :), de Nederlander staat 3de in het algemeen klassement, wat hij overigens ook al stond. Stacey 2de, en blijft 1ste staan in het algemeen klassement. Bekx als 5de binnen :). Een succesvolle dag voor Nederland! Mardeev op de 7de plek, blijft 2de staan in algemeen klassement. Ik zie eigenlijk geen gevaar meer voor Stacey, maar dat zegt natuurlijk niks. 1 fout en je ligt eruit

Link to comment
Delen op andere websites

Kom toch nog even melden dat Stacey gister weer 1ste was :). Hij is weer uitgelopen op nummer 2 Mardeev. Top 5 atm:

1 501 STACEY (HOL)

GOTLIB (BEL)

DER KINDEREN (HOL) MAN 47:26:55 00:00:00

2 527 MARDEEV (RUS)

BELYAEV (RUS)

NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 50:26:31 02:59:36

3 513 VAN GINKEL (HOL)

TIJSTERMAN (HOL)

DE ROOY (HOL) GINAF 51:51:33 04:24:38

4 512 LOPRAIS (CZE)

GILAR (CZE) TATRA 52:22:04 04:55:09

5 503 DE AZEVEDO (BRE)

JUSTO (BRE)

MARTINEC (unk) TATRA 52:38:10 05:11:15

Ook op dit moment ligt Stacey eerste! Nog maar 2 dagen te gaan, als Stacey wint is er weer een Nederlandse winner na ong. 20 jaar :D

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ook nog een nieuwtje:

De Dakar Rally is plotseling de leider in het klassement van de motoren kwijtgeraakt. De Spanjaard Marc Coma verdwaalde vrijdag aan het begin van de dertiende etappe en kreeg met zijn KTM een ongeluk. De winnaar van vorig jaar moest met de helikopter terug naar het bivak.

Marc Coma uit de race dus......bron: www.nu.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas morgen al weer de laatste etappe van deze prachtige race. Ik mag aannemen dat Stacey en Van Ginkel op het podium staan bij de trucks. Maar dat is natuurlijk niet 100% zeker, er kan nog van alles gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Update!

Helaas moeten we de 2de dode betreuren van Dakar. Eric Aubijoux is gestorven aan een hartaanval :-(

De Dakar-karavaan is zaterdag opnieuw opgeschrikt door een dode. Motorrijder Eric Aubijoux werd getroffen door een fatale hartaanval.

Overleden

De Fransman had de klassementsproef met goed gevolg afgelegd (26ste) toen hij zich, volgens berichten van de organisatie, op 15 kilometer voor Dakar niet lekker voelde, afstapte van de motor en in elkaar zakte.

Slachtoffer

Aubijoux is de tweede dode in de 29ste editie van de woestijnrally. Op 9 januari kwam de Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons om na een valpartij.

Deelname

Het was de zesde Dakar-deelname van Aubijoux. In 2002 moest hij opgeven nadat hij zijn schouder had gebroken bij een valpartij.

Bron RTLDakar.nl

R.i.p. Eric Aubijoux, je was er bijna maar helaas moest dit gebeuren :-( . Heel veel sterkte aan de nabestaanden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dakar is voorbij! Hierbij de top 3 van de motors, auto's en vrachtwagens!

Motoren

1 002 DESPRES (FRA) KTM 51:36:53 00:00:00

2 008 CASTEU (FRA) KTM 52:11:12 00:34:19

3 009 BLAIS (USA) KTM 52:28:59 00:52:06

Beste Nederlander: Henk Knuiman op de 11de plek!

Auto's

1 302 PETERHANSEL (FRA)

COTTRET (FRA) MITSUBISHI 45:53:37 00:00:00

2 300 ALPHAND (FRA)

PICARD (FRA) MITSUBISHI 46:01:03 00:07:26

3 310 SCHLESSER (FRA)

DEBRON (FRA) SCHLESSER 47:27:34 01:33:57

Beste Nederlander: Van Deijne met Rosengaar op de 29ste plek!

Vrachtwagens

1 501 STACEY (HOL)

GOTLIB (BEL)

DER KINDEREN (HOL) MAN 54:03:05 00:00:00

2 527 MARDEEV (RUS)

BELYAEV (RUS)

NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 57:13:57 03:10:52

3 512 LOPRAIS (CZE)

GILAR (CZE) TATRA 58:48:35 04:45:30

Op de 4de plek Wuf van Ginkel!

JAAAA! Sinds 20 jaar na de Rooy weer een Nederlandse winnaar bij de trucks! :D :D Hans Stacey!!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Zwaar relaxt dat Stacey heeft gewonnen! Al had ik liever eentje van la familia De Rooy zien winnen, want 's pap was vroeger vrienden met Jan de Rooy en heeft ook rally's gereden. :) Ook spreekt'ie ze regelmatig omdat hij in 't Dafmuseum werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...