Jump to content

Elastiekengeweer


Nickonly

Recommended Posts

Ik heb een leuke gadget. Ik heb hem dan wel zelf gemaakt, maar er bestaan er meer van op de wereld, maar die zien er dan wel iets anders uit natuurlijk.

Mijn elastiekengeweer:

gunbb0.th.jpg

Kan ongeveer 20 elastieken achterelkaar afschieten zonder te herladen in elke gewenste snelheid na elkaar. Dus je kan ze allemaal in een keer afschieten, maar ook omstebeurt. Hij is ook redelijk noukeurig door de scope die ik erop heb gezet (die van een telescoop komt). Alleen jammer dat je daardoor alles omdersteboven ziet... Het is wel echt zo'n hebbedingetje, maar omdat ze op het internet allemaal te duur zijn en ik nergens een winkel in Nederland weet waar ze die verkopen, heb ik er maar zelf een gemaakt.

Pluspunten

+ Je weet bijna zeker dat je de enige in de buurt bent die zo'n ding heeft.

+ Ongeveer 20 schoten zonder te herladen.

+ Niet gevaarlijk, want het zijn maar elastiekjes.

+ Erg handig in de zomer als je last hebt van vliegen (3 maal raden wat die zwarte vlek op de muur op de foto is).

+ Betrouwbaar, kan niet de verkeerde kant op schietten.

+ Wat is er nou leuker dan een legaal wapen bezitten?

+ Als je al hout in huis hebt en een zaag, is het gratis!

Minpunten

- Je moet ditsoort dingen of kopen van het internet wat erg duur kan zijn, of je moet ze zelf maken.

- De haken waar de elastieken zitten kunnen afbreken zodat je minder schoten achterelkaar kan afvuren (zie foto. daar missen er een paar).

- Je elastieken zijn snel op in huis.

Cijfer:

Ik vind het zelf een erg leuk ding, erg handig als je zus ongewenst op je kamer komt, dus ik geef het een 9/10.

Je kan als je ook zo'n ding hebt die ook hier posten! Wil ik wel eens zien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nickonly

    17

  • jinso

    10

  • LBG

    6

  • White Gold

    3

Top Posters In This Topic

Mooi apparaatje! Ik maak er ook wel eens een, alleen dan van Lego. Dan kun je telkens een nieuwe bouwen (wel minder kwalitiet maar goed). Ik gebruik hem altijd om er van die lange sateprikkers mee af te schieten (niet gevaarlijk, het zijn maar prikkers).

Momenteel heb ik er even geen om te laten zien :D

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi apparaatje! Ik maak er ook wel eens een, alleen dan van Lego. Dan kun je telkens een nieuwe bouwen (wel minder kwalitiet maar goed). Ik gebruik hem altijd om er van die lange sateprikkers mee af te schieten (niet gevaarlijk, het zijn maar prikkers).

Momenteel heb ik er even geen om te laten zien :D

:cya:

Ik maakte ze ook eerst van Knex, die waren ook erg goed, alleen konden die steeds maar 1 schot achterelkaar schieten, ik wilde wat meer. Van Lego heb ik ook eerst geprobeerd van die geweren te maken, alleen vielen die zo snel weer uit elkaar...

Link to comment
Delen op andere websites

Zou je een (liefst uitgebreide) uitleg kunnen geven hoe je 'm gebouwd hebt? Het idee erachter ken ik, waarschijnlijk ligt er ergens in het schuurtje (als die er nog staat dan) van mijn oude huis ook nog wel zo'n ding, ik heb vroeger ladingen van die geweertjes gebouwd waar maar één elastiek op pastte, om dan samen met neefjes, kenissen, buurjongens en noem maar op elkaar te beschieten, alleen jammer dat je telkens zo lang over het herladen deed.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou je een (liefst uitgebreide) uitleg kunnen geven hoe je 'm gebouwd hebt?

Jahoor:

gunnnjuhb7.th.png

Die stippellijntjes moet je dan uit zagen. Die 2 driehoekken die een punt missen moet je natuurlijk ook uitzagen en er moetten 2 gaten in. Dan neem je 2 (metalen o.i.d) pinnen, die je door de gleuf die je uitgezaagd hebt in het grote stuk hout en daar zet je die 2 driehoekken op. Een beetje vijlen, en je hebt een elastiekengeweer!

Link to comment
Delen op andere websites

zie de donkere hout deeltje op de eerste foto, daarmee schiet jij, eerst de elastieken erop leggen aan de bovenkant zoals nick al zei, dan de donkere hout naar vooren houden, en als jij wilt schieten dan moet jhij de donkere hout naar achteren hard glijden

dat had nick mij uitgelegd gisteren

Link to comment
Delen op andere websites

zie de donkere hout deeltje op de eerste foto, daarmee schiet jij, eerst de elastieken erop leggen aan de bovenkant zoals nick al zei, dan de donkere hout naar vooren houden, en als jij wilt schieten dan moet jhij de donkere hout naar achteren hard glijden

dat had nick mij uitgelegd gisteren

Klopt precies, niks meer aan toe te voegen. Behalve een klein detail over het laden:

Begin het eerste elastiek achteraan te laden, en ga dan steeds een tandje naar voren. Als je dit niet doet zullen alle elastieken worden tegengehouden, en word er niks afgeschoten. En nog een kleine tip: Laad nooit meer dan 2 elastieken op 1 tandje, anders kunnen die tandjes afbreken, en dan heb je er niks meer aan (zie bij mij de lege plekken bij de tandjes).

Bewerkt: door Nickonly
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter gewoon een scope kopen lijkt mij dan zit niet alles ondersteboven.

Dat is nou ook weer niet nodig hoor, hij is goed genoeg. Nauwkeurig genoeg. Ik ga er geen geld aan verspillen als het al goed is...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind je geweer heel creatief hoor kun je dit ook voor mij maken dan kan ik het op men broer gebruiken :puh:.

Ik geef het een 8.5/10

Greetings Syfes

hoeveel geld heb je? Dan wil ik er misschien wel eentje maken :puh: Misschien moet ik een bedrijfje gaan starten :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...