Jump to content

[tutorial] Verander het uiterlijk van je desktop (XP)


RonaldVC

Recommended Posts

Blink, ik zou het niet weten

maar ik wil juist graag de logon wijzigen + logout menu veranderen van look,

ik heb de Vista skin vanuit dit tutorial nog steeds ben nog niet beu ervan, ben juist enorm tevreden

en nu zoek ik naar zo'n zwart, donkergrijs en lichtgrijze skin voor logon en logout, iemand? en ook mss uitleggen hoe ik die installeer zodat de desktop skin nog blijft

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    10

  • Thundercover

    9

  • wesley123

    8

  • RonaldVC

    7

Mensen, ik heb iets gevonden waardoor echt alles in je PC verander naar Vista.

Het pakket bevat een aantal zeer interessante dingen. Ik heb ze even hieronder neergezet.

* Boot screen

* Welcome Screen / Logon Screen

* New msstyles files (visual styles)

* New desktop and file icons

* New toolbar icons

* Progress Dialogs

* Sounds scheme

* System Tray icons

* New Wallpapers

* Windows Media Player Skins

* And much more

Download link: Klikje

Have Fun! ;)

Ook heb ik wat screenshot voor de geintreseerde, kijk hieronder even.

post-27020-1168976501.jpg

post-27020-1168976543_thumb.jpg

post-27020-1168976557_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb de tutorial nu dan eindelijk gevolgd, maar bij stap 3 gaat het bij mij mis. De style staat niet tussen de gewone XP en de klassieke style. Ik heb alle stappen gevolgd en zelfs de pc opnieuw opgestart na stap 3, maar niks helpt. Ik heb de map van de style in de eerste post in C:\Windows\Resources\Themes gezet, bestanden anders neergezet, andere styles gedownload, maar dat werkt ook allemaal niet.

Weet iemand wat ik eraan kan doen? Voor de goed orde: ik heb Windows XP Pro SP2.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de tutorial nu dan eindelijk gevolgd, maar bij stap 3 gaat het bij mij mis. De style staat niet tussen de gewone XP en de klassieke style. Ik heb alle stappen gevolgd en zelfs de pc opnieuw opgestart na stap 3, maar niks helpt. Ik heb de map van de style in de eerste post in C:\Windows\Resources\Themes gezet, bestanden anders neergezet, andere styles gedownload, maar dat werkt ook allemaal niet.

Weet iemand wat ik eraan kan doen? Voor de goed orde: ik heb Windows XP Pro SP2.

Waarschijnlijk heb je dit wel gedaan maar heb je de visualstyle wel uitgepakt? Zoja, kan je altijd nog het volgende proberen:

Ga weer naar: C:\Windows\Resources\Themes, en dubbelklik op het betreffende "Visuele-stijlbestand voor Windows".

Zodra dit gedaan hebt, opent Windows automatisch het scherm voor de beeldscherm-vormgeving. Als het goed is moet de Visual Style dan werken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat was niet het probleem. Ik heb bij de patch te snel op OK geklikt, terwijl ik moest wachten op een foutmelding van Windows. Nu doen alle styles het wel ^_^ In ieder geval bedankt voor de hulp!

Edit: Tip voor mensen die pc helemaal een Vista look willen geven: de Outlook 2003 Silver theme voor FireFox maakt het het helemaal compleet, en met iColorFolder kan je ook Vista mappen in je verkenner krijgen.

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Wow, coole tutorial! Ik heb nu (bijna) de hele map 'Mijn Documenten' is Vista Style!

Maar weet iemand hoe ik 'Mijn Afbeeldingen', 'Mijn Muziek', en 'Mijn Video's' ook kan veranderen?

Klik hieronder voor een pic: :puh:

Picture

Oh, ja voor degene die het willen weten, dat GTA SA icoon zit in een icon-pack, genaamd 'Vista Folder 1.5'.

Die kan je downloaden op Deviantart, en wel hier.

Bekijk ook eens Vista Folders 2 en Vista Folders 3.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, RonaldVC. Je mag zeggen dat je erg veel werk in deze tutorial gestoken hebt, én ook nog eens alle bestandjes (bijlagen) toegevoegd hebt. Ik heb ondertussen mijn PC ook geskind en hieronder zie je het resultaat:

vistascreenpl0.th.jpg

Klik op de afbeelding voor vergroting

Link to comment
Delen op andere websites

Start je pc opnieuw op na het uitvoeren van de patch. Daarna moet je de oude skin weer terug krijgen door RMB op bureaublad > Eigenschappen > Thema's of via RMB op bureaublad > Eigenschappen > Vormgeving > Venster en knoppen. Anders kan je proberen door in C:\Windows\Resources\Themes dubbel te klikken op Luna.theme (Luna is de naam van het Windows XP thema). Veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Jah, dit heb ik ook:

startqi3.png

Misschien eens proberen alle lange namen eruit te halen?

Edit: Ja, dit kost toch redelijk wat werk om al die pictogrammen te veranderen, maar we zijn niet lui! :puh:

Bewerkt: door Mastertuner
Link to comment
Delen op andere websites

Mensen, ik heb iets gevonden waardoor echt alles in je PC verander naar Vista.

Het pakket bevat een aantal zeer interessante dingen. Ik heb ze even hieronder neergezet.

* Boot screen

* Welcome Screen / Logon Screen

* New msstyles files (visual styles)

* New desktop and file icons

* New toolbar icons

* Progress Dialogs

* Sounds scheme

* System Tray icons

* New Wallpapers

* Windows Media Player Skins

* And much more

Download link: Klikje

Have Fun! ;)

Ook heb ik wat screenshot voor de geintreseerde, kijk hieronder even.

Is het verder schadelijk voor je pc ?

en is alles dan in het engels ??

En zou je het ook kunnen uninstalllen ?

Mvg Cosmo

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...