Jump to content

versie 2

Recommended Posts

Geplaatst:

hey ik ben nieuw op dit forum maar ik gelijk wat vragen.

en dat gaat over versie 2 van gta san andreas.

want hoe kom ik daar aan :?

moet ik het downloaden en waar dan.

of is het iets in het progamma wat je moet veranderen.

hopelijk kunnen jullie mij helpen 8)

Geplaatst:

Als eerste welkom op het forum.

Daarnaast, heb je GTA San Andreas? Zo ja dan heb je of versie 1 of versie 2. Het verschil zit in de modbaarheid van de twee. Na het Hot Coffee debacle heeft rockstar een aantal bestanden veranderd waardoor de sexscenes niet meer te unlocken zijn. Deze hebben ze uitgebracht als versie 2. Mocht je versie 1 hebben dan raad ik je aan om het daar bij te houden. heb je versie twee en wil je toch kunnen modden dan moet je je gta sa downgraden. (gebruik de zoekfunctie om daar wat oer te vinden)

Mocht je GTA Sa Andreas nog niet hebben dan kun je die in de winkel kopen. Die is hoogst waarschijnlijk versie 2. Legaal downloaden van GTA SA is volgens mij nog niet mogelijk.

Geplaatst:

Ook zijn er in versie 2 een aantal bugs verholpen die er in Versie 1 zaten. Maar omdat versie 2 niet modable is, wilde mensen toch versie 1 behouden, maar dan zaten ze met die bugs. Daarom is er een patch die Versie 1 upgrade naar Versie 1.1. In die versie zijn alle bugs er uit en het spel is modbaar.

Je kan de patch hier downloaden, maar let wel op dat je de goede neemt. Jij hebt dus die van Europa en Australie nodig.

Geplaatst:
Ook zijn er in versie 2 een aantal bugs verholpen die er in Versie 1 zaten. Maar omdat versie 2 niet modable is, wilde mensen toch versie 1 behouden, maar dan zaten ze met die bugs. Daarom is er een patch die Versie 1 upgrade naar Versie 1.1. In die versie zijn alle bugs er uit en het spel is modbaar.

Je kan de patch hier downloaden, maar let wel op dat je de goede neemt. Jij hebt dus die van Europa en Australie nodig.

Ik heb versie 2 (denk ik toch omdat ik het pas een week of 2 heb en als ik een save game post iedereen zegt dat het versie 2 is). Kan ik dan versie 1.1 downgroaden? Want ik heb al is geprobeerd een nieuwe auto te installeren en het load balkje liep in het midden vast (normaal duurd het 1 a 2 sec voor het balkje vol is). Dus daarom heb ik de cars gedeinstaleerd. Maar ik had ze moeten vervangen Ik weet alleen nog dat ik een romero had vervangen. dus als iemand kan zeggen of ik die versie 1.1 kan downloadden ( ik wil het niet proberen anders crasht de pc misschien) en misschien kan iemand een romere hier plaatsen en zeggen in welke map ik het moet zetten. Alvast bedankt

Michael

Geplaatst:

In de post boven je werd het al uitgelegd: om jouw versie (2 dus) geschikt te maken voor modding moet je terug naar de vorige versie (1.1 dus). Daarvoor heb je een patch nodig en die vindt je hier. Gebruik de middelste link. Na het draaien van de patch hem je versie 1 van San Andreas zónder bugs en mét de mogelijkheid tot modding. Succes....

Geplaatst:

Bedankt, en ik heb een romero op het internet gevonden kan iemand zerggen waar ik deze moet plaatsen?

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb even de bestanden en de gegevens die je voor de romero nodig hebt opgezocht. Dat het balkje in het midden stopt is heel normaal, toen ik versie 2 nog had en ik ook probeerde te modden, had ik dat probleem ook. Het zou ook nog kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker, dat nadat je de originele romero weer hebt geïnstalleerd het balkje tijdens het laden nog zou stoppen in het midden, omdat Gta merkt dat er iets aan de bestanden is veranderd, in dat geval is de enige oplossing herinstalleren.

- Over de installatie van de romero: aangezien je al gemod hebt, neem ik aan dat je weet hoe je de bestanden moet vervangen, daarom hou ik het eenvoudig.

- Als je GGMM gebruikt (hier kan je dit programma downloaden):

-- Ga naar de romero (nr. 442) en klik op Installer -> Manual mod installer

-- Bij de DFF file en de TXD file gebruik je de bestanden die ik hierbij heb bijgevoegd, namelijk romero.dff en romero.txd

-- Bij IDE line: zet je:

442, romero, romero, car, ROMERO, ROMERO, null, normal, 4, 0, 0, -1, 0.68, 0.68, 0

-- Bij Handling line: zet je:

ROMERO 2500.0 5960.4 2.0 0.0 -0.8 0.2 70 0.75 0.80 0.50 5 150.0 16.0 15.0 R P 4.0 0.80 0 30.0 1.0 0.1 0.0 0.35 -0.15 0.4 0.0 0.2 1.25 10000 40000020 0 0 1 0

-- Bij Special Handling: zet je niks

-- Bij colours line zet je:

romero, 0,0, 11,105, 25,109, 36,0, 40,36, 75,36, 0,36, 0,109

-- Bij carmods line: zet je:

romero, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw

-- Voor de Collision file moet je geen bestand opgeven

-- Klik dan op Validate (moet niet, maar is handig) en dan op Install, GGMM installeert dan de auto, wanneer dit gedaan is (kun je zien in het onderste witte kadertje) sluit je het kader af door op Exit te klikken (kruisje gaat ook natuurlijk ;) )

-- Sluit GGMM af en start GTA SA op om te kijken of het werkt.

- Als je IMG tool (ook in bijlage) of een ander programma gebruikt:

-- Start de IMG tool op en klik op File -> Open en ga daar naar de map models van GTA San Andreas (normaal: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models) en open daar het bestand GTA3.img

klik dan op Edit->Find en typ in romero.txd, klik dan rechts op de naam van dat bestand en klik dan op replace, waarna je het bestand aanduidt dat hier in bijlage zit, namelijk romero.txd. Klik daarna nog eens op Edit->Find en typ dan in romero.dff klik dan weer rechts op de naam van dat bestand en klik dan op replace, waarna je opnieuw het bestand aanduidt dat hier in bijlage zit, namelijk romero.dff. Klik daarna op Commands->Rebuild Archive en wacht dan tot de IMG tool dit gedaan heeft

-- Open de volgende bestanden in de map data van GTA San Andreas (normaal: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data)

--- VEHICLES.IDE

en vervang daar de lijn van de romero (442, romero...) door:

442, romero, romero, car, ROMERO, ROMERO, null, normal, 4, 0, 0, -1, 0.68, 0.68, 0

--- HANDLING.CFG

en vervang daar weer de lijn van de romero (ROMERO 2500.0...) door:

ROMERO 2500.0 5960.4 2.0 0.0 -0.8 0.2 70 0.75 0.80 0.50 5 150.0 16.0 15.0 R P 4.0 0.80 0 30.0 1.0 0.1 0.0 0.35 -0.15 0.4 0.0 0.2 1.25 10000 40000020 0 0 1 0

--- CARCOLS.DAT

en vervang daar de lijn van de romero (romero, 0,0,...) door:

romero, 0,0, 11,105, 25,109, 36,0, 40,36, 75,36, 0,36, 0,109

--- CARMODS.DAT

en vervang daar de lijn van de romero (romero, nto_b_l,...) door:

romero, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw

-- Sla dan alle bestanden op en dan zou alles normaalgezien moeten werken.

-- Sluit de IMG tool af (als die nog open zou staan) en alle bestanden (na opgeslagen te hebben) en start GTA SA op om te kijken of het werkt.

Alvast veel succes :tu: . Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben ;) , als je vragen hebt mag je die altijd stellen.

romero.dff_en_romero.txd.rar

imgtool20.zip

Bewerkt: door Gtwien

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...