Jump to content

Wat is een easter egg

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb al verschillende keren gezien dat mensen niet weten wat een easter egg is dus vandaar dit topic er over. Nou een easter egg is dus een grap of iets wat ergenst naar verwijst bijv en omdat het woordje egg erin zit hoeft dit dus geen ei te zijn wat somigen denken :duh: . Een voorbeeld van zo,n easter egg is als je in somige gta,s Waaronder ´Gta Vice City Stories´ op de maan schiet hij groter dat is dus een easter egg.

Maar er zijn ook bugs en dat zijn dus GEEN easter eggs bijv een fout dat je bijv, door de muur kan heen lopen dat is geen easter egg of als er een auto in de lucht blijft hangen want dat heeft R* niet met opzet gedaan. Dingen die ze wel met opzet hebben gedaan die maan dus bijv, dat is wel met opzet gedaan.

Nou dit was mijn uitleg hierover ik hoop dat de beginners nu beter inzien wat een easter egg is.

Voor Vragen Kun je Reageren in dit topic

Stefan007, Cya,

Bewerkt: door stefan0077
Geplaatst: (bewerkt)

Ja, dit stond in ieder geval ook al in het GTA gedeelte, maar dan bij San Andreas:

Wat is een Easter Egg?

Een Easter Egg is een verwijzing naar het verleden of een grapje door de makers, ook kunnen het verwijzingen zijn naar Real Life en andere games.

Het stond dus al wel op het forum, maar niet in Vice City Stories, maar ik weet niet of het nu nog een keer nodig is om uitgelegd te worden.

Bewerkt: door Froodooo
Geplaatst:
Ja, dit stond in ieder geval ook al in het GTA gedeelte, maar dan bij San Andreas:
Wat is een Easter Egg?

Een Easter Egg is een verwijzing naar het verleden of een grapje door de makers, ook kunnen het verwijzingen zijn naar Real Life en andere games.

Het stond dus al wel op het forum, maar niet in Vice City Stories, maar ik weet niet of het nu nog een keer nodig is om uitgelegd te worden.

ik heb het al veele keren gezien bij topic,s dus dacht ik leg het nog effe uit vele gebruiken de zoekfunctie niet :t

Geplaatst:

Wat is een Easter Egg

Ik vind ook best wel een rare naam .. Easter Egg maar in GTA spellen draaid het allemaal om leuke dingen bijvoorbeeld.. in GTA Vice City Stories staan er plaatjes of posters zeg maar van GTA LCS

Of dat je iets raars ziet bijvoorbeeld een verdronken vent.. of je ziet een blaadje op de grond en er staat op Liberty City Stories is OUT zulke dingen zeg maar en er staan vaak R* dingen ook bij zoals een R* t shirt.. en dergelijke.

Geplaatst:

De naam Easter Egg is niet zo raar hoor, want de grapjes verwijzen naar een paasei (die immers ook verstopt zit en waarnaar je hard moet zoeken). De mooiste omschrijving staat nog altijd op Wikipedia.nl:

Een easter egg of paasei is een grap of een verborgen boodschap die in een computerprogramma, een film, een website, een game, een dvd, een cd of een boek verwerkt is. Net als bij echte paaseieren zitten deze snufjes verborgen en moet ernaar gezocht worden.

Bij computerprogramma's komen easter eggs tevoorschijn als men iets speciaals intypt of een bepaalde toetsencombinatie gebruikt. In Word 97 ontvouwt zich bijvoorbeeld een flipperkast en in Excel 2000 een vliegsimulator. Vooral Microsoft staat bekend om deze Easter eggs, hoewel veel andere bedrijven ze ook in hun software inbouwen.

Programmeurs brengen voor hun eigen gemak soms wat codes aan die gebruikt worden tijdens het ontwikkelen. De gebruiker weet daar meestal niets van, en in de uiteindelijke versie worden zulke codes ook vaak weggelaten. Maar programmeurs zijn ook mensen, en vinden het soms leuk om op een vrijdagmiddag iets grappigs van zichzelf in het programma aan te brengen. Vaak moet een hele reeks exotische handelingen in precies de juiste volgorde verricht worden om het paasei te zien te krijgen.

Bij computerspellen wordt zoiets soms met opzet toegevoegd, omdat de gebruikers gewoonweg verwachten dat het spel aangepast kan worden door tijdens het spelen een speciale code in te typen (de zogenaamde 'cheats'). Deze 'cheats' zijn zo ingeburgerd, dat ze geen easter eggs meer mogen heten. Daarmee zijn ze "echte" easter eggs gaan maken. Zoals bijvoorbeeld in de Grand Theft Auto serie, Hitman Blood Money, True Crime New York City en vele andere computerspellen

Bronvermelding: www.wikipedia.nl

Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid mensen, Ik vraag niet wat een easter egg is maar ik leg het uit.

Dus jullie hoeven niet voor de 2de keer het uiteleggen. Want dat zie je hier boven.

Stefan007, Cya,,,

Geplaatst:
Even voor de duidelijkheid mensen, Ik vraag niet wat een easter egg is maar ik leg het uit.

Dus jullie hoeven niet voor de 2de keer het uiteleggen. Want dat zie je hier boven.

Stefan007, Cya,,,

Dit vind ik niet echt nodig want na een tijdje zal dit topic toch gewoon weer een paar pagina's terugzakken en ziet niemand het meer. Als mensen een beetje slim zijn, onderzoeken ze hun mogelijke Easter Egg eerst goed voor ze er een topic over maken (onder andere wat een EE is). Als ze dit niet doen en dan een nieuw topic aan maken met de grootste onzin die er bestaat, wordt dat wel vlug gesloten door één van de moderatoren.

post-135-1168454411.gif (even ter vervanging van het oude slotje emoticon, dat andere kijkt zo streng :puh:)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...