Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Men vriendin was bezig over een werkje voor po en daarvoor moest ze een afbeelding hebben van een kunsstijl genaamd 'Art Nouveau'.

Ik ben eens solidair geweest en heb het zoekwerk op mij genomen :puh: ik vond de stijl best mooi en heb hem daarom ook grondig gebestudeerd.

Dit heb ik dan gemaakt met wat brushes eigen aan Art Nouveau:

arttnovwbns1.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Hier heb ik me afgelopen weekend mee bezig gehouden(toch Jet :puh:), ook wel bekend als Jugendstil. Jugenstil is een kunststroom die goed past bij de tijd La Belle Epoque, het was de tijd waarin alles door alle technologische ontwikkelingen heel goed ging en iedereen de toekomst zonnig in zag. Dit kwam goed terug in de kunst uit die tijd(rond 1900) waarin het positieve denkbeeld werd getoond. Sierlijke objecten kwamen er dan ook veel in voor.

Als je echte Jugendstil wil maken dan zou ik op z'n minst een render pakken, mooie sierlijke brushes eromheen en klaar. Dat is het aparte van kunst het hoeft niet veel tijd te kosten, inspiratie is meestal het belangrijkste. Toch heb je er iets heel moois van gemaakt, alsof er een bloeiende bloem zo uit de grond komt(wat past bij het denkbeeld in die tijd). Met al die sierlijkheid wat onder de grond zit heb je er iets heel artistieks van gemaakt. Punt is alleen dat het zo zwart-wit is, wat dus eigelijk ondanks al die sierlijkheid het weer geen Jugendstil maakt.. Op GFX kwaliteiten gelet is het natuurlijk sowieso iets moois..

8,5/10

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:
Hier heb ik me afgelopen weekend mee bezig gehouden(toch Jet :puh:), ook wel bekend als Jugendstil. Jugenstil is een kunststroom die goed past bij de tijd La Belle Epoque, het was de tijd waarin alles door alle technologische ontwikkelingen heel goed ging en iedereen de toekomst zonnig in zag. Dit kwam goed terug in de kunst uit die tijd(rond 1900) waarin het positieve denkbeeld werd getoond. Sierlijke opjecten kwam er dan ook veel in voor.

Jügendstil is de Duits/Oostenrijkse Art-Nouveau stroming. Net zoals Art Nouveau in Groot-Brittanië beter bekend is als Arts and Crafts (kunst en ambacht). Vorig jaar heb ik op school een werk/voorstelling gemaakt rond Arts and Crafts icoon Charles Rennie Mackintosh, een Schotse architect. (Ik studeer Architecturale en Binnenhuiskunst ^^ Is wel veel werk qua praktijk. :{)

Over het werkje, ziet er best leuk uit. De letters zijn alvast typisch Art Nouveau, al lijkt het werk zelf wat te modern. Art Nouveau staat vooral bekend rond zijn verwijzingen naar natuur etc.

7,5/10

Geplaatst:

Dankjewel voor deze mooie rates :)

je hebt gelijk een render zou beter passen, maar heb deze gemaakt als probeersel,

zwart-wit heb ik eigenlijk bewust gekozen omdat dan de (jawel je hebt gelijk) bloemende bloem mooier uitkomt imo (het is zwart wit doorheen gebrushd dus hier verschillende kleuren gebruiken zou het geheel verdoezelen.)

Ik ga zeker voortwerken met deze stijl en het is nog eens tof om mensen te kennen die wat van kunst weten .:D:puh:

Geplaatst:

Sorry dat ik het zo moet zeggen maar ik ben ontroert om te zien dat er meer mensen van kunst houden, en dan vooral Art Nouveau. Ik krijg bij mij op school altijd zo'n druk om er geen zak aan te vinden, kunst is ook zo "niet stoer". Maar gelukkig zij er nog leeftijdsgenoten met een verstand (of zijn jullie niet tusen de 13 - 18? (ik ben 15)).

Ik ben zelf meer een liefhebber van Art Deco maar ik vindt dit ook mooi

een 8 / 10

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...