Jump to content

printscreen maken op de psp.

Recommended Posts

Geplaatst:

weet iemand misschien hoe je met je psp screens maakt? Want ik wil een paar screens naar mijn mattie sturen (als ik aan het spelen ben) bedankt voor de moeite, apple~mac :)

Geplaatst:

Dit past beter in dit forum ;).

Voor zover ik weet is dat maar met 2 spellen mogelijk, met GTA LCS en GTA VCS. Dit doe je met het programma Cheatdevice. Deze moet je vervolgens vanaf je eigen PC naar zijn PC mailen, of op een andere manier overbrengen (USB stic, ect.). Veel succes verder!

Geplaatst:
Dit past beter in dit forum ;).

Voor zover ik weet is dat maar met 2 spellen mogelijk, met GTA LCS en GTA VCS. Dit doe je met het programma Cheatdevice. Deze moet je vervolgens vanaf je eigen PC naar zijn PC mailen, of op een andere manier overbrengen (USB stic, ect.). Veel succes verder!

Het is met alle spellen mogelijk, zoals je al aangeeft is dit mogelijk met de Cheatdevice voor LCS en VCS maar waarschijnlijk zal hij ook wel eens een screen willen maken van een andere game. SVCapture kan je op Google downloaden en hij is compatible met 2.71SE-C en Devhook V0.51. Hiervoor zul je wel eerst Firmwire 1.5 moeten bezitten, heb je Firmwire 2.8 kan je hem nog Downgraden naar Firmwire 1.5 maar indien je 2.81 of hoger hebt is dit tot nu toe helaas nog niet mogelijk. Ik plaats hieronder nog een screen van SVCapture in actie.

svcapturev05for271secae4.jpg

Geplaatst:

Okee bedankt, maar met dat cheatdevice, loop je dan geen kans op dat je psp gebrickd wordt?

Geplaatst:
Okee bedankt, maar met dat cheatdevice, loop je dan geen kans op dat je psp gebricked wordt?
De Cheatdevice is gewoon een aangepaste savegame met een speciaal script dat ervoor zorgt dat je andere dingen kunt doen dan het spel standaard bied. Ik neem aan de je PSP niet brickt als je een andere savegame in je PSP zit dus wees daar maar niet bang voor. Wel kan je PSP bricken van het Downgraden, is dit eenmaal voltooid? Dan kan er eigenlijk weinig gebeuren, tijdens het downgraden is dit wel mogelijk. Ik raad je ook niet aan om dit te doen, want als je PSP gebricked is dan ben je gewoon je geld kwijt, zo simpel is dat. Ook is het downgraden niet geheel legaal, omdat het door Sony verboden wordt in de voorwaarden van de PSP. Ik wens je naast dit alles veel succes en mocht je vragen hebben over legale dingen dan kun je dat altijd kwijt.
Geplaatst:

Okee bedankt, maar met dat cheatdevice, loop je dan geen kans op dat je psp gebricked wordt?

De Cheatdevice is gewoon een aangepaste savegame met een speciaal script dat ervoor zorgt dat je andere dingen kunt doen dan het spel standaard bied. Ik neem aan de je PSP niet brickt als je een andere savegame in je PSP zit dus wees daar maar niet bang voor. Wel kan je PSP bricken van het Downgraden, is dit eenmaal voltooid? Dan kan er eigenlijk weinig gebeuren, tijdens het downgraden is dit wel mogelijk. Ik raad je ook niet aan om dit te doen, want als je PSP gebricked is dan ben je gewoon je geld kwijt, zo simpel is dat. Ook is het downgraden niet geheel legaal, omdat het door Sony verboden wordt in de voorwaarden van de PSP. Ik wens je naast dit alles veel succes en mocht je vragen hebben over legale dingen dan kun je dat altijd kwijt.

Een klein vraagje voor Summerbase of degene die het weet:

Wat betekent ''bricken'', morgen krijg ik mijn PSP en ik zal dit denk ik wel moeten weten.

Alvast Bedankt!

Geplaatst: (bewerkt)
Wat betekent ''bricken'', morgen krijg ik mijn PSP en ik zal dit denk ik wel moeten weten.

Bricken bestaat volgens mij niet als een werkwoord maar goed, als je een brick krijgt wordt ermee bedoelt dat je PSP kapot gaat. Meestal gaat dit samen met het downgraden van je Firmware, als je de readme niet goed volgt en niet let waarop je moet letten(type moederbord e.d.) dan kun je een brick krijgen. Bij een brick werkt je PSP niet meer en is je garantie verlopen, daarom is het voor veel PSP gebruikers de vraag of ze het risico willen nemen. Tegenwoordig zijn er ookal weer Unbrick programma's die je PSP weer kan fixen, google voor meer info.

Firmwire 2.8 kan je hem nog Downgraden naar Firmwire 1.5 maar indien je 2.81 of hoger hebt is dit tot nu toe helaas nog niet mogelijk

Met de Epsilon platinum modchip kun je nog een Firmware draaien op 1 PSP waardoor je weer standaar 1.0 hebt en vandaar kun upgraden naar een versie waarop je homebrew kan draaien(custom firmware zoals 3.02-OB) Verder hoorde ik vandaag op school dat er een downgrader is gevonden voor 2.81, het schijnt dus ook al zo te kunnen alleen kan ik niet met zekerheid zeggen of dit klopt.. wederom google gebruiken dus..

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:

Ik las ergens dat firmware 1.5 gewoon legaal is, en dat dit een officiele uitgave van sony is, en zelfs nog op de markt verkrijgbaar is. Is dit waar? Nog een vraag, als je gedowngrade hebt naar 1.5 kun je dan weer upgraden naar 3.03?

Geplaatst: (bewerkt)

Als je een PSP met 1.5 koopt dan is dit gewoon legaal, veel games zal je er niet mee kunnen spelen omdat de nieuwste games altijd de nieuwste firmware(op het moment van uitgave) hebben. En er zit ook nog eens een beveiliging op waardoor je die games alleen met die nieuwste firmware kan spelen. 1.5 is inderdaad een uitgave van Sony, omdat je met deze ISO's kon draaien en b.v. Nintendo en PS1 kon emuleren werden er al snel upgrade's verspreid waardoor er nu heel veel mensen zitten met de nieuwere firware(2.81 nu vooral) Hiermee kun je geen ISO's meer draaien maar ook geen Cheatdevice of welk niet door sony gemaakt programma dan ook.(homebrew) Deze software is dan ook illigaal verklaard door sony, om het gebruik van deze software te verkomen zijn er de eerder genoemde upgrades. Inmiddels zijn er verschillende downgrade's geweest om weer terug naar 1.5 te gaan(de ideale firmware voor homebrew) Tot nu toe kan ik alleen bevestigen dat dit tot 2.8 mogelijk is, over 2.81 zijn geruchten maar ik weet niet fo deze waar zijn.. Als je nu een PSP koopt dan wordt deze meestal geleverd met 2.5 waardoor er nog downgrade mogelijkheden zijn, om toch nieuwe games te kunnen spelen moet je het volgende doen:

1 2.5 upgraden naar 2.71

2 2.71 downgraden naar 1.5

3 1.5 upgraden naar 3.02-OB

Downgraders zijn ook homebrew en dus ook illigaal, downgraden dus ook.. Bij de aanschaf van een PSP met 1.5(de kans dat je er 1 vind is erg klein) kan sony je niets maken, je zal alleen een custom firmware(3.02-OB) moeten draaien om zowel homebrew te kunnen draaien als alle games te kunnen spelen. Dit is wél illigaal.

Upgraden van 1.5 naar 3.03 is mogelijk, ik weet alleen niet zeker of dit in 1 keer mogelijk is waarschijnlijk wel.. Ik raad het trouwens af..(3.03 is niet downgrade-baar)

Bewerkt: door Goliat

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...