Jump to content

welke console

Recommended Posts

Geplaatst:

ik vraag mischien wel heel veel dezelfde soort vragen en deze vraag zal waarschijnlijk al wel ergens op dit forum staan, (ik heb deze nog niet kunnen vinden

maar ik zou graag willen weten welke console nou het beste is

bij deze alvast BEDANKT!!

Geplaatst:

Ik vind ook niet meteen een topic hierover maar in het VCS forum hoort dit in ieder geval niet thuis.

Moved naar het consoles en beurzen forum.

Geplaatst:
ik vraag mischien wel heel veel dezelfde soort vragen en deze vraag zal waarschijnlijk al wel ergens op dit forum staan, (ik heb deze nog niet kunnen vinden

maar ik zou graag willen weten welke console nou het beste is

bij deze alvast BEDANKT!!

Er is geen console die het beste is. Iedere console die op de markt is heeft goede en slechte kanten, maar ze zijn allemaal goed op een ander punt. Zo heeft de Wii innovatieve besturing en de Nintendogames, maar is minder krachtig dan de andere twee. De 360 heeft een aantal goede exclusives en prima onlineservice, maar ondersteunt, in tegenstelling tot de PS3, geen 1080p. De PS3 is de krachtigste van de 3 en heeft een enorm opslagmedium, maar daar tegenover staat de hoge prijs.

Het hangt er dus maar net vanaf wat jij belangrijk vindt welke console voor jou het beste is en het is daarbij het belangrijkst om te kijken naar de games die er op ieder platform uitkomen.

Geplaatst: (bewerkt)

Je moet kijken welke het beste voor jou is. Er is niet iets als een beste console, het gaat er om wat bij jou past.

Even een vergelijking van de 3 nieuwste consoles:

pxnwp3.png

EDIT: Nog een belangrijk nadeel van de WII: GEEN GTA IV!

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

Ehm Insanity Prawn Boy, je noemt als nadeel van de Wii zijn kinderimago. Maar wat maakt het imago van een console uit? Zolang er maar leuke spellen op uitkomen heb je toch aan een console wat je ook nodig hebt? Ook vind je dat de prijs van de Xbox 360 hoog licht. Hij is welliswaar al een jaar oud maar de techniek is bijna gelijk aan die van de Playstation 3. Ook heeft de Xbox 360 een dure, maar wel een online service die zijn geld waar is. Maar het beste vergeet je: de games, die een console ook uiteindelijk maken ;).

Dus een console is pas goed voor iemand al er veel games op uitkomen die jij leuk vind!

Geplaatst:

Naast de "next-gen consoles"(zie post hierboven) heb je ook de mogenlijkheid om een handheld te nemen of een iets oudere console. Een paar voorbeelden + voor- en nadelen:

PS2

De PS2 is de opvolger van de Playstation 1. Deze console beschikt over een redelijke processor en levert relatief goed beeld. Zeker een aanrader als je niet al te veel geld uit wil geven aan een console!

Voordelen:

- Enorme Line-up + variatie hierin

- Prijs(€160)

- Betrouwbaar(dit wil niet zeggen dat je er 100% zeker van bent dat hij het eeuwig doet!)

Nadelen:

- Iets verouderde technieken

- Relatief dure spellen + toebehoren

PSP:

De PSP is de eerste Handheld van Playstation. De processor die erin zit is ongeveer vergelijkbaar met die van de PS2.

Voordelen:

- Mooie line-up met redelijke games

- Scherm, een mooi groot breedbeeld schermpje

- Extra's als UMD Movie's, UMD music en internetopties

- Graphics

Nadelen:

- Prijs (€250)

- Veel gamerips(oude games die in een andere versie terugkeren op de PSP)

Nintende DS

De nintendo DS is de meest verkochte Handheld over de wereld. De prossesor is minder krachtig als die van de PSP maar je heb wel een aantal andere mooie dingen erbij!

Voordelen:

- Prijs

- Dual-screen(touch screen)

- Originaliteit

Nadelen:

- Graphics

Veel succes met je keuze,

Ikkes.

Geplaatst:
Je moet kijken welke het beste voor jou is. Er is niet iets als een beste console, het gaat er om wat bij jou past.

Even een vergelijking van de 3 nieuwste consoles:

pxnwp3.png

Hoezo is de 360 veelzijdiger dan de PS3? Naar mijn weten heeft de PS3 meer functies etc. dan de 360.

Geplaatst: (bewerkt)
Ehm Insanity Prawn Boy, je noemt als nadeel van de Wii zijn kinderimago. Maar wat maakt het imago van een console uit? Zolang er maar leuke spellen op uitkomen heb je toch aan een console wat je ook nodig hebt? Ook vind je dat de prijs van de Xbox 360 hoog licht. Hij is welliswaar al een jaar oud maar de techniek is bijna gelijk aan die van de Playstation 3. Ook heeft de Xbox 360 een dure, maar wel een online service die zijn geld waar is. Maar het beste vergeet je: de games, die een console ook uiteindelijk maken ;) .

Dus een console is pas goed voor iemand al er veel games op uitkomen die jij leuk vind!

Rusttig maar! (ook mania-92) Ik heb het dan wel zelf geschreven, maar alle info komt van internet. Ik heb ook wat laten staan waar ik het niet mee eens ben, omdat ik van mijzelf weet dat ik een beetje ps3 fan ben. (ook al ben ik het er wel redelijk mee eens, op die veelzijdigheid en over XBOX live na) En over die games; de meeste PS3 games verschijnen ook op de Xbox 360 en andersom. En ook nog over de prijs; bij de ps3 staat ook nog wat :duh: . Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Geplaatst:

Als iemand voor de meeste games gaat moet je nog steeds voor de PS2 kiezen die heeft nog de meeste games van alle consoles. ;)

P.S. De PS3 speelt ook PS2 en PS1 games af, dus je kunt al die PS2 games op de PS3 spelen. :puh:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik denk dat ik voor de PS3 ga kiezen, omdat hij vele functies heeft en zoals M.Gordon zegt: ''PS3 speelt ook PS2 en PS1 games af.''

Geplaatst:

Ik zou als geld niet uit zou maken voor de PS3 gaan.

Dat doe ik zelf ook en dat is de krachtigste en degene met de meeste functies(media streamen naar de PSP, PSP als bijv. achteruitkijkspiegel gebruiken bij sommige games, het is een mooie mediaspeler en er gaan geheugenkaarten in om bijv.foto's van je camera te showen en nog veel meer)

Als je niet zo veel geld hebt zou ik voor de XBOX360 gaan omdat daar GTA IV op uitkomt.

De wii is niks. slechte graphics geen echt goede games aleen maar saaie games en geen normale besturing. Met de wii kan je niet uit school thuiskomen en ff op de bank ploffen om relaxt te gamen.

Je moet dan met 2 stomme controllers voor de t.v. gaan staan dansen :{

Boris H.

Geplaatst:

Dat doe ik zelf ook en dat is de krachtigste en degene met de meeste functies(media streamen naar de PSP, PSP als bijv. achteruitkijkspiegel gebruiken bij sommige games, het is een mooie mediaspeler en er gaan geheugenkaarten in om bijv.foto's van je camera te showen en nog veel meer)

Als je niet zo veel geld hebt zou ik voor de XBOX360 gaan omdat daar GTA IV op uitkomt.

De wii is niks. slechte graphics geen echt goede games aleen maar saaie games en geen normale besturing. Met de wii kan je niet uit school thuiskomen en ff op de bank ploffen om relaxt te gamen.

Boris H.

Miljoenen mensen denken daar anders over. :sigaar:

Maar je hebt er vast nog nooit op gespeeld? :t

Geplaatst:

Boris H.

Jij baseert je zeker op die filmpjes van Wii Sports waarin je zo'n lachende oma ziet tennissen. Wii Sports is inderdaad leuker om staand te spelen, maar bij bijvoorbeeld Zelda, Red Steel en al die andere games kun je gewoon op de bank blijven zitten. Probeer jij maar eens Monkey Ball te spelen terwijl je staat te dansen ^_^

Geplaatst:

Boris H.

Hoezo fanboy? :bonk:

Als je zo slecht oordeelt over de Wii dan heb je er vast nog nooit niet op gespeeld. De graphics zijn een beetje minder dan de PS3 of de XBox360 maar ze zijn verre van slecht. Saaie games? Zelda, Wario Ware, Super Smash Bros Brawl zijn totaal geen saaie games, en ik ben zeker niet de enigste die dat denkt. En geen normale besturing? Het is veel leuker dan vorige gameconsole's, je kan je gewoon meer inleven in het spel vind ik. Het is even wennen aan de controls, maar dat leer je zo in een half uurtje. Ik ben geen Wii fanboy, ik zeg niet dat ik de XBox360 en de PS3 crap vindt, want ik ben er ook geïntresseerd in. Bij sommige games moet je inderdaad rechtstaan ja, maar die speel je dan niet als je moe bent zeker? En bij de XBox360 vind ik die reden van GTA IV ook weer niet zoveel voorstellen. :bonk: Er zijn mensen die uitkijken naar andere games ook...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...