Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil met de txd de iets veranderen, zodat het raam net zoals gewone ramen zijn waar je duidelijk door kan kijken

hoe doe ik dat?

Yvea: :cya:

Bewerkt: door yvea0
Geplaatst:

alle (niet-doorzichtige) ramen??? dat gaat je helaas niet lukken denk ik. je zou dan de model moeten aanpassen, zodat het doorzichtig word. maar dat gaat er lelijk uitzien, omdat je geen interieuren hebt (die zou je dan ook nog eens moeten maken!) ik zou er niet aan beginnen, maar toch succes ^_^ .

Ik wil maar met 1 raam dat veranderen

dat het bijna of helemaal lijkt of hij er niet is

Dat moet toch kunnen??

help please

Geplaatst:

Dan meot je bij het txd bestand zijn. Als je dit bestand opent met txd-workshop zal je ook een optie hebben om het "Alpha-channel" tegebruiken of niet. Dat alpha kanaal is een soort negatief wat er achter je txd zit. Ook een soort plaatje, met dezelfde afmetingen als het gewone txd bestand. Alles wat er op het alpha kanaal zwart is is solide, wat wit is transparant. Als je een raam wilt maken, zou je dus een wit alpha kanaal achter je txd zetten.

Proximitus zei:
Dan meot je bij het txd bestand zijn. Als je dit bestand opent met txd-workshop zal je ook een optie hebben om het "Alpha-channel" tegebruiken of niet. Dat alpha kanaal is een soort negatief wat er achter je txd zit. Ook een soort plaatje, met dezelfde afmetingen als het gewone txd bestand. Alles wat er op het alpha kanaal zwart is is solide, wat wit is transparant. Als je een raam wilt maken, zou je dus een wit alpha kanaal achter je txd zetten.

Dus als ik een wit plaatje gebruik, met daarachter een witte alpha, kan je het raam niet zien?

100% niks?

Yvea :cya:

:D

Geplaatst:

Een alfa texture bestaat alleen uit wit/zwart/grijs achtige kleuren. Alles wat pikzwart is is 100% doorzichtig. Alles wat wit is is helemaal zichtbaar. Dus geef je een raam bijvoorbeeld een grijs alfa kanaal, dan word het doorzichtig zoals glas. Wil je een alfa channel maken, importeer eerst gewoon een texture, geef hem de goede naam etc. Daarna klik je op Alpha/Mask en ga je de alpha texture importeren. Heb je dit gedaan, klik dan op ''properties'' en vul bij alpha de naam zonder de extensie van het plaatje in. Vink het hokje ''alpha is used'' aan en klik op ok. Nu staat in het rood onder het plaatje de naam van de alpha texture die gebruikt word ;)

Geplaatst:
  Wazuup zei:
Een alfa texture bestaat alleen uit wit/zwart/grijs achtige kleuren. Alles wat pikzwart is is 100% doorzichtig. Alles wat wit is is helemaal zichtbaar. Dus geef je een raam bijvoorbeeld een grijs alfa kanaal, dan word het doorzichtig zoals glas. Wil je een alfa channel maken, importeer eerst gewoon een texture, geef hem de goede naam etc. Daarna klik je op Alpha/Mask en ga je de alpha texture importeren. Heb je dit gedaan, klik dan op ''properties'' en vul bij alpha de naam zonder de extensie van het plaatje in. Vink het hokje ''alpha is used'' aan en klik op ok. Nu staat in het rood onder het plaatje de naam van de alpha texture die gebruikt word ;)

Deze tekst ga ik opslaan :D heel erg bedankt!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...