Jump to content

Gezocht: upload script

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een goed en simpel upload script.

Het liefste eentje waarmee je kan instellen:

• Maximale bestandsgrote
  • Toegestane bestandextensie's
  • Dat de gebruiker verwezen word naar een pagina of dergelijke als de upload succesvol of niet succesvol is gelukt.

Gewoon een simpel script dus, het gaat er enkel om dat het bestandje op de ftp komt te staan, het hoeft verder niet gelijk ergens op een pagina geplaatst te worden.

Alvast bedankt,

Mvg, Jorge F. :).

Edit, het is me gelukt om een uploadscript werkende te krijgen, alleen werkt het niet zoals ik helemaal wil.

Ik krijg namelijk als een bestand heb geupload het volgende in de adresbalk:

http://www.websitehier.nl/upload.php?message=freerun1%20003_0001.jpg%20was%20uploaded%20successfully.

Ik krijg het bericht dus in de adresbalk ipv dat je een pagina krijgt dat het uploaden mislukt of gelukt is.

Misschien dat iemand weet hoe ik dat moet doen, volgens mij betreft het de volgende stukje code.

//File Name Check
 if ( $file_name =="") { 
  $message = "Invalid File Name Specified";
  return $message;
 }

$result  =  move_uploaded_file($temp_name, $file_path);
 if (!chmod($file_path,0777))
  	$message = "change permission to 777 failed.";
 else
$message = ($result)?"$file_name was uploaded successfully." :
 		  "Something is wrong with uploading the file.";
 return $message;
}

?>

Iemand een oplossing hiervoor?

Bewerkt: door Jorge_F
Geplaatst:
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een goed en simpel upload script.

Het liefste eentje waarmee je kan instellen:

• Maximale bestandsgrote
  • Toegestane bestandextensie's
  • Dat de gebruiker verwezen word naar een pagina of dergelijke als de upload succesvol of niet succesvol is gelukt.

Gewoon een simpel script dus, het gaat er enkel om dat het bestandje op de ftp komt te staan, het hoeft verder niet gelijk ergens op een pagina geplaatst te worden.

Alvast bedankt,

Mvg, Jorge F. :).

Jorge_F, ik weet niet of je dit al wist maar zulke scripts zijn erg standaard in de web-development wereld en zeer makkelijk te vinden. Als je snel resultaat wil hebben dan kijk je best op webmaster resources zoals sitemasters.be, wmcity.nl, phpfreakz.nl, hotscripts.com, ...

Ik heb even voor je gezocht en gevonden:

Klik hier om het script te bekijken

Geplaatst: (bewerkt)

Ja ik weet dat je ze heel makkelijk zelf kan vinden. Maar die werken vaak niet omdat er nog allemaal fouten in zitten.

JGhunterS zei zelf ook, die scripts werken vaak alleen voor die mensen zelf.

Maar bedankt voor de tip, ik ga hem zeker proberen :). Ziet er mooi uit dat script.

Bewerkt: door Jorge_F
Geplaatst:
Edit, het is me gelukt om een uploadscript werkende te krijgen, alleen werkt het niet zoals ik helemaal wil.

Ik krijg namelijk als een bestand heb geupload het volgende in de adresbalk:

http://www.websitehier.nl/upload.php?message=freerun1%20003_0001.jpg%20was%20uploaded%20successfully.

Ik krijg het bericht dus in de adresbalk ipv dat je een pagina krijgt dat het uploaden mislukt of gelukt is.

Misschien dat iemand weet hoe ik dat moet doen, volgens mij betreft het de volgende stukje code.

//File Name Check
 if ( $file_name =="") { 
  $message = "Invalid File Name Specified";
  return $message;
 }

$result  =  move_uploaded_file($temp_name, $file_path);
 if (!chmod($file_path,0777))
  	$message = "change permission to 777 failed.";
 else
$message = ($result)?"$file_name was uploaded successfully." :
 		  "Something is wrong with uploading the file.";
 return $message;
}

?>

Iemand een oplossing hiervoor?

Die code is het niet, dat is een functie die een bericht returned maar niet output.

Maar heb je een ander script gebruikt want ik zie in dat script dat ik jouw gaf nergens een functie staan die iets returned.

Maar in ieder geval denk ik dat je een foute parameter in je formulier tag hebt staan weet je zeker dat je dit hebt:

<form method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload">?

Geplaatst:

Mag ik vragen waarom je dit wilt gebruiken? Zelf kan je namelijk veel sneller en makkelijker FTPen.

Indien je andere toegang wilt geven kan je beter een bestaand systeem gebruiken waar ook meer beheer functies bij zitten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...