Jump to content

Plaatje van 3d naar plat.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Weet iemand of er een tutorial is voor Photoshop om een Teken van iets dat in onder een andere hoek op het plaatje zit (en dus andere afmetingen heeft dan wanneer het plat is) om het plat te krijgen?

Een soort voorbeeld (het snelste wat ik even gevonden kon krijgen)

Dus Deze leeuw (die op dit plaatje onder een andere hoek afgebeeld word:

Plaatje te groot

naar gewoon plat:

14217980_1-wk-vlag-met-opdruk-holland-en-leeuw.jpg

Bewerkt: door Proximitus
Geplaatst:

Haast niet mogelijk. Aangezien het een foto is wat al plat is. Stel je hebt een foto van een vierkante kartonnen doos, dan zou je die naar weten nooit plat kunnen maken in Adobe Photoshop.

Een foto blijft een foto, je kan bij het plaatje (die jij laat zien) de vouw er niet uithalen, misschien kan dat wel op de één of andere manier. Alleen recht maken zonder dat de kwaliteit minder word is niet echt te doen. Je zou zoiets wel weer liggend plat kunnen maken in Adobe Photoshop, maar om het plaatje zoals hij nu is recht te houden en plat te maken zonder enig 3D te zien is niet mogelijk.

Geplaatst:

Nou ik weet toevallig dat het wel mogelijk moet zijn, maar hoe het met Photoshop gaat zou ik niet weten. Maar met Google Sketchup is het mogelijk om je texture op de wijze die jij beschrijft te vervormen. Ik zal een voorbeeld laten zien.

Hier een plaatje van een gebouw in perspectief:

http://www.koolwijk-logistics.com/gebouw.jpg

Nu heb ik dat plaatje opgeslagen en geimporteerd in Google Sketchup. Daarna heb ik een simpel blok gemaakt met de texture van het gebouw. Nu kun je de texture vervormen met een tooltje dat in Sketchup zit. Zo kun je de juiste hoeken van de foto/texture naar de punten in je model slepen:

Natuurlijk krijg je het afdakje niet weg, maar als je een gebouw neemt zonder uitsteeksels is het heel goed mogelijk. Maar nogmaal met Photoshop of een ander programma heb ik geen idee hoe het moet.

Geplaatst:

Nou, het plaatje wat ik wil hebben is van zich zelf zwart, dus zonder enig 3d.

equipment_gorons_bracelet.jpg

ik heb van dit plaatje die pootafdruk nodig, maar als ik hem er zo uit zou knippen zou die aan de ene kant kleiner zijn dan aan de andere kant.

Geplaatst:

Niet geheel de goede afmetingen overal enzo.. Dus ik denk dat hem dan maar gewoon moet maken..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...