Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik in de img de txd van een tattoo opzoek, zie ik een alleen maar een zwart vlak. Als ik dan de alpha channel bekijk, zie ik ook alleen maar een zwart vlak, maar de tattoo is wit. Als ik deze Tatto dan exporteer als png, en ik bekijk hem met de windows viewer, dan is het vlak ineens wit, en de tattoo zwart..

Hoe komt dit? en als ik dan zelf een ander plaatje erin zet, moet ik die dan zwart maken en op een witte achtergrond zetten? en zal die dan in de alpha channel van txd workshop wit worden met zwarte achtergrond?

Geplaatst:

Omdat als je exporteerd met PNG dan exporteerd hij het net als je het ingame ziet. Dus een zwarte tatoo en doorzichtig. In de gewone bitmap channel laat hij de texture zien hoe hij ingame is. En de alpha channel dient voor de doorzichtigheid. Bij een alpha channel is wit doorzichtig, en zwart niet zichtbaar. Geijs daarintegen is half zichtbaar/half ondoorzichtbaar. Nu weet je ook meteen het antwoord van je vraag. Moest je nog vragen hebben, kan je altijd eerst deze tutorial bekijken. Als je het dan nog niet snapt, kan je natuurlijk mij PB'en of in dit topic de vraag stellen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:

Ik heb dus wat geprobeerd, maar iedere keer als ik die tattooage in het spel erop zet, crasht mijn spel.

Zou iemand willen kijken wat er fout is gegaan, want ik heb zelf geen idee..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...