Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

ik iwil mods gaan maken zodat ik ff mijn creativiteit kwijtkan :*D

maar ik weet niet welk programma ik er voor nodig heb...

kan iemand ff zegge welk programma ik er wel voor kan gebruiken(eentje die makkelijk te bedienen is graag)

alvast bedankt 8)

>>> Door Dutchy3010: Verplaatst naar modding fora :).<<<

Geplaatst:
ik iwil mods gaan maken zodat ik ff mijn creativiteit kwijtkan :*D

maar ik weet niet welk programma ik er voor nodig heb...

kan iemand ff zegge welk programma ik er wel voor kan gebruiken(eentje die makkelijk te bedienen is graag)

alvast bedankt 8)

Kijk anders ff in de Masterlist Daar staat echt alles wat je moet weten ;)

Geplaatst:

Beste Bolby,

Er zijn verschillende soorten van modding. Je kunt simpel weg wat plaatjes veranderen, zoals bijvoorbeeld op reclame borden je eigen tekst zetten, je kunt ook eigen objecten creeeren en deze in de speelwereld zetten, zoals bijvoorbeeld een huis of flatgebouw, en je kunt zelf je eigen verhaallijn met missies maken. Dit zijn allemaal verschillende takken van modding. Het meest makkelijke is het veranderen van de textures. Echter kun je hiermee niet veel resultaat bereiken, wat je wel kan met 3d modeling. Met deze vorm van modding kun je hele nieuwe eilanden maken met daarop huizen en andere zooi. Hiervoor gebruik je 3d programma's zoals bijvoorbeeld 3dsmax en Gmax. Hierin maak je de objecten in 3d en kun je ze opslaan als een formaat wat gta kan lezen door middel van de scripts van KAM. Verweg de meeste modders doen aan deze vorm van modding. Waar je ook goed je inspirtatie mee kan laten gaan is missionscripting, oftewel SCM coden. Dit is een scripttaal waarmee je missies en andere actions in gta kan laten gebeuren. Op dit forum zijn er niet veel mensen die dat goed kunnen (voor zover ik weet alleen Jarno, JGunthers en Flotje). In het SCM subforum heeft JGunthers een hele mooie basis tutorial geschreven voor deze vorm van modding. Alle verder benodigde informatie is te vinden in de welbekende Master Tutorial List!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...