Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

1) Open de gta3.img met de IMG-Tool 2.0 en ga naar commands, add. Voeg nu alle bestanden toe die in de map ''add to IMG'' staan. Ga nu naar commands, rebuild archive.

2) Kopieer alles wat in de ''ADD TO MAPS'' map zit, en ga nu naar je vice city root map. Hierin open je de map data/maps en plak je de bestanden.

3) In de data map van GTA VC open je de gta_vc.dat met kladblok en edit je het volgende:

Zoek lijn: IDE DATA\MAPS\haitin\haitin.IDE

Plaats op de volgende regel: IDE data\maps\respawn.ide

Zoek lijn COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL

Plaats op volgende regel: COLFILE 0 data\maps\respawn.col

Zoek lijn: IPL DATA\MAPS\mansion\mansion.IPL

Plaats op volgende regel: IPL data\maps\respawn.ipl

4) Still inside the data folder locate a file called "object.dat", make a backup copy

of this file and then replace the old one with the one included in this folder.

5) Open weer de gta3.img met de IMG tool en do het volgende:

Zoek naar: radar49.txd

Verwijder deze en voeg radar49.txd toe die in de RADAR map staat.

Zoek naar: radar56.txd

Verwijder deze en voeg radar56.txd toe die in de RADAR map staat

Zoek naar: radar57.txd

Verwijder deze en voeg radar57.txd toe die staat in de RADAR map.

6) Speel Vice City, Met vriendelijke groet,

Wazuup ;)

Geplaatst:
ik heb wat problemen met een mod ik snap niet hoe je hem instaleert zou iemand ff willen kijken voor en zeggen hoe ik hem zou moeten instaleren er zit een readme bij maar daar sanp ik al helemaal niks van

alsjblieft kijk even

je hem hem hier downloden want hij is te groot voor de bijlage http://www.gtagaming.com/pafiledb.php?action=file&id=134

Dat is een nieuw stukje land voor Vice City. Ik ga hier even uitleggen hoe je hem installeert. Open als eerst GTA3.IMg met je IMG Tool, het bestand GTA3.img vindt je in de map Models. Dan open je de map: 'ADD TO IMG.' Al de bestanden die je daar ziet moet je toevoegen met de ‘IMG Tool’. De installatie gaat als volgt; Ga naar: 'Commands » Add' En zoek dan het bestand op dat je wil toevoegen. Dubbelklik op het bestand, en hij wordt toegevoegd. Ga tot slot, als je alle bestanden hebt gehad naar: 'Commands » Rebuild Archive.'

De inhoud van de map: 'ADD TO MAPS' moet je in de maps folder gooien. Dat is dus deze map: '../Progam Files/Rockstar Games/GTA Vice City/Data/Maps.'

Vervolgens gaan we het bestand 'gta_vc.dat' openen. Dit gaan we doen met kladblok. Het bestand 'gta_vc.dat' vindt je in de map 'Data'. Dus; '../Progam Files/Rockstar Games/GTA Vice City/Data.'

Als je het bestand hebt geopend zul je allemaal zinnen en dergelijke zien. Zoek de volgende drie zinnen op, en plak er het volgende achter.

• ‘IDE DATA\MAPS\haitin\haitin.IDE’. Plak hier achter de volgende zin: ‘IDE data\maps\respawn.ide’.
  • ‘COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL’. Plak hier de volgende zin achter: ‘COLFILE 0 data\maps\respawn.col’.
  • ‘IPL DATA\MAPS\mansion\mansion.IPL’. Plak hier de volgende zin achter: ‘IPL data\maps\respawn.ipl’.

Sla het bestand dan op. Zoek dan in de 'Data' map het volgende bestand op: 'object.dat'. Vervang dit met de 'object.dat' van de mod, die erbij geleverd zit.

Open tot slot weer ‘GTA3.img’ met de ‘IMG Tool’. Zoek dan de volgende drie bestanden; radar49.txd, radar56.txd, en radar57.txd. Vervang deze drie bestanden met de drie gelijknamige bestanden van de mod, en ga dan naar: 'Commands » Rebuild Archive.'

Als het goed is moet de mod nu geïnstalleerd zijn, maak wel back-ups van je bestanden!

Geplaatst:

bedankt voor de nederlandse uitleg voor de mod nu word het een heelwerkje want de add to img folder zit heel veel in en moet dus allemaal erin doen

dus de vraag is moet dat 1voor 1 de add to img folder er in doen of kan dat allemaal in 1 keer

Geplaatst:
bedankt voor de nederlandse uitleg voor de mod nu word het een heelwerkje want de add to img folder zit heel veel in en moet dus allemaal erin doen

dus de vraag is moet dat 1voor 1 de add to img folder er in doen of kan dat allemaal in 1 keer

Probeer de mod anders eens als eerst te instaleren met een Mod Installer, ik weet niet of dat wil, ik gok erop van niet. Maar, je kan het altijd proberen je hebt niets te verliezen immers. En om dan op je vraag terug te komen, dat moet handmatig, dus dat moet één voor één. Het is heel wat werk, maar je krijgt er wat voor terug.

Geplaatst:

ik heb heb hem dus geinstaleert zoasl jullie zeiden met img tool 2 object geruilt met de andere de zinen bij gedaan maar nu kan ik hem niet meer spelen want als ik een savegame aanklik dan gaat ie laden en dan staop ie als ie bijna klaar is en moet ik op esc drukken en dan geeft ie aan dat er een fout is heb ik hem meschien verkeerd gedaan

:?

Geplaatst: (bewerkt)
ik heb heb hem dus geinstaleert zoasl jullie zeiden met img tool 2 object geruilt met de andere de zinen bij gedaan maar nu kan ik hem niet meer spelen want als ik een savegame aanklik dan gaat ie laden en dan staop ie als ie bijna klaar is en moet ik op esc drukken en dan geeft ie aan dat er een fout is heb ik hem meschien verkeerd gedaan

:?

Heb je toevallig wel de goeie versie? Met een V2 van het spel kan je niet modden en zal hij bij het laden van de savegame uitvallen. Ik raad je aan deze patch sowieso even te instaleren. Na de installatie heb je dan V1, en kan je wel modden. Heb je al V1 dan heb je iets niet goed gedaan, ik kan niet nagaan wat je niet goed hebt gedaan omdat ik niet weet wat je allemaal gedaan hebt. In dat geval zal ik de mod weer verwijderen, dit kan je doen door de bestanden te vervangen met je originele bestanden, waar je hopelijk een back-up van hebt gemaakt.

Edit: Vergeet dat van die patch, ik was in de war.

Bewerkt: door -Matthijs-
Geplaatst:

ik heb hem al kunen verwijderen alleen die van de ardar heb ik niet meer dus staat er op me rader nog wel 1 eiland als ik daar ben maar dat maakt me niet uit

modden gaat wel op de mijne want ik heb al een paar auto met vcmm er op gezet

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...