Jump to content

Wie gaat de Australian Open winnen?

Wie gaat de Australian Open winnen???  

11 leden hebben gestemd

1. 1. Wie gaat de Australian Open winnen bij de vrouwen???

• Kim Clijsters
      7
    • Justine Henin
      1
    • Amelie Mauresmo
      0
    • Maria Sharapova
      2
    • Serena Williams
      0
    • Elena Dementieva
      0
    • Andere ...
      0

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben eens geïnteresseerd wie volgens jullie

de Australian Open gaat winnen in januari...

Ik kies alvast voor Kim Clijsters :Y

Mijn favoriete speelster :D

Bewerkt: door weci
Geplaatst:

Ik hoop Kim Clijsters (zij moet de Belgische hoop hoog houden) aangezien Justin Henin niet deelneemt.

Serena Willima szie ik niet ver geraken.

Grootste concurrenten voor Clijsters zijn Mauresmo, Sharapova, Dementieva en waarom zelfs niet Martina Hingis?

Dus ik stem op Clijsters, niet alleen omdat ik haar hoop te zien winnen maar omdat ze ook in topvorm verkeerd (won 2 toernooien op ongeveer 2 weken tijd). (Hong Kong en Sydney)

• 2 weken later...

Kim Clijsters...

Is er niet in geslaagd zich te plaatsen voor de finale van de Australian Open. Ze verloor in de halve finale in twee sets van de Russische Maria Sharapova: 6-4, 6-2. Voor Sharapova is het haar eerste finale in Australië. Daarin neemt ze het op tegen Serena Williams die eerder Nicole Vaidisova klopte in twee sets. Voor Clijsters was het haar laatste Australian Open.

Ene break na andere

Geen finale dus voor Clijsters bij haar afscheid in Melbourne. 'Aussie Kim' moest haar meerdere erkennen in het 19-jarige toptalent Sharapova. Kim begon nochtans goed aan de wedstrijd, ze ging in het derde game al door de opslag van de Russische en kwam zo op een 1-3 voorsprong. Maar Sharapova staat bekend om haar vechtlust en brak meteen terug en bracht de stand opnieuw in evenwicht: 3-3. Clijsters gaf niet op en kwam opnieuw een break voor, maar kon die voorsprong niet behouden. Bij een 5-4 voorsprong ging Sharapova opnieuw door de opslag van Kim, meteen goed om de set met 6-4 binnen te halen.

Superieure Sharapova

Clijsters begon slecht aan de tweede set. Ze liet drie breakpunten onbenut en Sharapova kon zo haar eerste game van de tweede set winnen. De Russische schakelde nog een versnelling hoger en liep al gauw uit tot 3-0. Kim kon daar niet veel tegenover stellen en moest het spel van Maria ondergaan. Een bij momenten subliem spelende Sharapova maakte weinig fouten en sloeg de ene ace na de andere.

Twijfel

Plots sloop er enige twijfel in haar spel en begon ze de dubbele fouten op te stapelen. Clijsters kreeg een aantal kansen om terug te breken, maar kon er geen enkele benutten. Ze verzuimde het een paar keer af te maken en raakte zo niet terug in de wedstrijd. Ze won nog wel haar opslag en kwam terug tot 4-2, maar dan was de veer helemaal gebroken. Sharapova ging een zoveelste keer door de opslag van Kim en het eerste matchpunt was meteen het goede. Geen finale voor Kim, die het duidelijk moeilijk had met haar afscheid.

Williams

In de finale ontmoet het nieuwe nummer één van de wereld de Amerikaanse Serena Williams, die haar comeback met een finaleplaats viert. Williams, pas 81e op de wereldranglijst was in twee sets te sterk voor de Tsjechische Nicole Vaidisova. (ADV)

Bron: HLN

---------------------------------------------------------------------------

Dit had ik hellemaal niet verwacht.

Maria Sharapova is wel goed, maar ik wist niet dat ze ZO

goed was! Dat verdiend een applausje... :klap:

---------------------------------------------------------------------------

>>> Door NandroDavids: Nieuw topic is niet nodig...we hadden al een topic over de Australian Open ;)<<<

Bewerkt: door NandroDavids
Geplaatst:

Jammer dat Clijsters verloren heeft.

Nu werd de Russin door de Amerikaanse Williams afgemaakt.

Goed zo Williams, spijtig voor Clijsters. :-(

Maar ik denk dat er een slotje op kan omdat de Australian Open toch al voorbij is.

Tenzij iemand nog over de mannen iets wil zeggen.

>>> Door NandroDavids: Een slotje is niet nodig, want als niemand meer iets te zeggen heeft over de Australian Open van dit jaar zakt het topic vanzelf wel weg ;)<<<

Tiende Grand Slam-titel Federer

Roger Federer heeft zijn tiende Grand Slam-titel binnen. De haast ongenaakbare Zwitser klopte Fernando González (Chl) in de finale van de Australian Open in drie sets: 7-6 (2),6-4,6-4.

González had in zijn eerdere duels veel indruk gemaakt. Zijn magistrale optreden in de halve finale tegen Tommy Haas had de verwachtingen flink opgeklopt. Niet onterecht, zo bleek vanaf de eerste bal.

Beide spelers haalden alles uit de kast en demonstreerden alle facetten die het tennis te bieden heeft. Ook bij Federer, vaak een 'slow starter', gingen gelijk ale remmen los. De Zwitser domineerde in de eerste games en was creatiever, maar de verschillen waren marginaal. ...

Lees verder op (bron:)www.nos.nl

Had ik wel verwacht, Federer was gewoon de master, was niet spannend.

Edit: Oeps, dit is voor de vrouwen :bonk: , nou ja laat maar.

Bewerkt: door Gizmo14
Geplaatst:

Ik hoop en denk Kim Clijsters!

>>> Door NandroDavids: Ehm...een paar posts hierboven meld je zelf nog dat ze eruitligt, dus weet je ook wel dat winnen lastig gaat worden. Niet meer dit soort posts plaatsen dus<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...