Jump to content

Virus of een trojaan?

Recommended Posts

Geplaatst:

Net toen ik op internet aan het sufen was begon mijn PC te trippen als een gek. Ineens heb ik nu een toolbar op mijn PC geinstalleerd en onderin mijn taakbalk knipperd constant een icoontje wat zegt dat mijn pc gevaar loopt.

Omdat ik zelf ook wel wat van beveiliging af weet heb ik het volgende al gedaan:

- Windows Defender laten draaien

- Kaspersky even laten draaien

Wat kan ik nog meer doen, hij blijft namelijk knipperen..

Help :ch:

post-27020-1168695115.jpg

post-27020-1168695126.jpg

Geplaatst:

Ik ken Windows Defender niet. Dus ik weet ook niet wat hij scant.

Probeer eens een anti-spyware programma zoals AdAware. Als dat ook niet helpt moet je toch in die virusscanner van jou de optie hebben dat je het kunt negeren.

Zie ook dit topic.. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Er is geen virus of trojaan op je PC, wees gerust. Deze waarschuwing word veroorzaakt door spyware die wil dat je een bepaald programma (in dit geval, Antimalware) download, zogenaamd om virussen te verwijderen. Dit programma is echter zelf een en al malware, het staat dan ook op de lijst van 'Fake antivirus programma's'. Oftewel, download dit niet!

Ik zou ten eerste je toolbar deïnstalleren, en dan kijken of het weg is (waarschijnlijk niet..) De doorsnee anti-virus/Spyware detector zou dit wel moeten kunen localiseren en verwijderen. Probeer anders inderdaad wat andere scanners.

Ook een systeemherstel doet wonderen. :puh:

NB: Kijk hier ook eens.

Bewerkt: door ViceAgent
Geplaatst:

Windwos Defender is een nieuw programma van Microsoft. Het voert een snelle scan uit naar Spyware. Het is gratis te downloaden voor iedereen met een legaale Windows.

Zelf ben ik er erg tevreden over. Het vreet overgens ook heel weinig geheugen. Windows Defender is hier te downloaden.

Over mijn probleem, het is weg. Doormiddel van Hitman Pro 2 is het vervelende Adware programma weg.

Beide bedankt :klap:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...