bolby Geplaatst: 13 januari 2007 Rapport Geplaatst: 13 januari 2007 ik heb met sketchup een auto gemaakt die ik graag in het spel wil zetten alleen hoe moet ik dat doen??? Reageren
Wazuup Geplaatst: 13 januari 2007 Rapport Geplaatst: 13 januari 2007 Eerst moet je je wagen vanuit sketchup naar 3dsmax krijgen door middel van de welkbekende extensie .3ds. Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Importeer dus de desbetreffende dff en schrijf de namen van alle onderdelen op een papiertje (maak hierbij geen spellingsfouten). Nu verwijder je alle onderdelen behalve de chassis_vlo en de dummies. Sla dit bestand op als .max en open je wagen. Attach/Detach nu alle delen zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef ze de orginele naam, die je eerder op een papiertje geschreven had. Open je dummies max file en plaats ze erbij. Link alle dummies netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat. Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd Speed Tutorial Auto's Texturen: Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent. * Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden). Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt. Ik hoop je zo genoeg geholpen te hebben, Wazuup Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.