$NeoSyp$ Geplaatst: 16 januari 2007 Rapport Geplaatst: 16 januari 2007 Hallo, ik ben nu dus weer wat aan het filmen, een explosie om precies te zijn. Maar ik vind die explosies nou niet echt 'explosief'. Ze zijn me wat te klein. Ik wil hem dus wat groter, een stuk groter. Nu weet ik dat je dit moet veranderen in effects.fxp, dus heb ik dat geopend met kladblok, en wat naar explosion gezocht. Er moet een auto ontploffen, dus moet daar het effect van worden veranderd. Het enige wat ik vind dat met een auto explosie te maken heeft, is iets dat heet: explosion_fuel_car. Maar nu, ik weet voor de rest niet wat ik moet aanpassen om de explosie te vergroten. Het is namelijk een hele lap tekst, die eronder staat. Gelieve te helpen dus. Overigens hoeft de explosie enkel visueel groter te zijn, dus niet datg als je in het 'verlengde' stuk staat, dat je dan ook geraakt wordt. Dit mag wel, maar hoeft niet. Nog eventjes de hele 'lap' tekst: FILENAME: X:\SA\FxTools\Data\effects\gta_pc\systems/code/explosion_fuel_car.fxs NAME: explosion_fuel_car LENGTH: 10.000 LOOPINTERVALMIN: 0.000 LENGTH: 0.000 PLAYMODE: 0 CULLDIST: 60.000 BOUNDINGSPHERE: 0.000 0.000 0.000 1.500 NUM_PRIMS: 1 FX_PRIM_EMITTER_DATA: FX_PRIM_BASE_DATA: NAME: splosion MATRIX: 1.000 0.000 0.000 0.000 1.000 0.000 0.000 0.000 1.000 0.000 0.000 0.000 TEXTURE: bullethitsmoke TEXTURE2: NULL TEXTURE3: NULL TEXTURE4: NULL ALPHAON: 1 SRCBLENDID: 4 DSTBLENDID: 1 NUM_INFOS: 11 FX_INFO_EMLIFE_DATA: LIFE: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 1.000 BIAS: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 FX_INFO_EMANGLE_DATA: MIN: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 MAX: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 FX_INFO_EMSPEED_DATA: SPEED: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 BIAS: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 FX_INFO_EMSIZE_DATA: RADIUS: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 SIZEMINX: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 SIZEMAXX: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 SIZEMINY: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 SIZEMAXY: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 SIZEMINZ: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 SIZEMAXZ: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 FX_INFO_EMRATE_DATA: RATE: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 2 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 1500.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.010 VAL: 0.000 FX_INFO_EMROTATION_DATA: ANGLEMIN: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 ANGLEMAX: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 360.000 FX_INFO_FORCE_DATA: TIMEMODEPRT: 1 FORCEX: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 FORCEY: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 FORCEZ: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 FX_INFO_FRICTION_DATA: TIMEMODEPRT: 1 FRICTION: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.850 FX_INFO_COLOURBRIGHT_DATA: TIMEMODEPRT: 1 RED: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 3 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 255.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.500 VAL: 200.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 1.000 VAL: 0.500 GREEN: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 3 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 255.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.500 VAL: 50.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 1.000 VAL: 0.000 BLUE: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 3 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 0.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.500 VAL: 0.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 1.000 VAL: 0.000 ALPHA: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 3 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 255.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.500 VAL: 255.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 1.000 VAL: 0.000 BIAS: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 3 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 32.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.500 VAL: 32.000 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 1.000 VAL: 32.000 FX_INFO_SIZE_DATA: TIMEMODEPRT: 0 SIZEX: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 2.000 SIZEY: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 2.000 SIZEXBIAS: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 2.000 SIZEYBIAS: FX_INTERP_DATA: LOOPED: 0 NUM_KEYS: 1 FX_KEYFLOAT_DATA: TIME: 0.000 VAL: 2.000 FX_INFO_SELFLIT_DATA: TIMEMODEPRT: 1 LODSTART: 30.000 LODEND: 50.000 OMITTEXTURES: 0 TXDNAME: NOTXDSET FX_SYSTEM_DATA: 109 Bedankt! Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 januari 2007 Rapport Geplaatst: 16 januari 2007 FX_INFO_EMSIZE_DATA: Volgens mij staat het onder die regel, let op het woordje SIZE, wat grootte betekend. Reageren
DaBeast Geplaatst: 16 januari 2007 Rapport Geplaatst: 16 januari 2007 De animatie zelf staat in 'explosion_fuel_car.fxs' . De groote, kleuren, textures die bij de animaties moet worden gebruikt vind je in effects.FXP. Om de groote te veranderen vul je bij 'SIZEX:' , 'SIZEY:' en'SIZEZ:' aan. Ik denk dat de waarde de 'Vermenigvuldigins' functie is. Dus als je 2 invult, dan zou hij als dubbele groote invullen. Helaas heb ik hier nog niet genoeg in geexperimenteerd, dus je moet zelf wat proberen. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 17 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2007 De animatie zelf staat in 'explosion_fuel_car.fxs' . De groote, kleuren, textures die bij de animaties moet worden gebruikt vind je in effects.FXP. Om de groote te veranderen vul je bij 'SIZEX:' , 'SIZEY:' en'SIZEZ:' aan. Ik denk dat de waarde de 'Vermenigvuldigins' functie is. Dus als je 2 invult, dan zou hij als dubbele groote invullen. Helaas heb ik hier nog niet genoeg in geexperimenteerd, dus je moet zelf wat proberen.Vriendelijke groeten, DaBeast Nou, helaas werkt het niet. Hert blijft een mini explosietje. Kan ik het niet veranderen in dat fxs bestand? weet je waar dat is en hoe je het opent? Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 19 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2007 ik heb de texture zelf al gevonden, maar het heeft geen zin als je hem vergroot... ook de sizes veranderen werkt niet Reageren
Puma Geplaatst: 19 januari 2007 Rapport Geplaatst: 19 januari 2007 (bewerkt) De animatie zelf staat in 'explosion_fuel_car.fxs' . De groote, kleuren, textures die bij de animaties moet worden gebruikt vind je in effects.FXP. Om de groote te veranderen vul je bij 'SIZEX:' , 'SIZEY:' en'SIZEZ:' aan. Ik denk dat de waarde de 'Vermenigvuldigins' functie is. Dus als je 2 invult, dan zou hij als dubbele groote invullen. Helaas heb ik hier nog niet genoeg in geexperimenteerd, dus je moet zelf wat proberen.Vriendelijke groeten, DaBeast Zou kunnen kloppen, maar omdat ze het over "SizeX, Y of Z" hebben, denk ik iets anders.. Bij bijvoorbeeld grafieken of 3d modelingprogramma's heb je namelijk X, Y en Z assen. Als je bij die X, Y en/of Z as grotere getallen invult, dan wordt de omvang van de explosie groter. Ik weet niet of je enig verstand van 3d modeling programma's hebt (@ Neosyp), maar daarin bevat je model bepaalde coördinaten van een gebied waar dat object niet buiten valt. Die soort limieten zijn de x, y en z coördinaten. Als je die dus groter maakt, heeft de explosie een grotere omvang ten opzichte van de grootte die je eerst zag. De X as is een horizontale as, de Y as is de verticale en de Z as is ook een horizontale as, maar dan in de diepte. Eigenlijk gewoon een beetje wiskunde dus . Als je dus de explosie in z'n geheel op schaal wilt vergroten/verkleinen, moet je dus bij alledrie de "SIZE"'s evenveel optellen/aftrekken. Dit is hoe ik het denk, maar dat wil niet zeggen dat het zo is . Het leek mij het meest logisch zo.. Succes, Grtz Puma. Bewerkt: 19 januari 2007 door Puma Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 19 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2007 het probleem is dat er geen sizez IS. er is alleen sizey+x... Reageren
Nickonly Geplaatst: 20 januari 2007 Rapport Geplaatst: 20 januari 2007 het probleem is dat er geen sizez IS. er is alleen sizey+x... Volgens mij is dat omdat die explosies net zoals lichten niet 3dimensionaal zijn, maar 2d, en altijd naar je toe gericht zijn. (Vandaar ook dat verlichting in MED niet 3d is) Dus dan zou het lochisch zijn dat er geen Z-as is. Dus als je alleen die 2 aanpast kan ie het wel doen... Maarja dat is mijn therorie maar. Kan net zo goed helemaal anders zijn. Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 20 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 januari 2007 (bewerkt) ik heb die x en y vergroot, maar nu krijg ik zo'n explosie: niet goed... HOLY SHIT! IK PASTE DE VAL DEZE KEER AAN, EN NU KREEG IK DIT! DE ALIENS ALLEN AAN!... Dit werkt dus niet... kan iemand eventjes de originele effects.fxd en de pceffects sturen?gedaan wil iemand anders misschien zelf ook wat proberen? dan gaat het wat sneller... Bewerkt: 20 januari 2007 door $NeoSyp$ Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 20 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 januari 2007 kan iemand vertellen wat het verschil is tussen sizex en sizexbias? Reageren
FerryN Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 ey ik wil je best helpen en dat heb ik geprobeerd, maar nu werkt mijn effects.fxp niet meer, wil je mij die toesturen? dan probeer ik je te helpen TY alvast Feki122 Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 24 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 eyik wil je best helpen en dat heb ik geprobeerd, maar nu werkt mijn effects.fxp niet meer, wil je mij die toesturen? dan probeer ik je te helpen TY alvast Feki122 Ik heb besloten die explosie niet te modden. Ik ben van plan om de explosies er naderhand met een ander progrmma op te plakken. Ik heb alle opties bekeken, en dit was het enige dat overbleef. Niet al te realistisch, maar goied, ik heb het geprobeerd. Hier is nog de effects: Mocht het je toch nog lukken, zeg het dan meteen! Reageren
Big Boss Geplaatst: 2 februari 2007 Rapport Geplaatst: 2 februari 2007 (bewerkt) Ik heb wel een mod gevonden die de explosies vergroot. Het probleem is, dat een aantal andere effecten ook aangepast zijn, dat moet je zelf maar zien of je die weg kan laten. Die mod, Ultimate Effects Mod, kun je downloaden op gtagaming.com, en wel hier. Succes! Bewerkt: 2 februari 2007 door Big Boss Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.