Jump to content

Taal fout

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

Ik heb nu een probleem.

Mijn taal is NL maar als ik bijvoorbeeld op mijn toetsenbord op '@' klikt, dan kom er een ander icoontje. Ik heb het geprobeerd in Engels te zetten maar daar heeft het ook geen succes.

Kan iemand me helpen?

MVG

Geplaatst:

Ik zelf zit op een laptop op dit moment, maar als ik druk op CTRL + FN + ALT + SHIFT dan komen er andere karakters op mijn scherm. Op een gewoon toetsenbord weet ik het niet :N

Geplaatst:

Doe dit:

Rechtermuisknop op de blauwe balk.

En dan werkbalken,

Taalbalk.

Nu zie je van onder een toetsenbord icoontje, klik op het toetsenbord iconntje en zet het dan op Verenigde Staten.

;)

Geplaatst:
Maar ik ben bang dat ik dan andere tekens krijg op mn PC en dan gaat het maar erger worden.. :puh:

Als je die toetsencombinatie nog een keer doet, ga je terug naar de karakters die je eerst had.

Geplaatst:

er bestaat een zoekmachine: deze noemt men google.

De meest irritante sneltoets: wisselen van toetsenbordindeling

Ik wil ook nog even melding maken van de meest irritante sneltoets waar eigenlijk bijna iedereen regelmatig mee te maken heeft: de toetscombinatie linker CTRL-rechter SHIFT. Deze toetscombinatie wordt regelmatig per ongeluk aangeraakt, met het irritante gevolg dat: de toetsenbordindeling wordt aangepast. Opeens zit het apenstaartje (@) en menig ander teken niet meer op zijn plaats, wellicht dat u het herkent.

Met deze toetscombinatie kunt u switchen tussen vooraf ingestelde toetsenbordindelingen. In de meeste gevallen zitten de toetsen op een vaste plek dus deze functie is veelal nutteloos (ik ben er zelden een tegengekomen waar de toetsen over het toetsenbord aan het zwerven zijn ;-). Door Windows te herstarten of wederom de toetscombinatie te gebruiken, komt u weer terug bij de juiste indeling.

Hoe kunt u dit oplossen? Simpel! Zorg dat de huidige toetsenbordindeling correct is, wijzig deze anders met de toetscombinatie linker CTRL-rechter SHIFT. Daarna gaat u via Start naar het Configuratiescherm (klassieke indeling), Landinstellingen, tabblad Talen, knop Details. Er is nu een toetsenbordindeling vet gekleurd. Als u zeker weet dat uw huidige toetsenbord correct is (controleer dat met het indrukken van @), kunt u alle andere indelingen verwijderen. Selecteer ze een voor een en druk op de knop Verwijderen. Het probleem moet nu opgelost zijn.

:klap:

Geplaatst:
er bestaat een zoekmachine: deze noemt men google.
De meest irritante sneltoets: wisselen van toetsenbordindeling

Ik wil ook nog even melding maken van de meest irritante sneltoets waar eigenlijk bijna iedereen regelmatig mee te maken heeft: de toetscombinatie linker CTRL-rechter SHIFT. Deze toetscombinatie wordt regelmatig per ongeluk aangeraakt, met het irritante gevolg dat: de toetsenbordindeling wordt aangepast. Opeens zit het apenstaartje (@) en menig ander teken niet meer op zijn plaats, wellicht dat u het herkent.

Met deze toetscombinatie kunt u switchen tussen vooraf ingestelde toetsenbordindelingen. In de meeste gevallen zitten de toetsen op een vaste plek dus deze functie is veelal nutteloos (ik ben er zelden een tegengekomen waar de toetsen over het toetsenbord aan het zwerven zijn ;-). Door Windows te herstarten of wederom de toetscombinatie te gebruiken, komt u weer terug bij de juiste indeling.

Hoe kunt u dit oplossen? Simpel! Zorg dat de huidige toetsenbordindeling correct is, wijzig deze anders met de toetscombinatie linker CTRL-rechter SHIFT. Daarna gaat u via Start naar het Configuratiescherm (klassieke indeling), Landinstellingen, tabblad Talen, knop Details. Er is nu een toetsenbordindeling vet gekleurd. Als u zeker weet dat uw huidige toetsenbord correct is (controleer dat met het indrukken van @), kunt u alle andere indelingen verwijderen. Selecteer ze een voor een en druk op de knop Verwijderen. Het probleem moet nu opgelost zijn.

:klap:

En ik maar elke keer reboten als me dit gebeurde :) Bedankt voor de info

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...