Kinzorro Geplaatst: 19 januari 2007 Rapport Geplaatst: 19 januari 2007 Helloow, Ik heb veel gehoord over mods maar het probleem is dat ik niet weet wat deze zijn. Het enige wat ik weet is dat het een sorrt programmatje voor GTA SA is toch? Maar kun je die ook na er lol mee te hebben beleefd weer verwijderen zodat het je spel niet aantast of blijft het 4ever??? Thnx Reageren
Gtwien Geplaatst: 20 januari 2007 Rapport Geplaatst: 20 januari 2007 (bewerkt) Mods zijn veranderingen die je aanbrengt in het spel, zoals een manana die je verandert in een mini cooper, of een snelheidsmeter die je in het spel steekt, mods zijn bedoeld om het spel wat leuker of ludieker te maken. Enkele goede sites waar je allerlei mods kan downloaden: jvtdesign.net gtagarage.com grandtheftauto.fr (in het Frans) gtainside.de (in het Duits) ! Je hebt v1.0 nodig om te kunnen modden, in v2.0 heeft Rockstar er voor gezorgd dat je niet kunt modden (o.a. naar aanleiding van de hot coffee mod) ! Mods kunnen je spel aantasten, als je er bijvoorbeeld erg veel gebruikt en bepaalde missies worden erg moeilijk om te spelen. Als je mods wilt verwijderen, moet je alles weer aanpassen zoals het was. Herinstalleren is een gemakkelijkere oplossing. Overigens zou ik je aanraden, als je nog vragen over mods hebt, die vragen in het Modding help forum te stellen. Bewerkt: 20 januari 2007 door Gtwien Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 20 januari 2007 Rapport Geplaatst: 20 januari 2007 Je kunt mods op 2 verschillende manieren installeren, met de IMG tool 2.0 of de San Andreas Mod Installer (SAMI). De IMG tool werkt 'preciezer' en geeft dus minder fouten, maar is moeilijker. SAMI werkt makkelijker, maar knoeit welleens bij sommige mods. Voor allebei de methoden staat hier op het forum een complete handleiding. De handleiding voor de IMG tool 2.0 vind je >hier<. Deze tutorial is helaas verouderd, het voorbeeld is voor GTA Vice City. Maar overal waar 'IMG tool 1.3' staat moet je gewoon 'IMG tool 2.0' lezen, en waar Vice City staat lees je San Andreas. De vernieuwde tutorial voor GTA San Andreas is helaas even onvindbaar. De handleiding voor SAMI vind je >hier< Het wijst zichzelf uit, het is helemaal niet moeilijk, zeker niet met behulp van deze handleiding. Als je dus gaat modden, maak dan een backup van de volgende mappen: C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data en C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Models. Als je je mods weer weg wilt hebben, dan plaats je gewoon deze twee gebackupte mappen weer terug in C/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas. Veel succes! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.