Jump to content

Asus ati radeon

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste forum leden,

Ik wil binnenkort een nieuwe videokaart gaan kopen, ik beschik nu over een Ati radeon 128 Mb 9200Se. Alleen ik vind soms dat ik nou nog niet helemaal over de perfecte kwaliteiten beschik, daarom dacht ik aan een andere videokaart van het merk Ati radeon, alleen dan met 256 Mb. Alleen zou dit wel een goede keuze zijn, of weten jullie misschien nog betere videokaarten, met zeer goede kwaliteiten? Of kan ik anders toch beter deze houden? Ik hoop dat jullie het weten wat ik moet doen.

Groetjes,

Mario :cya:

Bewerkt: door ~Mario~

We hadden het er al op msn over, en ik kreeg de indruk dat je niet meer dan zo'n 70 euro wilde uitgeven.

Waarom zou je het dan op een 256MB kaartje houden als je ook voor bijna niets een 512MB videokaart kan halen, een videokaart gaat verder dan alleen het geheugen maar de clocksnelheid van deze chip-set is vrij redelijk.. Je moet alleen niet verachten dat je games waar het heel druk is met hun optimale kwaliteit kan spelen. Deze videokaart geeft je meer dan waar voor je geld, zeker iets waar je nog een tijd mee verder kan. Ik weet niet wat voor gamer je bent maar soms praat ik weleens met je op msn en dan heb je 't over Tycoon games zoals Roler Coaster Tycoon en Zoo Tycoon 2. Deze videokaart kan deze games in ieder geval makkelijk aan.

<De Videokaart>

Bewerkt: door Goliat

Ja ik wil er zeker wel wat meer dan 70 euro voor uitgeven, alleen dan wil ik misschien

toch liever de His ati radeon van 256 mb 9550Se. Maar waar zou hij dan meer over

beschikken dan de kaart die ik nu heb?

Geplaatst:

Ik zou in iedergeval voor de spellen die je nu speelt geen dure videokaart nemen,

Let niet op het aantal DDR Ram geheugen maar op het type.

Want een 64 MB kaart kan sneller wezen dan een 128MB. ;)

Geplaatst:

Ik heb nog wel zo'n asus geforce 6200 in de kast liggen (heb nou 7600gt)

Vond ik altijd een goed kaartje, maar wat ik nu heb is beter. de 7600gt heeft me 160 euro gekost, maar dan heb je ook wat. Waar woon je?

Geplaatst:
Waarom zou je het dan op een 256MB kaartje houden als je ook voor bijna niets een 512MB videokaart kan halen

Als je goed kijkt dan zie je dat dit de befaamde videokaarten zijn die gebruik maken van tot 512 MB van je systeemgeheugen. Dit soort kaarten zijn zeker niet aan te raden, zelfs als je maar een klein budget hebt.

Geplaatst:

512MB voor zo'n videokaart als dat is zwaar overbodig.

Ja ik wil er zeker wel wat meer dan 70 euro voor uitgeven, alleen dan wil ik misschien

toch liever de His ati radeon van 256 mb 9550Se. Maar waar zou hij dan meer over

Ik vind het nogal zonde om een 9550Se te kopen, die kaart deden ze 3j. geleden in computers.

Je geef al aan dat je een ATI kaart wel, (met Nvidia is overigens ook niets mis maar oke...)

Gezien je een 9200Se hebt neem ik aan dat je een AGP slot hebt,

Neem bijvorbeeld is deze, €86

Het is net wat boven je budget van €70 maar met deze kaart zul je veel betere prestaties halen dan een 9200 of een 9550.

Geplaatst:

512MB voor zo'n videokaart als dat is zwaar overbodig.

Ik vind het nogal zonde om een 9550Se te kopen, die kaart deden ze 3j. geleden in computers.

Je geef al aan dat je een ATI kaart wel, (met Nvidia is overigens ook niets mis maar oke...)

Gezien je een 9200Se hebt neem ik aan dat je een AGP slot hebt,

Neem bijvorbeeld is deze, €86

Het is net wat boven je budget van €70 maar met deze kaart zul je veel betere prestaties halen dan een 9200 of een 9550.

Ik heb zelf een Asus EAX ATI Radeon X1600PRO 512MB. Deze werkt heel goed, en de prijs ervan verschilt van €122 tot €128. Ja, het is €50 boven je budget, maar misschien kan je nog heel even doorsparen, want dan heb je tenslotte ook nog betere prestaties en anders moet je na een tijdje wéér een nieuwe kaart gaan kopen als je de nieuwste games wilt spelen. Hij werkt perfect bij me. Hier vind je info.

Geplaatst:

Oke, toch bedankt voor jullie hulp, ik heb er al 1 gekocht, alleen nu zit ik met dit probleem:

setup kon de installatie niet voltooien probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard vga stuurprogramma alvorens setup uit te voeren. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Geplaatst:
Ik heb nog wel zo'n asus geforce 6200 in de kast liggen (heb nou 7600gt)

Vond ik altijd een goed kaartje, maar wat ik nu heb is beter. de 7600gt heeft me 160 euro gekost, maar dan heb je ook wat. Waar woon je?

€160 das duur ik heb hem gehaald voor €149,95.

Deze Geforce is sterk aan te raden. :D

Hallo,

setup kon de installatie niet voltooien probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard vga stuurprogramma alvorens setup uit te voeren. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Video kaart install.

Uninstall de oude driver.

Haal kaart eruit**

Stop nieuwe erin**

Install nieuwe driver.

^zo zou het moeten lukken.

**PC UIT ZETTEN!!

Grats, Gybrus

PS: als je een bericht halverwege krijgt van blabla kan de prestaties van uw computer schadigen gewoon op doorgaan klikken er zit hier dan geen WHQL Certified ding op en daardoor zegt die dat.

Kost alleen maar geld om het te laten testen door Microsoft

{EDIT}

Hallo,

Je stuurde me net een PB met de tekst.

Ik heb daar nog nooit een videokaart gehad op die plek.

Om succes vol je nieuwe videokaart te installeren moet je natuurlijk eerst de oude videokaart er uit halen.

....

Trouwens als het een onboard kaart is weet ik zo snel niet hoe je die eruit moet halen of uitzetten

Bewerkt: door Dhr.Gybrus

Ja maar waarom eruit halen? ik heb net een nieuwe en wat bedoel jij met een oude

driver? Ik heb deze er net ingeplaatst, en de driver wou ik installeren toen ik die

fout kreeg, dus ik snap het nog steeds niet?

Edit: Een onboard videokaart kan je gewoon laten zitten.

Geplaatst:

Sorry dat ik dubbelpost, maar ik wil echt zo snel mogelijk weer kunnen gamen.

Weet echt niemand wat het probleem is?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...