Jump to content

Extreem trage GTA SA


Kinzorro

Recommended Posts

Hey,

Ik speel Gta san andreas pas en het valt me op dat het ERG sloom gaat, om jullie uitgebreid te informeren zijn hier mn specs:

Systeeminfo

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional (5.1, build 2600)

Systeemfabrikant: VIA

Systeemmodel: K7VM4

BIOS: Default System BIOS

Processor: AMD Athlon XP 1800+, MMX, 3DNow, ~1.5GHZ

Geheugen: 768MB RAM

Wisselbestand: 330MB Gebruikt, 1543MB Beschikbaar

DirectX-versie: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

Graphic Card info

Naam: NVIDIA GeForce 6200

Fabrikant: NVIDIA

Chiptype: GeForce 6200

DAC-Type: Integrated RAMDAC

Totaal Geheugen: 128.0 MB

Huidige: 1280x1024 (32 bit) (75Hz)

Beeldscherm: Plug en Play-Monitor

TOTAAL C-schijf + D-schijf Grootte Beschikbaarheid: 25.68 GB

Extra info: Als ik de resolutie op 800x600x32 zet dan reageert ie al erg sloom in drukke momenten ( veel autos ) nog hoger is dus nog slomer, vanaf 1024x768x16 bit zet dan doet ie het WEL beetje normaal maar alsnog af en toe sloom. Iedereen die denkt dat ie me kan helpen, PLZ posten !

Jullie zijn te gek! Alvast bedankt! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Kinzorro

    11

  • GTA_XP

    6

  • Beany

    4

  • -Matthijs-

    3

Heb je geen gedeeld videogeheugen?

Ik heb precies dezelfde probleem als jij terwijl mijn specs al behorlijk hoog zijn

behalve de videokaart 128 MB gedeeld geheugen.

Ik moet alles op zijn allerlaagst zetten, misschien moet je dat ook doen.

Probeer maar, hoop dat het lukt. Succes

PS welkom op het forum!

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik speel Gta san andreas pas en het valt me op dat het ERG sloom gaat, om jullie uitgebreid te informeren zijn hier mn specs:

Systeeminfo

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional (5.1, build 2600)

Systeemfabrikant: VIA

Systeemmodel: K7VM4

BIOS: Default System BIOS

Processor: AMD Athlon XP 1800+, MMX, 3DNow, ~1.5GHZ

Geheugen: 768MB RAM

Wisselbestand: 330MB Gebruikt, 1543MB Beschikbaar

DirectX-versie: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

Graphic Card info

Naam: NVIDIA GeForce 6200

Fabrikant: NVIDIA

Chiptype: GeForce 6200

DAC-Type: Integrated RAMDAC

Totaal Geheugen: 128.0 MB

Huidige: 1280x1024 (32 bit) (75Hz)

Beeldscherm: Plug en Play-Monitor

TOTAAL C-schijf + D-schijf Grootte Beschikbaarheid: 25.68 GB

Extra info: Als ik de resolutie op 800x600x32 zet dan reageert ie al erg sloom in drukke momenten ( veel autos ) nog hoger is dus nog slomer, vanaf 1024x768x16 bit zet dan doet ie het WEL beetje normaal maar alsnog af en toe sloom. Iedereen die denkt dat ie me kan helpen, PLZ posten !

Jullie zijn te gek! Alvast bedankt! _O_

Ik had trouwens PRECIES hetzelfde probleem.

En ik had ook al een idee van, op plekken waar het druk is in eht spel is eht niet te doen. maar als je in een auto over het strand of vliegveld scheurt doet hij het wel goed!

En bij mij ligt het aan de videokaart. Ik had maar 32 MB. EN jij 128 MB. Dus ik zie niet wat het probleem is.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik speel Gta san andreas pas en het valt me op dat het ERG sloom gaat, om jullie uitgebreid te informeren zijn hier mn specs:

Systeeminfo

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional (5.1, build 2600)

Systeemfabrikant: VIA

Systeemmodel: K7VM4

BIOS: Default System BIOS

Processor: AMD Athlon XP 1800+, MMX, 3DNow, ~1.5GHZ

Geheugen: 768MB RAM

Wisselbestand: 330MB Gebruikt, 1543MB Beschikbaar

DirectX-versie: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

Graphic Card info

Naam: NVIDIA GeForce 6200

Fabrikant: NVIDIA

Chiptype: GeForce 6200

DAC-Type: Integrated RAMDAC

Totaal Geheugen: 128.0 MB

Huidige: 1280x1024 (32 bit) (75Hz)

Beeldscherm: Plug en Play-Monitor

TOTAAL C-schijf + D-schijf Grootte Beschikbaarheid: 25.68 GB

Extra info: Als ik de resolutie op 800x600x32 zet dan reageert ie al erg sloom in drukke momenten ( veel autos ) nog hoger is dus nog slomer, vanaf 1024x768x16 bit zet dan doet ie het WEL beetje normaal maar alsnog af en toe sloom. Iedereen die denkt dat ie me kan helpen, PLZ posten !

Jullie zijn te gek! Alvast bedankt! _O_

Ik had trouwens PRECIES hetzelfde probleem.

En ik had ook al een idee van, op plekken waar het druk is in eht spel is eht niet te doen. maar als je in een auto over het strand of vliegveld scheurt doet hij het wel goed!

En bij mij ligt het aan de videokaart. Ik had maar 32 MB. EN jij 128 MB. Dus ik zie niet wat het probleem is.

Ik heb een gedeeld geheugen, dus gaat wel traag echt waar.

Dus wordt niet alle videogeheugen aan san andreas gegeven :-(

Dus lijkt net of ik een 64 mb heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik speel Gta san andreas pas en het valt me op dat het ERG sloom gaat, om jullie uitgebreid te informeren zijn hier mn specs:

Systeeminfo

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional (5.1, build 2600)

Systeemfabrikant: VIA

Systeemmodel: K7VM4

BIOS: Default System BIOS

Processor: AMD Athlon XP 1800+, MMX, 3DNow, ~1.5GHZ

Geheugen: 768MB RAM

Wisselbestand: 330MB Gebruikt, 1543MB Beschikbaar

DirectX-versie: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

Graphic Card info

Naam: NVIDIA GeForce 6200

Fabrikant: NVIDIA

Chiptype: GeForce 6200

DAC-Type: Integrated RAMDAC

Totaal Geheugen: 128.0 MB

Huidige: 1280x1024 (32 bit) (75Hz)

Beeldscherm: Plug en Play-Monitor

TOTAAL C-schijf + D-schijf Grootte Beschikbaarheid: 25.68 GB

Extra info: Als ik de resolutie op 800x600x32 zet dan reageert ie al erg sloom in drukke momenten ( veel autos ) nog hoger is dus nog slomer, vanaf 1024x768x16 bit zet dan doet ie het WEL beetje normaal maar alsnog af en toe sloom. Iedereen die denkt dat ie me kan helpen, PLZ posten !

Jullie zijn te gek! Alvast bedankt! _O_

Ik had trouwens PRECIES hetzelfde probleem.

En ik had ook al een idee van, op plekken waar het druk is in eht spel is eht niet te doen. maar als je in een auto over het strand of vliegveld scheurt doet hij het wel goed!

En bij mij ligt het aan de videokaart. Ik had maar 32 MB. EN jij 128 MB. Dus ik zie niet wat het probleem is.

Ik heb een gedeeld geheugen, dus gaat wel traag echt waar.

Dus wordt niet alle videogeheugen aan san andreas gegeven :-(

Dus lijkt net of ik een 64 mb heb.

Gedeeld??? Is dat nou beter dan de mijne of niej want ik heb geen gedeeld. Alles op z'n laagst???? Je bedoeld moet ik nu voor altijd op 640x480x32 spelen?? Ow man das balen..........

Link to comment
Delen op andere websites

Je specs zijn niet al te hoog. Ik speel zelf ook met een 128 MB videokaart, maar met een 3.0 Ghz processor. Bij mij loopt hij goed, maar ik moet wel de kwaliteit op laag zetten. Jouw processor is half zo snel als die van mij, vandaar dat GTA San Andreas bij jou niet zo snel loopt. Je kunt het beste in het pauze menu van GTA San Andreas naar 'Options' -> 'Display' -> 'Advanced' gaan. Stel daar de 'Visual Graphics Quality' op 'low' in. Dan zal je GTA SA al wat sneller lopen. Zorg ook dat programma's op de achtergrond, zoals virusscanners en download programma's uitstaan, want je hebt al een niet zo snelle processor.

Veel succes ermee! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Flying Dutchman, maar op welke resolutie zou ik hem dan zetten? Nadat ik Visual Graphics Quality op low heb gezet natuurlijk

Ik denk dat je dat het best voor jezelf kan bekijken. Begin gewoon onderaan met '640x480x32' en als dat goed loopt kan je één erboven proberen. Overigens zegt Flying Dutchman dat je de 'Visual Graphics Quality' op low moet zetten. Natuurlijk klopt dit ook, maar je kan nog meer op laag zetten. Zet bijvoorbeeld de 'Anti Aliasing' op off. Zet ook de 'draw distance' zo laag mogelijk. Als je dit goed combineert, kan je toch nog zo hoog mogelijk spelen. En zeg nu zelf; Wat maakt het uit als je niet zo ver voor je kan kijken?!

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt ook natuurlijk, Mathijs. Maar Anti-aliasing staat al bij mij op off en draw distance staat bij mij op 11 streepjes, bedoel je dat ik nu op 3 streepjes moet zetten ofzo? En je zei dat dat niet uitmaakt maar dan zie ik zwarte stukken voor me die weggaan als ik dichterbij loop :? Ik ben erachter gekomen dat ik 800x600x32 moet doen want dan doet ie het meestal nu normaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt ook natuurlijk, Mathijs. Maar Anti-aliasing staat al bij mij op off en draw distance staat bij mij op 11 streepjes, bedoel je dat ik nu op 3 streepjes moet zetten ofzo? En je zei dat dat niet uitmaakt maar dan zie ik zwarte stukken voor me die weggaan als ik dichterbij loop :? Ik ben erachter gekomen dat ik 800x600x32 moet doen want dan doet ie het meestal nu normaal.

Hoe meer 'Draw distance' je hebt, hoe verder je vooruit kan kijken. Ga maar eens op en berg staan. Als je alle balkjes hebt, kan je heel erg ver in de verte kijken. Hoe minder blokjes je hebt, hoe minder ver je kan kijken. Hoe verder je dan kan kijken, hoe meer dat natuurlijk ook van je PC vraagt. Ik heb volgens mij niet gezegd dat het niet uitmaakt, maar dat maakt het in ieder geval wel. Als je lekker wilt spelen in een klein gebied om je heen dan kan je het best de 'Draw distance' laag zetten. Kijk je liever toch in de verte dan kan je hem hoger zetten. Let er dan wel op dat het spel weer kan schokken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ow, bedankt voor de info Mathijs maar het valt me op dat als ik met een snelle auto op of langs de platteland rij dan verschijn er pas gras enz als ik er naast rij dus in principe moet het natuur EN gebouwen me inhalen dat snap ik niet. Geld Draw distance ook voor de natuur en gebouwen of alleen auto's?

En ik speel liever in grote gebieden das veel leuker dan lijkt het realistischer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ow, bedankt voor de info Mathijs maar het valt me op dat als ik met een snelle auto op of langs de platteland rij dan verschijn er pas gras enz als ik er naast rij dus in principe moet het natuur EN gebouwen me inhalen dat snap ik niet. Geld Draw distance ook voor de natuur en gebouwen of alleen auto's?

En ik speel liever in grote gebieden das veel leuker dan lijkt het realistischer.

Volgens mij geldt de 'Draw distance' voor alles. In ieder geval wel voor de gebouwen en het landschap. Je geeft het zelf al aan dat alles jou moet inhalen. Dit heb ik ook wel eens, maar er is vrees ik niet veel aan te doen. Op zich is dit wel logisch natuurlijk, de instellingen staan vrij laag. Dit zal je ook hebben als je bijvoorbeeld uit een vliegtuig springt, de grond onder je is heel erg wazig en wordt pas toonbaar als je dichtbij komt. Probleem is wel te verhelpen door je instellingen hoger te zetten, maar als je dat doet begint het weer te stotteren. Ik denk dat je het op dit moment moet nemen zoals het is, misschien kan je nog een klein beetje spelen met de instellingen spelen maar ik zou, als ik jou was, er niet te veel meer aan doen. Het is niet anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Ow, bedankt voor de info Mathijs maar het valt me op dat als ik met een snelle auto op of langs de platteland rij dan verschijn er pas gras enz als ik er naast rij dus in principe moet het natuur EN gebouwen me inhalen dat snap ik niet. Geld Draw distance ook voor de natuur en gebouwen of alleen auto's?

En ik speel liever in grote gebieden das veel leuker dan lijkt het realistischer.

Volgens mij geldt de 'Draw distance' voor alles. In ieder geval wel voor de gebouwen en het landschap. Je geeft het zelf al aan dat alles jou moet inhalen. Dit heb ik ook wel eens, maar er is vrees ik niet veel aan te doen. Op zich is dit wel logisch natuurlijk, de instellingen staan vrij laag. Dit zal je ook hebben als je bijvoorbeeld uit een vliegtuig springt, de grond onder je is heel erg wazig en wordt pas toonbaar als je dichtbij komt. Probleem is wel te verhelpen door je instellingen hoger te zetten, maar als je dat doet begint het weer te stotteren. Ik denk dat je het op dit moment moet nemen zoals het is, misschien kan je nog een klein beetje spelen met de instellingen spelen maar ik zou, als ik jou was, er niet te veel meer aan doen. Het is niet anders.

Wat bedoelen jullie trouwens met 'instellingen op laag zetten'?

De resolutie veranderen?

Want ik zie dat vaak dat jullie dat zeggen :$

Link to comment
Delen op andere websites

Bigbear, ik denk niet echt dat de X-box een zwakke computer is want ik neem aan dat ie het op normale snelheid doet op mooie resolutie en DAT is denk ik veel beter dan de PC-versie :) Enne Beany, zoals Mathijs al zei; Instellingen op laag zetten betekent niet alleen resolutie op laag zetten maar ook Visual Graphics Quality lager zetten of Draw distance lager zetten en Anti - aliasing en dat was het zo'n beetje. Dus veel meer dan alleen resolutie :*D Maar kheb nu geaccepteerd dat ik het maar moet spelen met 800x600x32 btw das toch niet zo heeel slecht dus ik overleef het wel denk k ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...