Rob de R Geplaatst: 9 april 2007 Rapport Share Geplaatst: 9 april 2007 eeyIk heb een probleem, ik heb alles goed gevolgt en alles zag er goed uit, maar als ik me game ga loaden dan blijft hij op de helft van het balkje staan en gaat hij niet meer verder, dit gebeurd ook als ik new game doe. Weet iemand wat het probleem is ?? ik ben er al een week mee aan het tobben en ik word er een beetje gek van reageer aub Het probleem zit hem denk ik niet bij de mod zelf, maar bij de versie van GTA. Mocht je het niet weten, GTA heeft twee versie. Een V1 en een V2. Bij V1 kan je wel modden, en bij V2 niet. Dit is het enige grote verschil tussen beiden versies. Na de release van GTA was enkel V1 te koop, maar door een bepaalde modificatie die de game wereld op zijn kop zette kwam er een V2 die het modden onmogelijk maakte. Zodoende knalt hij terug bij bijvoorbeeld het laden van de savegame. Installeer deze patch eens, en probeer daarna weer. Als het goed is moet hij het dan doen. Doet hij het daarna nog niet dan denk ik dat de fout ergens ander ligt. zow dat was een snelle reactie, thx man, nu nog kijken of hij het doet Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rob de R Geplaatst: 9 april 2007 Rapport Share Geplaatst: 9 april 2007 eeyIk heb een probleem, ik heb alles goed gevolgt en alles zag er goed uit, maar als ik me game ga loaden dan blijft hij op de helft van het balkje staan en gaat hij niet meer verder, dit gebeurd ook als ik new game doe. Weet iemand wat het probleem is ?? ik ben er al een week mee aan het tobben en ik word er een beetje gek van reageer aub Het probleem zit hem denk ik niet bij de mod zelf, maar bij de versie van GTA. Mocht je het niet weten, GTA heeft twee versie. Een V1 en een V2. Bij V1 kan je wel modden, en bij V2 niet. Dit is het enige grote verschil tussen beiden versies. Na de release van GTA was enkel V1 te koop, maar door een bepaalde modificatie die de game wereld op zijn kop zette kwam er een V2 die het modden onmogelijk maakte. Zodoende knalt hij terug bij bijvoorbeeld het laden van de savegame. Installeer deze patch eens, en probeer daarna weer. Als het goed is moet hij het dan doen. Doet hij het daarna nog niet dan denk ik dat de fout ergens ander ligt. jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hij doet hij, flex man, dit is het beste forum ooit dankje man Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
gta sa gek Geplaatst: 29 april 2007 Rapport Share Geplaatst: 29 april 2007 Ej als ik Edit, FIND en daar bijv. ......dff in typ en ik delete hem dan loopy ie vast weet jy er iets op ?¿ PS. ik vind het een goeie uitleg Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst: 29 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 29 april 2007 Dat is wel een erg raar probleem, gta sa gek. Heb je toevallig al eerder mods geïnstalleerd die voor problemen zorgen? De makkelijkste oplossing om mee te beginnen is GTA San Andreas opnieuw te installeren, en ook de IMG tool 2.0 opnieuw te installeren. Je kunt ook proberen >deze patch< te installeren. Daarmee word je GTA San Andreas 'gedowngrade' naar versie 1, die beter te modden is. Succes! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
aaapje Geplaatst: 8 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 8 mei 2007 Handleiding (auto)mods installeren voor GTA San AndreasTen eerste, maak altijd een backup van de Models en Data map voordat je een auto installeert!!!!!! Deze mappen vind je in C / Program Files / Rockstar Games / GTA San Andreas. Deze handleiding gaat over het installeren van simpele modificaties in het spel GTA San Andreas. Hieronder vallen dingen zoals auto’s en kleine veranderingen aan gebouwen. Ik leg het installeren met behulp van de IMG tool 2.0 uit. Een aantal veel gebruikte termen: Modificatie = De wagen/het object wat je wilt installeren. Mod = hetzelfde als modificatie. Tutorial = Handleiding, stappenplan Stap 1: Download een modificatie. Deze kun je vinden in de download database van het forum. Klik maar op de knop 'downloads' die je hierboven ziet. Sla de modificatie op waar jij wilt. Het makkelijkste is om er een aparte map voor te maken, zodat je alles overzichtelijk bij elkaar hebt. Stap 2: Download de IMG tool. Die vind je hier: http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=63 Als je hem download, maakt het niet uit waar je hem opslaat. Om hem uit te pakken, heb je Winrar nodig. Dit kun je >>>hier<<< legaal en gratis downloaden. Als je Winrar hebt gedownload, kun je de IMG tool gaan uitpakken. Klik er met de rechtermuisknop op, en dan op ‘bestanden uitpakken’. Je hebt nu een aantal bestandjes uitgepakt. Stap 3: Voordat je aan het werk kan, moet je eerst even ‘alleen lezen’ bij je GTA SA map uitvinken, anders kun je de bestanden niet bewerken. Ga naar C / Programme Files / Rockstar Games. (Dit is standaard, als je GTA SA zelf anders hebt geïnstalleerd, moet je de map zelf opzoeken). Klik met de rechtermuisknop op je GTA San Andreas map. Klik dan op ‘Eigenschappen’. (Helemaal onderaan). Vink dan ‘alleen lezen’ uit. Het moet er dan zo uitzien: Klik nu op ‘toepassen’. Je krijgt dan een waarschuwing te zien. Vink het onderste vakje aan; Wijzigingen op de map en alle submappen en bestanden toepassen. Zo dus: Klik daarna op OK, en bij het menu van ‘eigenschappen’ ook op OK. Stap 4: We gaan nu de IMG tool opstarten. Als je de IMG tool hebt opgestart, zie je dit scherm: Er is dus nog niets geopend. Voordat je auto’s kunt installeren, moet je eerst het bestand ‘gta3.img’ openen. Hier staan alle files van de auto’s en vele gebouwen in. Klik op ‘File’ en dan op ‘Open’. Blader dan naar C / Program Files / Rockstar Games / GTA San Andreas / Models. Als je dan dus in de map ‘Models’ bent, moet je dubbelklikken op ‘gta3.img’. Als je gta3.img geopend hebt, zie je als het goed is dit: Stap 5: We gaan nu de mod daadwerkelijk installeren. Je zult nu de bestanden moeten opzoeken die je moet vervangen. In de map waar je de mod die je wilt installeren hebt opgeslagen, kun je zien welke 2 bestanden dat zijn. (In mijn geval zijn dat de Nebula.dff en de Nebula.txd.) Klik op ‘Edit’ -> ‘Find’. Je moet, als je normaal gesproken een auto vervangt, een .txd en een .dff bestand vervangen. Typ de bestandsnamen in, in mijn geval dus Nebula.dff. (De .txd komt later) Klik daarna op ‘Volgende zoeken’. Nu zal Nebula.dff gevonden worden. Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand. Klik daarna op ‘delete’. Je zal dan een waarschuwing krijgen of je zeker weet dat je het bestand wilt vervangen. Klik op ‘yes’. Nu moet je hetzelfde doen met de .txd. In mijn geval moet ik dus ook de Nebula.txd zoeken en deleten. Dat gaat precies hetzelfde als hierboven is uitgelegd met de Nebula.dff. Stap 6: We gaan nu de bestanden van de nieuwe auto toevoegen. Klik op ‘Commands -> ‘Add’ Blader nu naar de map waar je de mod hebt opgeslagen. Dubbelklik op het .dff bestand. (In mijn geval dus Nebula.dff). Doe dit ook met het .txd bestand. Gewoon weer op ‘Commands’ -> ‘Add’ klikken dus, naar de map waar je de mod hebt opgeslagen bladeren, en het .txd bestand toevoegen. Stap 7: Als je de twee (Of meer in sommige gevallen) bestanden hebt toegevoegd, klik dan op ‘Commands’ -> ‘Rebuild Archive’. Je krijgt nu een waarschuwing, of je zeker weet of je dit wilt doen; klik op ‘Yes’. Dit duurt even, meestal 2 tot 3 minuten. Stap 8 Je bent nu klaar met het vervangen van de auto, maar de rij eigenschappen en de kleurstelling zullen soms nog aangepast moeten worden. Meestal is hierover informatie te vinden in de readme. Er zullen verschillende regel vol getallen staan, zoals bijvoorbeeld dit: NEBULA 1450.0 4000.0 2.0 0.0 0.3 -0.1 75 0.65 0.80 0.50 5 210.0 21.5 10.5 F P 8.0 0.55 0 30.0 1.4 0.76 0.0 0.27 -0.10 0.58 0.3 0.2 0.56 35500 0 400000 0 1 0 Deze regels zijn bepalend voor de rijeigenschappen en kleursamenstelling etc. van de auto. Deze moeten dus ook vervangen worden. Er staat altijd voor zo’n regel in welk bestand hij gezet moet worden. Dat zie je hier: Al die bestanden waarin zo’n regel vervangen moet worden, vind je in de map C / Program Files / Rockstar Games / GTA San Andreas / Data. Zo’n bestand moet je openen met kladblok. Klik er met de rechtermuisknop op 'openen met' -> open met kladblok. Als kladblok er standaard nog niet bij staat, dan moet je ‘Programma kiezen’ aanklikken en dan openen met kladblok. Begin je bijvoorbeeld met de regel die in de handling.cfg vervangen moet worden, dan open je handling.cfg met kladblok Zoek daarna de regel op die vervangen moet worden. Selecteer deze regel, en delete hem. Voeg daarna op de lege plaats van de gedelete regel de nieuwe regel toe. (Dat is dus de regel van handling.cfg in de readme van de mod) Dit gaat makkelijk door de nieuwe regel gewoon uit de readme te kopiëren en te plakken in de handling.cfg. Klik nu op ‘Bestand’ ‘opslaan’. Nu kun je kladblok afsluiten. Voor de andere regels die vervangen moeten worden, werkt het precies hetzelfde. Gewoon de bestaande regel uit het bestand deleten, en de nieuwe uit de readme van de mod toevoegen. Stap 9: Nu ben je klaar met het installeren van de mod! Start Grand Theft Auto San Andreas op, en test je nieuwe wagen. Veel plezier ermee! Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ze hier altijd stellen. COPYRIGHT: Deze tutorial voor het installeren van auto’s in GTA San Andreas is gemaakt door Flying Dutchman, lid van GTAforum.nl. Deze tutorial mag alleen gebruikt worden op GTAgames.nl, GTAforum.nl en WikiGTA.nl. Wil je hem op een andere site, die geen deel uit maakt van het GTAgames netwerk, plaatsen, dan moet je eerst toestemming vragen aan mij via een PB. ik zie me auto niet rijden ???????????? waar kan je hem vinden???? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 8 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 8 mei 2007 (bewerkt) ik zie me auto niet rijden ???????????? waar kan je hem vinden???? Welkom op het forum ten eerste, maar gelieve de volgende keer niet de hele beginpost mee te quoten, dat scheelt voor mij en een hoop anderen weer een hoop ge-scroll. Dan gaan we je vraag. Het hangt af van het voertuig dat je vervangen hebt, waar het voertuig nu rijdt. Het model van de auto veranderd wel, maar de vindplek ervan niet. Heb je bijvoorbeeld de greenwood vervangen dan moet je op de vindplek van de greenwood kijken. Op deze pagina vindt je een volledige lijst met alle voertuigen. Klik op het desbetreffende voertuig voor meer informatie én de vindplek. Als je dus nog weet welk voertuig je vervangen hebt, kun je aan de hand van die pagina nagaan waar je nieuwe voertuig rijdt of spawnt. Bewerkt: 8 mei 2007 door -Matthijs- Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
loutinie Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 14 mei 2007 ik heb een vraagje nouw ik heb een mod gedownload maar er staat ook een col file in maar ik weet niet waar of hoe je een col file moet plaatsen of veranderen kan iemand mij helpen alsje blieft Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
-Matthijs- Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 14 mei 2007 ik heb een vraagje nouw ik heb een mod gedownload maar er staat ook een col file in maar ik weet niet waar of hoe je een col file moet plaatsen of veranderen kan iemand mij helpen alsje blieft Ik denk dat er in de readme staat dat je de COLLISION FILE EDITOR a.k.a. Col Editor moet gebruiken. Je kan hem hierdownloaden. Volg voor verdere (installatie) instructies de readme en raadpleeg zo nodig ons. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
loutinie Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 14 mei 2007 ik heb een vraagje nouw ik heb een mod gedownload maar er staat ook een col file in maar ik weet niet waar of hoe je een col file moet plaatsen of veranderen kan iemand mij helpen alsje blieft Ik denk dat er in de readme staat dat je de COLLISION FILE EDITOR a.k.a. Col Editor moet gebruiken. Je kan hem hierdownloaden. Volg voor verdere (installatie) instructies de readme en raadpleeg zo nodig ons. in de read me staat er niks in alleen dat je de col file moet vervangen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
K.O. Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 14 mei 2007 (bewerkt) in de read me staat er niks in alleen dat je de col file moet vervangen De cols staan volgens mij grotendeels in de gta3.img, tenzij je met de mod een interior verandert, dan moet je de gta_int.img hebben. Gebruik dus IMGTool, Zoek (F2) naar het te vervangen bestand, replace (Ctrl+R), zoek naar de nieuwe col, ok, klaar! (evt rebuild archive) Bewerkt: 14 mei 2007 door K.O. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
loutinie Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 14 mei 2007 in de read me staat er niks in alleen dat je de col file moet vervangen De cols staan volgens mij grotendeels in de gta3.img, tenzij je met de mod een interior verandert, dan moet je de gta_int.img hebben. Gebruik dus IMGTool, Zoek (F2) naar het te vervangen bestand, replace (Ctrl+R), zoek naar de nieuwe col, ok, klaar! (evt rebuild archive) bij mij zegt hij dan no matches found maar -matthijs- zij dat je een collision file editor nodig er voor hebt ik heb hem gedownload maar ik weet niet hoe ik alles moet doen en veranderen kan iemand dus even schrijven hoe alles moet Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
K.O. Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 14 mei 2007 bij mij zegt hij dan no matches found maar -matthijs- zij dat je een collision file editor nodig er voor hebt ik heb hem gedownload maar ik weet niet hoe ik alles moet doen en veranderen kan iemand dus even schrijven hoe alles moet Maar je moet de col toch niet editen, maar replacen? Dit zou gewoon in de IMGTool moeten kunnen. Vertel eens hoe de .col heet, misschien dat ik (of iemand anders) hem dan kan vinden. Het kan zijn dattie een andere naam heeft en dat je hem gewoon moet toevoegen. In dat geval moet je hem ook nog ergens anders aanmelden in een bepaald bestand. Ik dacht iets van default.dat, maar ik weet niet zeker hoe dat allemaal werkt. Vertel eerst maar eens hoe de .col heet en over welke/wat voor mod je het hebt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
loutinie Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 15 mei 2007 bij mij zegt hij dan no matches found maar -matthijs- zij dat je een collision file editor nodig er voor hebt ik heb hem gedownload maar ik weet niet hoe ik alles moet doen en veranderen kan iemand dus even schrijven hoe alles moet Maar je moet de col toch niet editen, maar replacen? Dit zou gewoon in de IMGTool moeten kunnen. Vertel eens hoe de .col heet, misschien dat ik (of iemand anders) hem dan kan vinden. Het kan zijn dattie een andere naam heeft en dat je hem gewoon moet toevoegen. In dat geval moet je hem ook nog ergens anders aanmelden in een bepaald bestand. Ik dacht iets van default.dat, maar ik weet niet zeker hoe dat allemaal werkt. Vertel eerst maar eens hoe de .col heet en over welke/wat voor mod je het hebt. coastg.col is de naam van die mod de mod veranderd een bootje in een groot schip maar ik weet niet hoe het dan anders moet p.s. ik wil het ook voor vc gebruiken en is er nog een hogeren versie van de IMGtool 2.0 want de 1.3 deed het niet toen ik het wou gebruiken voor vc maar toen ik de 2.0 gebruikten lukte het wel maar nu lukt de 2.0 niet op gta san andreas Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
K.O. Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 15 mei 2007 (bewerkt) coastg.col is de naam van die mod de mod veranderd een bootje in een groot schip maar ik weet niet hoe het dan anders moet p.s. ik wil het ook voor vc gebruiken en is er nog een hogeren versie van de IMGtool 2.0 want de 1.3 deed het niet toen ik het wou gebruiken voor vc maar toen ik de 2.0 gebruikten lukte het wel maar nu lukt de 2.0 niet op gta san andreas Om maar met je PS te beginnen, 2.0 is de meest recente, de fout die jij vertelt lijkt nogal vreemd. Misschien lukt het met herinstalleren? zou je trouwens de link kunnen geven? want deze mod of deze is het in ieder geval niet. edit: weer een coastguard mod gevonden (de bovenste) , maar ook hiet zit geen col bij, maar alleen maar een .dff en een .txd Bewerkt: 15 mei 2007 door K.O. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
loutinie Geplaatst: 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst: 15 mei 2007 coastg.col is de naam van die mod de mod veranderd een bootje in een groot schip maar ik weet niet hoe het dan anders moet p.s. ik wil het ook voor vc gebruiken en is er nog een hogeren versie van de IMGtool 2.0 want de 1.3 deed het niet toen ik het wou gebruiken voor vc maar toen ik de 2.0 gebruikten lukte het wel maar nu lukt de 2.0 niet op gta san andreas Om maar met je PS te beginnen, 2.0 is de meest recente, de fout die jij vertelt lijkt nogal vreemd. Misschien lukt het met herinstalleren? zou je trouwens de link kunnen geven? want deze mod of deze is het in ieder geval niet. edit: weer een coastguard mod gevonden (de bovenste) , maar ook hiet zit geen col bij, maar alleen maar een .dff en een .txd http://gta.gamigo.de/download.php?do=cat&id=99 dit is de link voor die van vice city die van san andreas kan ik niet vinden Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.