Jump to content

Server, wat kan je ermee?

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

Ik weet wat een server is etc. maar ik wil er graag ietsje meer van leren.

Ik bedoel, wat houd een server nou eigenlijk in? :cab:

Stel je koopt een server van Ahead-It, wat kan je er dan mee? Ik bedoel; ik heb eentje van bijv. 1500 gig ruimte gezien voor maar 700 euro op Ahead-it. Maar kan je dan zegmaar je eigen website in bouwen? Of als een host beginnen?

Ik snap het niet echt meer.

Laatst had ik Joriz zijn post gelezen, en hij zei dat Phost.nl alleen voor de ruimte en dataverkeer was. Maar wat houd de server dan in? Voor snelheid ofzo?

Hopelijk leer ik hier ietsje meer over.

Bedankt. :)

Geplaatst:

Een hostingbedrijf zit direct op het internet aangesloten en kan dus de dataverkeer limiet voor elke website van zijn host bepalen.

Een server van een hostingbedrijf (waar je dus website ruimte kan huren) is één gigantische computer. Meerdere websites staan hierop. Naar aanleiding van je hostingpakket (per hostingbedrijf anders) heb je een hoeveel ruimte en dataverkeer. Een voordeel van een hostingbedrijf ten opzichte van een eigen server, is dat bij een hostingbedrijf vaak een backup wordt gemaakt, en dat je website 24/7 bereikbaar is. Bij een eigen server kost al dat dataverkeer van je website ook je eigen dataverkeer met het internet. En als je een 56 KB internetverbinding hebt, helpt dat niet echt.

Bedenk wel dat 1500 GB enorm veel ruimte is en totaal onnodig. Een standaard website heeft aan €10 per maand zeker meer dan voldoende.

Ik snap niet echt wat je bedoelt met het kopen van een server, want volgens mij is dat meer voor hostingbedrijven bedoelt, die site. Phost.nl is zo'n hosting bedrijf (GTAGames staat er op en met wat dataverkeer kan de hele wereld GTAGames bereiken).

Ik hoop je meer duidelijkheid te hebben gegeven.

Geplaatst:

Ja, je kunt je server ook in een datacenter zetten. Dat kost wat maar dan kun je in principe alles met je server wat je kunt bedenken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...