Jump to content

Wat is klocken en hoe kan je dat?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo daar

Ik zit met een moeilijke vraag, wat is klocken of overklocken.

Dat heb ik ergens gelezen en dacht ik: Heh wat is dat?

Misschien weten jullie het!

Alvast bedankt

Geplaatst:

Clocken is iets wat je kan doen met je processor.

Clocken wil zeggen, De snelheid van de processor meten,

Overclocken is dat je je processor meer laat doen dan dat hij aan kan.

Er zijn bepaalde programmaatjes waarmee je dat kan doen, Ik zou het je niet aanraden, Want ik heb al een processor opgeblazen.

Maar het zorgt ervoor dat je je pc sneller kan laten draaien dan dat hij aankan.

Bijv. Ik kan mijn 1.8GhZ processor laten draaien als een 2.4GhZ processor.

Ik doe het niet te vaak, Anders mol ik hem (weer)

Geplaatst:

Je kan het overigens wel veilig doen, maar dan moet je speciale apparatuur hebben die de tempratuur meet van je proceccor en desnoods meer ventilators inschakeld, ik ken zo iemand die zoiets heeft gebouwt en van zijn 2,4 ghz een 4.0 ghz heeft gemaakt, waar je het voor nodig heb weet ik ook niet :puh:

Geplaatst:

Overclocken is, zoals al gezegd, risicovol en niet gemakkelijk, hier zijn enkele sites over overclocken:

Wikipedia

2link

Er zijn ook verschillen tussen bepaalde hardwarecomponenten, bepaalde zijn namelijk al overgeclockt, terwijl andere er op gemaakt zijn overgeclockt te worden. Ik zou je ook afraden te overclocken, als je niet veel afweet op gebied van hardware.

Geplaatst:

Toevoeging:

Denk eraan: zodra je overclockt, vervalt je garantie.

Dus als er wat misgaat hoef je niet te hopen dat je je geld nog ooit gaat terugkrijgen.

Geplaatst: (bewerkt)

Als je een tempratuur apparaat eraan hangt en een (paar) extra ventilator(s) dan zal het wel goed gaan.

shit! 1001e post, ik wilde hem juist op 1000 houden :puh:

Bewerkt: door DX11
Geplaatst:

Nou en! Ik neem die risico want ik heb een zeer slechte videokaart van 128 MB en toch moet ALLES op zijn keilaag zetten, en dat staat erg lelijk. En als die videokaart kapot gaat kopen we een nieuwe.

Want het is toch schande!?

Geplaatst:

128 Mb is volgens mij het gemiddelde geheugen bij grafische kaarten, dus zo'n schande is dat niet, er zijn ook mensen die kaarten van 64 tot zelfs 32 of 16 Mb hebben.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...