Jump to content

2 Vraagjes

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik wil een forum oprichten, en nu heb ik 2 vraagjes:

1. Is er een gratis host voor bijv. een NL domein? Waarschijnlijk ga ik 6x.to gebruiken.

2. Heeft iemand tips om het forum wat meer bekendeid te geven? Ik heb die tut's al doorgekeken ^_^

Geplaatst:

2 vraagjes zeg je... 2 vragen. :clown::)

1.

Bij een gratis is host is NOOIT een domein er bij, alleen wanneer er een actie is dat je kans maakt op een gratis domein. Let wel op dat een .nl domein wel beter staat dan een gratis domein zoals, .tk en .co.nr of .nl.tt.

2.

Je forum bekendheid geven is niet moeilijk, als je maar een goed onderwerp weet, weet je die niet? Dan zou ik er niet aan beginnen, er zijn veel mensen die een GFX forum starten en denken dat ze goed zijn en dus verwachten dat zijn/haar forum ook echt groot zal worden, vaak is dit het geval niet waar.

Denk dus goed na wat je wilt, bedenk eerst een onderwerp die iemand nog niet heeft verzonnen, dan ben je origineel bezig en heb je kans op een mooi forum, probeer dus niet GTAF na te maken in het Nederlands heb je weinig succes.

^_^

Geplaatst:
Hallo, ik wil een forum oprichten, en nu heb ik 2 vraagjes:

1. Is er een gratis host voor bijv. een NL domein? Waarschijnlijk ga ik 6x.to gebruiken.

2. Heeft iemand tips om het forum wat meer bekendeid te geven? Ik heb die tut's al doorgekeken ^_^

Vraag 1 is simpel: nl domeinnamen zijn betalend zoals alle domeinen zijn, naam.domein.ext zijn sub-domeinen.

Vraag2 is moeilijker, je site bekend maken doe je vooral door goed aan SEO (search engin optimalization) te doen en zorgen dat mensen je site vinden (linkpartners, banners op andere sites,...) ook heb ik misschien een tip voor een forum, maak in het begin geen 100den forums aan maar begin met weinig forums zodat er in elk forum wel wat topics staan en niet alles leeg lijkt ;) Lege fora schrikt namelijk mensen af. :cya:

Geplaatst:

Nou, dan ligt ik een tipje van de sluier op: het forum is voornamelijk voor gezelligheid :puh: Ik heb het in de 'style' van een stad gedaan, bijv. het gamesforum heet 'Gamehal' en de 'Feedback' heet Gemeentehuis. Schnappie?

Geplaatst:

Ik heb jou Forum gezien. Ik raad je zelf aan om het niet van die gratis hosts te 'registreren'. Zulke hosts zoals; InvisionFree, Forumer zijn zogenaamde hostings waarmee je zelf een forum kan aanmaken in 2 tellen. Je hoeft hier niet te uploaden etc.

Geloof me, met een InvisionFree Board kom je echter niet ver.

Het verstandigste is een gratis host nemen met een FTP en PHP, en zélf de bestanden uploaden. Hiermee ben je veel meer beveiligd tegen hackers.

Want stel je Forum word gehackt en de hacker verandert je paswoord en je email. Je kan daar dan helaas maar waar; niks aan doen, want je kan niet in je FTP inloggen omdat je je Forum gewoon geregistreerd hebt van een Forum host.

Met een FTP host kan je je instellingen veranderen via je PHPmyAdmin. Hierdoor heb je wél toegang tot je account.

Aantal Freehostings zijn:

Freehostia.com

ByeThost.com

Je kan ook de Forumtalen; InvisionPowerBoard 1.3.1. gratis downloaden van InvisionPower.

Je kan o.a. ook PHPbb downloaden. PHPbb.

Deze is een stuk veiliger maar met IPB heb je meer opties.

Denk dus wel;

Hoe meer leden je hebt, hoe meer hackers naar je site kijken. (Tenzij je het natuurlijk goed beveiligd hebt!) :)

Geplaatst: (bewerkt)
Hmm... klinkt te ingewikkeld :puh: Maar hoe komen hackers dan aan mijn ww? :cab:

Hackers hebben manieren ervoor. Vooral omdat er in IPB vele gaten zitten. (1.x.x series)

Ik wil dus niet zeggen dat IPB 1.3.1. final veilig is op een ''ftp'' host, want ze kunnen je nog steeds hacken, maar je kan nog altijd de wachtwoord veranderen via je PHPmyAdmin.

PHPbb is een stukje veiliger dan IPB, maar IPB heeft zoals ik al zei; meer opties. :)

MVG,

Gangsta.

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Hmm... klinkt te ingewikkeld :puh: Maar hoe komen hackers dan aan mijn ww? :cab:

Hackers hebben manieren ervoor. Vooral omdat er in IPB vele gaten zitten. (1.x.x series)

Ik wil dus niet zeggen dat IPB 1.3.1. final veilig is op een ''ftp'' host, want ze kunnen je nog steeds hacken, maar je kan nog altijd de wachtwoord veranderen via je PHPmyAdmin.

PHPbb is een stukje veiliger dan IPB, maar IPB heeft zoals ik al zei; meer opties. :)

MVG,

Gangsta.

Ik neem aan dat IPB 2 veiliger is dan IPB 1, maar is IPB 2 ook veiliger dan PHPbb 2 of is PHPbb 2 veiliger dan IPB 2?

Geplaatst:

MVG,

Gangsta.

Ik neem aan dat IPB 2 veiliger is dan IPB 1, maar is IPB 2 ook veiliger dan PHPbb 2 of is PHPbb 2 veiliger dan IPB 2?

Dat is inderdaad een goede vraag. Ik weet het niet zeker, maar toch denk ik IPB 2. Je kan ook tevens de security updates ervoor installeren als je het gekocht hebt.

IPB 1.3.1. final heeft ook security updates. Maar ik ben toch bang dat een goeie hacker er toch achter zal komen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...