kristof01 Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 "Renners Quick.Step nemen drugs; controleurs omgekocht" Patrick Lefevere wordt opnieuw beschuldigd door een eigen renner. Johan Museeuw bekende gisteren al dat hij doping heeft gebruikt. Het Laatste Nieuws pakt vandaag uit met nieuwe beschuldigingen aan het adres van Quick.Step-manager Patrick Lefevere. Een anonieme renner van de huidige Quick.Step-ploeg zegt dat de renners zowel doping als drugs gebruiken. In de krant kan je ook exclusief de volledige e-mail lezen tussen Woestijnvisbaas Wouter Vandenhaute en Johan Museeuw, waarin Museeuw bekent doping te hebben genomen. Getuige Maar de zaak gaat niet eindigen bij Museeuw. Acte daarvan is de getuigenis vandaag in Het Laatste Nieuws van een renner uit de Quick.Step-ploeg. "Renners nemen drugs op feestjes, ze moeten niet vrezen om betrapt te worden, want bij controles worden mensen omgekocht. Lefevere en Van Mol zijn op de hoogte van deze praktijken en verdienen er zelfs geld aan", klinkt het. Drie soorten Volgens de renner zijn er drie soorten renners bij Quick.Step. "Je hebt de renners die maar een kleine 100 km moeten meedraaien, die nemen niets. Dan zijn er de coureurs die wat langer moeten meegaan, die krijgen regelmatig iets extra. Tenslotte heb je de toppers en het zijn die renners die de grote middelen krijgen." Jaarbedrag Volgens de anonieme getuige geven de renners een jaarbedrag aan dokter Van Mol en die adviseert je dan over bepaalde producten. "Als iemand betrapt werd, dan wisten ze van niets." bron: HLN ------------------------------------------------------------------ Wat vinden jullie van dit artiekel? Zelf zou ik het me moeilijk kunnen voorstellen...Bij QS dan ------------------------------------------------------------------ Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 Me moeilijk kunnen voorstellen? Als echte fan van wielrennen is het me zo duidelijk als wat dat iedereen in de verschillende wedstrijden in meer of mindere mate drugs of doping gebruikt. Dat kan ook bijna niet anders als je ziet wat voor prestatie er moet worden neergezet. Dat is bijna niet meer te doen zonder een klein steuntje in de rug. En dat er mensen worden omgekocht: tsja, er gaat verschrikkelijk veel geld in de wielrennerij om en dan worden er mensen omgekocht. Geen verrassing vrees ik. Wat me alleen wél stoort is die verbazing iedere keer weer. Alsof het voor iedereen iedere keer nieuw is. Spreek gewoon met elkaar af dat vanaf nu iedereen mag gebruiken en dat degene die het beste spul erin giet wint. Klaar. Bespaart ons al die controles, hoorzittingen, artsen en teleurstelling van uitgesloten renners. Reageren
Mirrrr Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 Ik ben echt gek op wielrennen. Maar ik moet Schaapje echt gelijk geven. Die grote wielerrondes zijn denk ik niet meer te rijden zonder ''dope''. Alhoewel ik dat ook vreemd vind. Vroeger reden renners naast de grote rondes als de Tour en de Vuelta ook nog alle klasiekers. Tegenwoordig zie je bijna alle renners zich alleen nog concentreren op 1 grote ronde en rijden er af en toe wat kleine rondes naast. Maar de snelheden zijn zo hoog geworden tegenwoordig. Maar vorig jaar tijdens de tour was er een dokter in het programma van Mart Smeets. En die liet zien hoe je op een veilige en verantwoordelijke manier Epo kan gebruiken. Dus vraag ik me af waarom ze dat niet gewoon invoeren. Dan wordt het gecontroleerd dus naar mijn mening ook een heel stuk veiliger en eerlijker. Reageren
weci Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ze zeggen zoveel vandaag de dag. Maar vandaag de dag wordt ook heel veel drug gebruikt. Dus waarom zij niet????? Reageren
demontventoux Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 Ik ben een zeer grote wielerfan (ben zelf ook wielertoerist) en volg dus alle gebeurtenissen op de voet. Uiteraard is dit opnieuw een klap voor het wielrennen. (de zoveelste al, na ook al de Tourgebeurtenissen rond Landis en nu ook Pereiro Sio). Ik vrees dat de beschuldigingen waar zijn. Ook al ontkent Lefevre expleciet, toch denk ik dat hij schuldig is. Kijk naar Johan Museeuw. Ook jarenlang ontkent, maar gisteren moest hij uiteindelijk zwichten en gaf hij ook zijn schuld aan. Doping is er in de sport, en zal er -vrees ik- altijd bij horen. Want inderdaad, zoals hierboven al gezegd werd, hoe kan een renner nu 3 weken lang (met 2 rustdagen) elke dag aan ongeveer rond de 40km/u gemiddeld rijden en in die zware bergetappes er elke dag staan. Zoals ook al in de krant stond: "Ploegen waar niets gebeurd winnen enkel kermiskoersen". En ik vrees dat die stelling wel klopt. Reageren
MASTERMIND Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 Ik las het vandaag in de krant en ik viel weer terug op mijn stoel . Reageren
Beany Geplaatst: 24 januari 2007 Rapport Geplaatst: 24 januari 2007 Ik zag het vanmorgen in 't nieuws Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.