Jump to content

Auto verschijnt verkeerd.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo hallo.

Ik ben al een hele lange tijd bezig om gta aan te vullen met mods, en heb er al een heel zootje.

Na een jaartje Dus bezig te zijn geweest met mods downloaden en instaleren,

kreeg ik het idee om zelf eens een autotje in gta te plaatsen.

Ik was eerder al eens begonnen aan het modelen van een auto, maar had geen tijd om die af te maken.

Dus zodoende heb ik een auto uit NFS Carbon geript, en in 3dsmax geladen.

Na wat sluetelen had ik de auto opgedeeld in de juiste delen, en had ook de juiste dummy's geplaatst.

Nadat ik de auto probeerde te exporteren kwam ik er achter dat dat de hierarchylinks gemaakt moesten worden.

dat dus gedaan, en voila de auto werd netjes geexporteerd naar dff.

maar toen ik de auto spawnde in gta klopte er niets van.

de onderdelen zaten niet eens in de buurt van elkaar.

na wat onderzoek in 3dsmax kwam ik erachter dat de pivots waarschijnlijk niet goed stonden.

nadat ik die had goed gezet stonden de onderdelen wel bij elkaar.

MAAR....... ze stonden niet goed op het chassis, motorkap halvewege het chassis en ook nog ondersteboven.

deuren zitten niet goed, achterbak staat ook halverwegen de auto.

Het vreemde is, als ik met de auto een transfender in rijdt, en daar een paintjob pak, dan staan alle onderdelen zomaar opeens wel op de juiste plek, en werken ook prima ( motorkap en kofferbak en deuren gaan op de goede manier open).

Waarom worden de onderdelen niet goed gezet als de auto spawnt, maar worden wel goed gezet als je hem in transfender verft??

Als iemand een oplossing heeft, hoor ik die uiteraard graag.

MVG, Dessie

Geplaatst:

Mooi, een nieuwe modder op het forum. Ik heb je verhaal even doorgelezen, en wat ik niet tegen gekomen ben is dat je de Xform hebt gereset. Rechtermuisknop op een part van een wagen. Convert Editable to Poly. Dan neem je in je modifiers list Xform. Dan klik je op het hamertje. Dan neem je daar Xform en dan klik je op 'reset selected'. Hiermee zou je Xform gereset moeten zijn.

Geplaatst: (bewerkt)

Hej.

Ik heb de xform gereset, ( de boel kwam om zn kop en werd groter :bonk: )

Heb de boel weer goed gedraaid en gemirrort.

Anyway, het probleem is er nog steeds, alleen staan de onderdelen nu weer anders :D

En ook als ik de transfender uitkom staat het weer anders, alleen dan niet zo goed als dat het voorheen stond.

Hoe belangrijk is het dat de pijlen van de pivots de goeien kant uitwijzen?

Ik krijg de rooie namelijk niet allemaal de goeie kant, ( de kant die ie in het origineel heen wijst)

Edit:

Heb nog wat met de pivots gespeeld, en zowaar toen ik de auto spawnde stonden de onderdelen goed.

Maar hoe kon het ook anders, zodra ik instapte ging het al verkeerd met de deur.

En om het verhaal compleet te maken, zodra ik de auto een sprayjob geef in de transfender, dan staan alle onderdelen weer helemaal door elkaar.

daar snap ik dus echt helemaal niks van :S

Even een tikje omhoog.

Als iemand weet wat het probleem is, of als je denkt dat ik een handeling heb overgeslagen, zeg dat dan gerust. :Y

Ook als je denk dat het een nutteloos antwoord is, das nog altijd beter dan helemaal niets :clown:

Wazuup, weet jij nog wat?

Bewerkt: door Destructor
Geplaatst:

Ik heb echt helemaal geen idee om dit op te lossen, maar ik weet wel dat het in SA kan voorkomen. Ga maar eens met een AT-300 (Ofzo), of een ander vliegtuig vliegen, en beschadig dan het rolroer (Die aan de vleugels). Voer dan de code in dat je helemaal geen schade meer hebt (HESOYAM op PC), en dan zit dat ding ook verkeerd. Dus wat ik denk is dat het niet mogenlijk is om het goed te maken. Want anders had R* dat ookwel gadaan bij die vliegtuigen.

Zou je btw even een screen kunnen laten zien hoe het eruit ziet??

Geplaatst: (bewerkt)

Tnx voor je reply.

Ik zal zo even wat screens voor je maken.

Verder weet ik zeker dat het op te lossen is, ik weet alleen nog niet hoe :bonk:

Als ik de pivots op manier 1 zet, dan spawnen ze verkeerd op de auto, maar staan ze weer goed als ik in transfender paint.

en als ik ze op manier 2 zet, dan is het weer precies omgekeerd. :bonk:

EDIT: oke niet zoals belooft, ik heb even snel een filmpje gemaakt.

De qualiteit is niet super, maar als het goed is kun je redelijk zien wat er exact gebeurt.

He Crap, krijg het filmpje niet geupload ( hijs toch echt onder de 5 mb :( )

Ik host em wel effe ergens anders.

Oke, je kunt het filmpje nu HIER bekijken

PS: gebruik WMP classic, met 10 werkte ie niet goed bij mij.

never mind, ik heb het probleem al opgelost.

t waren toch de pivots :bonk::D .

kga nu de positie van de onderdelen een beetje tweaken, en dan even met de textures en materials rommelen.

owja, en ook de ruiten er nog in maken -_-

ik heb er een plaatje bij gedaan van wat ik nu zon ongeveer heb.

post-4759-1170530967_thumb.jpg

Bewerkt: door Destructor

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...