Jump to content

Signature te groot..

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

mijn sig is verwijderd (max 500x150 én 100 kb) Mijn sig is 400x150 en zit iets over de 100 kb. Maar ik sla altijd op: Save for web>PNG 24 of PNG 8 maar ik kom erachter dat ik mijn sig niet naar de 100 kb kan krijgen.. Weet iemand een andere manier om opteslaan zonder dat hij over de 100 kb is en zonder dat er veel kwaliteit aan verloren gaat?

Alvast bedankt Global :cya:

Geplaatst:

Opslaan als JPEG, zoveel kwaliteit gaat er niet verloren en een groot verschil in kwaliteit verlies vergeleken PNG zie je niet. Wil je het toch PNG houden? Doe dan het volgende. Gum gewoon een heel klein beetje van een aantal layers in je signature, bijvoorbeeld bij een layer waar je sharpen hebt gebruikt. Sharpen vraagt om hoge kwaliteit. Je kunt ook een beetje gummen van je pattern layer als je dat zou hebben gebruikt. Of anders kun je nog wat andere layers proberen. Gum alleen een aantal dingentjes die toch niet zo heel opvallend of nodig zijn.

JPEG:

sigzeldav23xzvl4.jpg

[IMG=http://img250.imageshack.us/img250/6498/sigzeldav23xzvl4.jpg]

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt voor je reactie :) Dan vind ik toch het makkelijkste om hem opteslaan als JPEG.

Global

Edit: Moet ik hem dan opslaan als JPEG: Low, High of medium?

Bewerkt: door Global
Geplaatst: (bewerkt)
Je kunt het gewoon opslaan als Quality (12) Maximum. :)

Dus ik heb hem nu JPEG>als Quality 12 opgeslagen maar dan heb ik dit:

sigzeldav3qx8.jpg

KB is nu maar 8, dus kwaliteit is erg verslegterd terwijl dit zelfs het maximum is.. Of heb ik wat verkeerds gedaan?

Bewerkt: door Global
Geplaatst:

Volgens mij heb je iets verkeerds gedaan. In mijn post lukt het namelijk wel, en zit het aantal KB in de 90. Open je signature als PNG in Photoshop en sla het daarna op met Save as, en zorg dat je Maximum aan hebt staan. En anders kun je gewoon de link wat in mijn post staat gebruiken.

Geplaatst:

Heb hem nu: save for web>JPEG>Quality 90. Maar KB staat op 50 toch is de kwaliteit hetzelfde als die jij hebt geupload kijk maar:

sigzeldav2ml3.jpg

Geplaatst:

Ik zie het, mooit toch! Het zijn ook maar 10 punten lager en komt dan ook op Very High te staan. Ik had hem dus op 100 en dat wordt Maximum. Daarom is het verschil niet groot in kwaliteit. Kijk voor meer informatie in de Adobe Photoshop Guide en bekijk bij de tips de 5e tip.

Geplaatst:
Ik zie het, mooit toch! Het zijn ook maar 10 punten lager en komt dan ook op Very High te staan. Ik had hem dus op 100 en dat wordt Maximum. Daarom is het verschil niet groot in kwaliteit. Kijk voor meer informatie in de Adobe Photoshop Guide en bekijk bij de tips de 5e tip.

Mooi dan is dat ook weer uit de wereld geholpen :) Ik heb je tips gelezen.

Geplaatst:

Kun je 'm niet compressen...? Dan zet je de compressiefactor gewoon op 50 ofzo en dan is 'ie een heel stuk kleiner (qua bestandsgrootte) en de kwaliteit is vrijwel hetzelfde..

Maar ik weet niet hoe dat zit bij Photoshop want zo kan dat bij PaintShopPro (wat ik gberuik :puh:).. Kan ook zijn dat ik nu het zelfde bedoel als .Levi., alleen indirect dan..

Succes nog, Grtz Puma.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...