Jump to content

ik wil een texture maken voor NRG - 500


Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb op zoek functie gekeken voor Textures maken maar ik zag nix voor voertuigen dus,

sorry als er toch een topic van is,

nou ik wil dus een Texture maken voor NRG- 500 is

hoe doe ik dit nou

welk programma heb ik er voor nodig

wat moet ik er precies voor doen

bijvoorbeeld ik wil een ik noem maar iets een Doodshoofd op de Nrg maken en derest is zwart

welke handelingen moet ik hier voor verichten met de programmas en hoe enzo

dank als je het even wil uitleggen

grtzzz,

seb

Geplaatst: (bewerkt)

Je moet de texture exporteren, vervolgens bewerken en weer importeren. Bovenstaande woorden zeggen niet zoveel maar dit zou opheldering moeten geven. In de uitleg gebruik ik 't veranderen van kleur, maar in jouw geval is dit dus het toevoegen van een doodshoofd.

De uitleg: >Klik<

Note: Als je de uitleg hebt gelezen zal je als het goed is begrijpen dat je de naam van de .TXD van de motor wil weten. Ik ben die naam even kwijt, maar bij de Vind functie zou je bij het intypen van de naam over 't algemeen al een heel end moeten komen. Anders is er hier vast wel iemand die de naam wél weet.

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:

waar kan ik,

- Photoshop CS2

- Multi IMG

- TXD Workshop

dit krijgen want dat heb je nodig ik kan het niet vinden

Geplaatst:

Even wat gequoted uit m'n TXD-Modding tutorial.. :) :

Stap 1: We hebben eerst een aantal programma's nodig natuurlijk.

-ImgTool; hiermee halen we de txd uit het spel.

klik hier om te downloaden (je hebt winrar nodig om het uit te pakken)

-TxdWorkshop; met dit programma bewerken we de txd en halen we de plaatjes eruit die we gaan veranderen.

klik hier om te downloaden (je hebt winrar nodig om het uit te pakken)

-Een programma waar je plaatjes/figuren mee kan maken/veranderen. Bijvoorbeeld Photoshop is een goed programma, zelf gebruik ik PaintShopPro. Je kan ook paint gebruiken maar dan krijg je erg slechte kwaliteit en vooral logo's van goede kwaliteit maken met paint is erg moeilijk, gebruik dus Photoshop of iets van dergelijke kwaliteit.

Nu openen we de ImgTool. Open het "File" menu en klik op "Open". Nu ga je naar de Gta:San Andreas map, naar de "models" map en open je "Gta3.img". Nu gaat het programma het img bestand laden. Als het geladen is open je het "Edit" menu en klik je op "Find". Nu typ je de naam van de txd in, wat in dit geval dus "nrg500.txd" is en klik op "Volgende zoeken". Nu zoekt het programma voor jou het "nrg500.txd" bestand. (je kan ook zelf gaan zoeken maar een lijst van 16316 bestanden doorzoeken duurt een beetje lang).

Als het bestand geselecteerd is open je het "Commands" menu en klik je op "Extract". Nu sla je het txd bestandje op in de map die je eerder aangemaakt hebt die bijvoorbeeld "NRG500 Texture" heet.

Nu openen we TxdWorskhop.

Klik op "Open TXD" en zoek je texture op, wat in dit geval dus "nrg500.txd" is. Nu krijg je links een hele rij met "plaatjes". Al die plaatjes zijn gebruikt op de motor. Je zult dus alle textures ook terug kunnen vinden op de motor in het spel zelf. Nu klik je op "Export" en "Export all textures to bitmaps". Sla ze ergens op in een map die je zelf handig vind, in dezelfde map als waar de txd staat is wel handig. Start een of ander programma op waarmee je de plaatjes/afbeeldingen kunt veranderen, PhotoShop, PaintShopPro of iets anders (paint kan ook alleen krijg je dan niet zo'n mooie kwaliteit als bij PhotoShop, PaintShopPro of iets dergelijks). Open alle plaatjes die je uit de TXD gehaald hebt en verander ze een voor een, zorg wel dat ze de zelfde naam houden, dus bedenk niet zelf namen zoals "wiel" ofzo! Je kunt textures zoeken via google als je dat wilt. Start even Gta: San Andreas op en jat/pak even ergens een Nrg-500 zodat je kan zien welke textures waar zitten; anders heb je straks een uitlaattexture op je stuur zitten ofzo.

Als je nu alle textures hebt veranderd en opgeslagen, ga je weer naar de TXDWorkshop toe en dan open je de txd weer (als je 'm afgesloten hebt). Nu krijg je weer de lijst met textures. Klik op de bovenste en klik op "Import". Nu ga je naar de map toe waar je de textures hebt opgeslagen en open degene met dezelfde naam als degene die je in txd workshop hebt geselecteerd, de bovenste in dit geval en klik op openen. Zo ga je het hele rijtje af totdat je alles hebt gedaan. Als je alle textures hebt "vervangen" door de nieuwe, controleer je nog of linksonder in het programma "San Andreas" staat en niet "VC XboX" ofzo. Klik op "Save TXD" en sluit het programma.

Nu openen we de IMGTool weer en zoek de "nrg500.txd" weer op met de zoekfunctie en zorg dat die geselecteerd is. Ga via het "Commands" menu naar "Replace" en open de txd die je veranderd hebt. Nu word de texture geladen, als dat klaar is sluit je het programma en alle andere programma's die je nog hebt geopend. Ga het ingame checken en SUCCES MET DE REST VAN JE MODS EN TEXTURES!!!

Voor de volledige tutorial kijk even op => Deze Pagina <=.

Succes, Grtz Puma.

Geplaatst:

En hoe je ermee moet werken? Je kan allemaal tutorials gaan lezen, maar dan neem je niet echt veel op van wat je doet/leest. Wat ik adviseer (god wat klinkt dat "...") is dat je gewoon even een plaatje van google haalt, en alle functies in het "Effecten" en "Aanpassen" menu uitprobeert. M'n vader had 't gekocht maar ik vond 't allemaal veels te ingewikkeld.. Tot ik er zelf mee begon te klooien, en dan ontdek je de ware kracht van Paint Shop Pro >.<.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...