TL rich Geplaatst: 26 januari 2007 Rapport Geplaatst: 26 januari 2007 Voor een lid van HITSQUAD X , Scrappy , hij wilde graag een soort van psychoclown... Gelieve uw commentaar ! Reageren
Koen729 Geplaatst: 27 januari 2007 Rapport Geplaatst: 27 januari 2007 Erg vet gemaakt. Het enige minpuntje is dat de tekst er niet echt bij past. Zoek eens iets op DaFont.com 85% Reageren
TL rich Geplaatst: 27 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 januari 2007 Erg vet gemaakt. Het enige minpuntje is dat de tekst er niet echt bij past. Zoek eens iets op DaFont.com85% dankjewel , ik heb weleens wat gedownload van DaFOnt maar krijg het met geen mogelijkheid in mijn photshop , het zijn van die bestanden die je moet uitpakken , geen idee hoe dit moet.. 85% ! thanx ! Reageren
Jon-asses Geplaatst: 27 januari 2007 Rapport Geplaatst: 27 januari 2007 (bewerkt) dankjewel , ik heb weleens wat gedownload van DaFOnt maar krijg het met geen mogelijkheid in mijn photshop , het zijn van die bestanden die je moet uitpakken , geen idee hoe dit moet.. Dit schreeuwt om mijn uitleg, niet? Wel, ik zal me moeten corrigeren, het is de uitleg van Slimm . Hij heeft namelijk het overweldigende topic : Adobe Photoshop Guide. Wat is een font? Een font is een lettertype, waarmee je op je Document met PS je tekst kan zetten. Het icoon om tekst te gebruiken in PS is dit; Hoe installeer ik een nieuwe font? Omdat er tussen de Windows fonts niet altijd het gene zit wat je zoekt, kan je zelf nieuwe fonts installeren. Hier een uitleg hoe je dat moet doen: 1. Kijk in de ‘Recourse List’ naar een Font site, ik gebruik Dafont.com 2. Kies een categorie uit wat je nodig hebt; 3. Ik heb een Groovy font nodig; 4. Kies er eentje uit die je mooi vind en klik erop, ik ga voor het All Star font. 5. Om te kijken of je text er goed bij past kan je altijd even kijken door in de Custom Preview je tekst te typen; 6. Klik nu op Download ; SLA HEM OP WAAR JE HEM MAKKELIJK TERUG KAN VINDEN 7. Ga naar Configuratie scherm, en dan naar ‘Lettertypen’. 8. Sleep nu je font (een ttf bestand) naar deze map, een schermpje zal verschijnen met een blauwe balk waarin je ziet dat hij geinstalleerd is. 9. Ga nu naar Photoshop en klik op het icoontje van Tekst () 10. Zoek in de lijst het fontje op: 11. Je bent klaar, je kan nu gewoon met de Teksttool en je nieuwe font je tekst plaatsen! Warpen Wil je, je tekst in een bepaalde vorm? Geen probleem dat kan met Warpen! Je kunt met je rechtermuisknop op de tekst klikken en dan op ‘Warp Text’ klikken. Nu kan je met Style Options verschillende vormen aannemen en zelf ook spelen met de settings! Algemene Informatie - Zo vergroot je tekst: - Je kan ook Blending Options gebruiken bij Tekst, dat gaat hetzelfde als bij een normale layer, voor meer informatie kijk bij Arjen’s ‘Blending Options’. Je kent nu de basics en de belangrijkste dingen van Tekst. Happy Photoshopping! En om het met de woorden van .Levi. te zeggen. "Onderschat het topic niet." >>> Door .Levi.: Harstikke bedankt, maar bovenaan het topic staat wie wat gemaakt heeft. Slimm is in ieder geval de maker van deze uitleg. <<< Fixed :$ Bewerkt: 28 januari 2007 door Jon-asses Reageren
TL rich Geplaatst: 27 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 januari 2007 onwijs bedankt , ik ga hier morgen mee aan de slag, thanx ! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.