GewoonMarco Geplaatst: 28 januari 2007 Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 Hallo, Ik ben al een hele tijd bezig met mijn eigen SA-MP Server, sinds kort is m'n ouder router kapot, en heb ik een nieuwe gekocht, ik heb de poorten van SA-MP (7777 en 7888) zo ingesteld, dit is te zien op samp-r.jpg, zit in de bijlage. Application Name = Sa-Mp Server Start 7777, omdat dat het eerste getal is End 7778, omdat dat het 2e getal is. Het ip adres eindigt met .102 omdat ik dat zie bij start > run > cmd > ipconfig, enable spreekt voor zich. Als ik nu alles goed instel, en ik SA-MP vul ik m'n ip-adres (extern) + 7777 of 7778 kan ik het niet vinden, vul ik m'n netwerk-adres in, 192.168.1.102, dan lukt het wel, maar zo kan niemand vanaf buiten af m'n server joinen. Ik doe alles precies zoals het in de 'Wiki' staat, maar toch lukt het niet. Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me hiermee kom helpen. M.v.g, Marco. Reageren
Thundercover Geplaatst: 28 januari 2007 Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 Je moet je ip adres : 7777 doen, dus 256.256.256.256:7777. Verder zou ik het niet weten, want de instellingen zien er goed uit. Reageren
GewoonMarco Geplaatst: 28 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 Als ik m'n externe ip-adres + 7777 (of 7778) doe, lukt het nog niet... Marco. Reageren
kettling Geplaatst: 28 januari 2007 Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 (bewerkt) Als ik m'n externe ip-adres + 7777 (of 7778) doe, lukt het nog niet...Marco. als het goed is moet jij je interne ip/netwerk ip gebruiken, maar je vrienden moeten gewoon je externe ip gebruiken. mzzl, Kett (P.S. Als je samen met je nieuwe router ook een nieuw netwerk hebt, kan het zijn dat je software (windows) firewall de nieuwe netwerkverbinding gedeeltelijk blokkeert) (P.P.S. bij sommige routers werken de instellingen pas als je (bij mijn router) "save all" doet, dus alle wijzigingen opslaan) (P.P.P.S. wat je ook kan proberen is om als NAPT server je eigen netwerk ip in te voeren. maar pas daar wel mee op, dan staan namelijk alle poorten open dus zorg wel dat je dan een software firewall (zoals norton of zonelabs ofzo) hebt!) Bewerkt: 28 januari 2007 door kettling Reageren
GewoonMarco Geplaatst: 28 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt, is hier geen exacte tutorial over ? marco. Reageren
Thundercover Geplaatst: 28 januari 2007 Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt,is hier geen exacte tutorial over ? marco. Kan je precies aangegeven wat je niet snapt? Om op je server te kunnen spelen, moet jij het ip 192 enzo gebruiken, dus je ip binnen je netwerk. Andere gebruikers, dus buiten het netwerk, moet jouw externe ip gebruiken, dat begint met bijvoorbeeld 80 of 92 (kan vanalles zijn!). De PS, PPS en PPPS lijken me duidelijk Reageren
Ewoud Geplaatst: 29 januari 2007 Rapport Geplaatst: 29 januari 2007 Zo je poorten instellen. Dan stel je een statisch ip in: http://portforward.com/networking/staticip.htm Kijk je wat je externe ip is: http://www.mijnip.nl/ Dit ip geef je aan je vrienden met de poort van je server en spele maar. Reageren
GewoonMarco Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 januari 2007 Morgen komt er iemand van de computer-winkel het goed instellen, moet ik de oplossing posten ? (misschien om verdere klachten hierover te voorkomen?) Marco. Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 januari 2007 Rapport Geplaatst: 29 januari 2007 Morgen komt er iemand van de computer-winkel het goedinstellen, moet ik de oplossing posten ? (misschien om verdere klachten hierover te voorkomen?) Marco. Als het opgelost is, lijkt me dat zeker handig Reageren
GewoonMarco Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 januari 2007 Ik heb een SpeedTouch modem van waar ook al een router in bleek te zitten, en ik had er óók nog een router bij, normaal gezien moet dit kunnen, maar aangezien er het Modem en in de Router een grote Firewall zit is het onmogelijk om er door te komen, nu is de router afgesloten, en zitten alle computers rechtstreeks op het Modem, als ik nu een poort wil toevoegen, b.v. 7777 en 7778 voor SA-MP, moet ik in het modem bij NAT-Settings zo'n poort toevoegen. Dit is veel moeilijker dan het invoeren in de router. Dus als je dit probleem ook hebt, en je hebt een Speedtouch, moet je het dus bij de NAT-Settings invoeren, 2x TCP, en 2x UDP. Marco. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.