Jump to content

Windows Vista

Recommended Posts

Geplaatst:

Vandaag wordt Windows Vista in Europa 'gereleased' zal ik maar zeggen, ik heb al in de krant en op televisie gezien wat de voordelen en nadelen ervan zijn.

Ik ga hem nog niet direct kopen, maar ik zal het op lange termijn wel moeten, aangezien je DirectX 10 niet op xp kan krijgen.

Maar wat ik wou vragen: Gaan jullie hem kopen?

• Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Robin2130

7

• joshoon

7

• gammie_

4

• Mirrrr

2

Geplaatst:

Nou verlopig niet. Ten eerste heb ik daar absoluut het geld niet voor (want dat kost nogal wat, met ervaring van windows xp) Op den duur natuurlijk wel maar dan zijn we wel een hoop jaartjes verder. Nu heb je dat er bij de meeste nieuwe pc's windows standaard erop zit. Ik denk dat als ze Vista over een paar jaar dat ook zo hebben dat ik tegen die tijd wel een nieuwe pc nodig heb dus meteen met Vista.

Wat ik nog wel wil weten hoeveel kost Vista nu in de winkels? :clown:

Geplaatst:

Ik heb in Clickx Magazine gelezen dat je hem gratis kan krijgen, als je binnen de voorbije drie maanden nog Windows XP hebt gekocht. Ik kom misschien nog in aanmerking, maar ik denk het niet, want deze PC is van oktober.

Geplaatst:
Ik heb in Clickx Magazine gelezen dat je hem gratis kan krijgen, als je binnen de voorbije drie maanden nog Windows XP hebt gekocht. Ik kom misschien nog in aanmerking, maar ik denk het niet, want deze PC is van oktober.

Dat klopt. Dan krijg je een gratis up grade

Geplaatst:

Oooh wacht eens even :puh: Mijn pc is 2 maanden geleden ong. Stuk gegaan (de harde schijf) aangezien ik geen legale xp had heb ik maar meteen bij het repareren een legaale Windows xp home erop laten zetten, maar die man zij dat je inderdaad iets met de nieuwe Vista gratis kon(ik heb er namelijk een formulier bij ''Upgrade-tegoedformulier voor een upgradeversie van Windows Vista Home Basic of Windows Vista Home Premium'').. Alleen wat houd die Vista up grade precies in?

Geplaatst:
Oooh wacht eens even :puh: Mijn pc is 2 maanden geleden ong. Stuk gegaan (de harde schijf) aangezien ik geen legale xp had heb ik maar meteen bij het repareren een legaale Windows xp home erop laten zetten, maar die man zij dat je inderdaad iets met de nieuwe Vista gratis kon(ik heb er namelijk een formulier bij ''Upgrade-tegoedformulier voor een upgradeversie van Windows Vista Home Basic of Windows Vista Home Premium'').. Alleen wat houd die Vista up grade precies in?

Gewoon, dat XP eraf wordt gehaald en gratis een legale Vista erop wordt gezet. Ik denk wel dat het een versie is, die je kan vergelijken met je oude XP versie, dus in jouw geval kan je alleen upgraden naar Home Basic of Premium.

Geplaatst: (bewerkt)

Gewoon, dat XP eraf wordt gehaald en gratis een legale Vista erop wordt gezet. Ik denk wel dat het een versie is, die je kan vergelijken met je oude XP versie, dus in jouw geval kan je alleen upgraden naar Home Basic of Premium.

Oke maar is dat dan helemaal gratis of moet ik toch nog wat betalen voor Windows Vista?

ps: Heeft iemand een lijstje voor me wat de specificaties zijn voor Vista?

Edit: Bedankt SamShine :) Tjah soms vergeet ik onze vriend google weleens.. :clown:

Bewerkt: door Global
Geplaatst:

Ik heb ongeveer een half jaar een dualboot met Windows Vista en Windows XP gehad, en het beviel me niks.

Vista is nog te zwaar, ik ben blij met Windows XP en Mac OS X Tiger dualboot :D

Geplaatst:

Vista Basic upgrade: €129,29

Vista Premium upgrade: €219,00

Vista Ultimatie: €369,00

Let wel: een upgrade betekend dat je wel een legitime versie van XP op je pc hebt draaien.

Vista Premium is de meest gangbare versie, deze versie bevat onder andere Media Center en de Aero theme.

Mijn gedachten over Vista; ik zou nog even wachten met het upgraden naar een Vista versie. Puur omdat een heleboel drivers nog niet ondersteund worden door Vista, en omdat de komende tijd de Vista gebruikers overspoeld worden met updates. Persoonlijk hoef ik Vista nog niet op mijn pc te hebben..

En over die gratis upgrades.

Een hoop computerfabrikanten hebben vanaf oktober vorig jaar pc's uitgebracht die Vista "capable" zijn. waarbij de mogelijkheid zit een upgrade uit te voeren. Danwel kostenloos, waarbij je in ieder geval wel registratiekosten moet betalen van ongeveer €25,-, danwel tegen een klein bedrag. Dit werkt echter alleen in samenwerking met de fabrikant van de betreffende pc.

Geplaatst:

Nee !

Ik wil hem wel maar het is een tegenvaller , zegt mn leerkracht van Informatica

Ze zeggen dat er veel fouten in zitten , dus ik ga hem niet aanschaffen :)

Geplaatst:

Ze zeggen wel dat Microsoft veel fouten heeft gemaakt in Vista die niet hadden gehoeven :bonk: en bij die beurs in de VS (kom ff niet op de naam) hadden ze wereldwijd een blunder gemaakt dat er iets niet werkte aan WV :bonk::schater:

Geplaatst:

Ik wacht zeker een jaar of als er een Service Pack is uitgebracht, want dan zijn er al redelijk wat lekken gedicht en is er ook waarschijnlijk meer ondersteuning voor Vista. Om in de sfeer te komen ga ik al wel een Vista-style voor XP downloaden ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...