Jump to content

Windows Vista

Recommended Posts

Geplaatst:

Van die virussen dat komt gewoon omdat Windows de meest gebruikte OS is en het momenteel geen nut heeft om een virus te gaan schrijven voor linux aangezien er bijna niemand linux gebruikt :-( .

Maar ik zou nog even wachten met Windows Vista te kopen, volgens mij doe je er goed aan om nog een jaartje te wachten dan is het systeem goed stabiel en zijn er zogoed als geen grove fouten en werkt de software ook beter op Vista.

• 1 maand later...
  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Robin2130

7

• joshoon

7

• gammie_

4

• Mirrrr

2

Geplaatst:
Van die virussen dat komt gewoon omdat Windows de meest gebruikte OS is en het momenteel geen nut heeft om een virus te gaan schrijven voor linux aangezien er bijna niemand linux gebruikt :-( .

Maar ik zou nog even wachten met Windows Vista te kopen, volgens mij doe je er goed aan om nog een jaartje te wachten dan is het systeem goed stabiel en zijn er zogoed als geen grove fouten en werkt de software ook beter op Vista.

Linux is alleen een kernel en kun je niets mee, je moet een distro hebben, die verschillen onderling ook nog heel erg + in linux kun je niet een bestand uitvoeren, tenzij je het aanvinkt, en dat bestand kan pas iets aan het systeem veranderen met een rootpassword.... Hoe wil jij daar een virus voor maken?

Ik gebruik Sabayon (Mijn desktop) en daarmee kun je zelf de animatie's enzo kiezen, veel leuker dan Windows Vista en met Cedega kun je ook DirectX spelletjes doen, en anders doe je Dualboot zoals ik.

Geplaatst:
Het grote voordeel van Vista is natuurlijk Directx 10. Daar er nog (nou, eentje dan) geen DX10 Grafische kaarten zijn, kan vista zelf ook nog wel even wachten. De rest van de functies boeien me niet zoveel. Het uiterlijk daarintegen wel, daarom heb ik ook een vista skin.

DirectX 10 is een collectie van meerdere dingen: Direct3D10, XInput, XAct, Windows Live en Media Foundation. Hierin is Direct3D10 hetgene waar de "DirectX10" videokaarten mee kunnen werken. Al die andere pakketen kunnen gewoon gebruikt worden zonder "DirectX10" videokaart.

Geplaatst:

Ik denk dat als je een computer met XP hebt en je er goed op kan werken, je geen Vista moet kopen. Als je al vista gaat kopen, zorg er dan wel voor dat je minimaal 2 GB weekgeheugen hebt. Ik heb zelf 2 GB (2x 1GB) en er wordt altijd meer dan 950 MB gebruikt.

Geplaatst:
130 euro voor een up grade pakket tot 550 euro voor vista ultimate :)

Wat is het verschil ?

Op ultimate werken meer virussen :)

http://www.microsoft.com/belux/nl/windows/...ons/choose.mspx

Kijk daar, heb je een hele tabel, allemaal rommel dus.

En over dat 'grote' dx 10 voordeel:

Met dx 10 kan je geen games meer spelen die nog met dx 8 of lager werken..alles ouder dan 3-4 jaar werkt dus niet meer.

Linux is en blijft het beste...qua beveiliging en qua al de rest...Linux wordt WEL veel gebruikt, de reden dat er geen virussen worden voor gemaakt is omdat het gewoon niet lukt.

Games los je op met Cedega :)

Geplaatst: (bewerkt)
130 euro voor een up grade pakket tot 550 euro voor vista ultimate :)

Wat is het verschil ?

Op ultimate werken meer virussen :)

http://www.microsoft.com/belux/nl/windows/...ons/choose.mspx

Kijk daar, heb je een hele tabel, allemaal rommel dus.

En over dat 'grote' dx 10 voordeel:

Met dx 10 kan je geen games meer spelen die nog met dx 8 of lager werken..alles ouder dan 3-4 jaar werkt dus niet meer.

Linux is en blijft het beste...qua beveiliging en qua al de rest...Linux wordt WEL veel gebruikt, de reden dat er geen virussen worden voor gemaakt is omdat het gewoon niet lukt.

Games los je op met Cedega :)

Linux is alleen maar een kernel, daar kun je niet zoveel mee...

en het lukt mij niet om met Cedega een spel draaiend te krijgen.

(even over Windows Vista: ik heb 1GB geheugen en er wordt ook altijd 45-50% gebruikt hoor, volgens mij maakt het niet uit hoeveel geheugen je hebt (wel min. 1gb) altijd wordt er 45-50% gebruikt)

Bewerkt: door ifc3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...