Robin2130 Geplaatst: 1 februari 2007 Rapport Geplaatst: 1 februari 2007 (bewerkt) Wat zijn Gadgets? Gebruikers van het nieuwe besturingssysteem Windows Vista kunnen gebruik maken van zogeheten gadgets. Gadgets zijn mini programmaatjes die in je sidebar geplaatst kan worden. Wat is een sidebar? Microsoft Sidebar is een balk aan de rechterkant van je desktop, waardoor je snel toegang hebt tot applicatie's en info. En op je Sidebar kan je je gadgets plaatsen. Hieronder een screenshot van de gadgets en sidebar. Gadgets kan je hier en Hier gratis verkrijgen. Op dit moment zijn er nog niet veel gadgets, maar daar zal snel verandering in komen. Zijn gadgets wel veilig? Als je ze gewoon van de officiële gadget site downloadt, dan zijn ze veilig. Als je gadgets gaat downloaden van een onbekende site, dan loop je wel het risico om met een "foute" gadget te zitten. Kan ik zelf ook gadgets maken? Ja, dat kan. Daarvoor moet je Hier kijken (Engels). Daar staat heel uitgebreid uitgelegd hoe je gadgets kan maken. Ik heb Windows XP en heb een Sidebar geïnstalleerd, kan ik dan Gadgets gebruiken? Nee dat kan niet. Het werkt alleen onder Windows Vista. Zo, dit was mijn topic over Gadgets. Als er meer info over Gadgets komt, dan zal ik het zeker plaatsen Bewerkt: 1 februari 2007 door Robin2130 Reageren
Joriz Geplaatst: 1 februari 2007 Rapport Geplaatst: 1 februari 2007 Ziet er mooi uit. Gadgets maken lijkt niet zo moeilijk zo te zien. Misschien ga ik maar wat GTAGames.nl gadgets maken. Reageren
Robin2130 Geplaatst: 1 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2007 Ziet er mooi uit.Gadgets maken lijkt niet zo moeilijk zo te zien. Misschien ga ik maar wat GTAGames.nl gadgets maken. Dat lijkt mij een goed idee Ik ga me er ook in verdiepen namelijk Reageren
Jeffrey122 Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Link werkt niet meer. Bestaat er een andere link :$ Reageren
Thundercover Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 Link werkt niet meer. Bestaat er een andere link :$ Over welke link heb je het, ik zie er al drie staan? Houd er tevens rekening mee dat het topic uit begin 2007 stamt, dus links kunnen ondertussen veranderd zijn. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 31 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2008 (bewerkt) Gadgets maken lijkt niet zo moeilijk zo te zien. Misschien ga ik maar wat GTAGames.nl gadgets maken.Is hier uberhaupt nog iets van terrecht gekomen? En zo ja, heb je een handige gadget voor dit forum gemaakt? Bewerkt: 31 augustus 2008 door _KoE_Mzungu Reageren
Dvt Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 (bewerkt) Ik heb Windows XP en heb een Sidebar geïnstalleerd, kan ik dan Gadgets gebruiken?Ja dat kan. Als je niet de Thoosje Sidebar download, maar de originele gepatchte voor XP, kan dat. Screen onder XP ________________________________________________________________________ DOWNLOAD Windows Sidebar voor XP (zelf even een pakketje gemaakt) Vista Sidebar voor XP.rar Hiermee kun je gewoon alle normale gadgets gebruiken. Alleen moet je de gadgets met een archiver (zoals WinRAR) uitpakken in een map met een naam eindigend op .gadget, en die zetten in de map Gadgets, in X:\Program Files\Windows Sidebar (X:\ stelt je drive voor, meestal C:\). Slim is om een snelkoppeling te maken naar de gadgets map en sidebar.exe, zoals ik heb gedaan. Om snel gadgets toe te voegen, of de Sidebar handmatig op te starten. Tot slot nog het verwijderen van gadgets: Doe dit niet via de Sidebar zelf! Dan is de naam van de verwijderde gadget in de gadgets map geblokkeerd en kan het niet meer gebruikt worden. In plaats hiervan, verwijder de map uit de map Gadgets. ________________________________________________________________________ PS. Als dit als warez wordt gerekend, kunnen mods PM'en en ik haal de download meteen van het forum af. Bewerkt: 2 september 2008 door Dvt Reageren
FerryN Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Dat ga ik even proberen, thnx. En als het Warez is, halen de mods het zelf wel weg . Reageren
Thundercover Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Waarom stuurt iemand dan niet van tevoren een PB als je niet weet of het mag? Reageren
GTA Monster Geplaatst: 4 september 2008 Rapport Geplaatst: 4 september 2008 Omdat ze daar erg lui voor zijn, net zoals ik. Jullie moeten teminste zorgen dat alles goed gaat Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.