Jump to content

Voertuig ingame plaatsen?


Recommended Posts

Geplaatst:

hoe zet ik een voertuig ingame en hoe werkt dat precies want heb dit nog nooit eerder gedaan ik wilde een vliegtuig van me erin zetten zou dit kunnen en kan dit miss ook in meerdere delen??grtz :bonk:

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Importeer dus de desbetreffende dff en schrijf de namen van alle onderdelen op een papiertje (maak hierbij geen spellingsfouten). Nu verwijder je alle onderdelen behalve de chassis_vlo en de dummies. Sla dit bestand op als .max en open je wagen. Attach/Detach nu alle delen zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef ze de orginele naam, die je eerder op een papiertje geschreven had. Open je dummies max file en plaats ze erbij. Link alle dummies netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat. Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd.

Speed Tutorial Auto's Texturen:

Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent.

standard.jpg

*

gtamaterial.jpg

Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden).

savehicledefault.jpg

Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt. Overigens is dit een simpele manier van texturen, je kunt zelf nog veel meer uitproberen met reflectie en dergelijke.

colorguide.jpg

Ik hoop je zo genoeg geholpen te hebben,

Wazuup

Geplaatst:

bedankt voor de uitleg ik ga het vandaag eens proberen maar de polygons mogen dat ers veel zijn of maakt dit niet uit want een auto heeft nogal veel polygons lijkt me??

Geplaatst:

Eigenlijk is er niet echt een limiet van polygonen voor auto's en andere voertuigen, teminste voor de dff. Bijvoorbeeld de Hummer van JVT, die heeft iets avn 110.000 polygonen en dat gaat prima ingame. Je moet alleen dan wel een collision base (col) van iets van 20 polygonen hebben.

Geplaatst:

oke ruig geak word maar eens tijd dat ik voertuigen ga modden dan :sigaar:

hier is me voertuig van tutorial afgehaald ma vind hem toch wel ruig :D

>>> Door Dutchy3010: Dubbelpost samengevoegd... Graag in het vervolg de EDIT-knop gebruiken :).<<<

post-52615-1170517162.jpg

post-52615-1170517171.jpg

Geplaatst:

Woow... beetje offtopic misschien, maar jij kan echt heeel netjes en precies modellen.. ik heb dat "vliegtuig" ook nog ergens op zolder liggen, de echte van lego :puh: En hij is echt PRECIES zoals die van jou.. netjes gedaan man!..

Geplaatst:
hier is me voertuig van tutorial afgehaald ma vind hem toch wel ruig :D
Woow... beetje offtopic misschien, maar jij kan echt heeel netjes en precies modellen.. ik heb dat "vliegtuig" ook nog ergens op zolder liggen, de echte van lego :puh: En hij is echt PRECIES zoals die van jou.. netjes gedaan man!..

Wat hij dus zegt is dat hij dat model van een tuturioal heeft, en dan denk ik dat je dat model kon downloaden als "Het resultaat". Want ik denk niet dat als je op 15:23:33 zegt dat je maar eens gaat beginnen met voertuigen modden, en dan om 16:40:01 al meteen (= ±anderhalf uur later) zoiets kan maken.

Geplaatst: (bewerkt)

gast gedownloade versies die zijn niet ongetextuurt enzo en ik was al bezig hiermee voor mijn post ongeveer 3 uur werk al die blokjes maken :bonk: echt lastig in elkaar zetten was natuurlijk het leukste zoals altijd :D als je wil checke (je kan hem niet eens downlaoden) is hier de link naar de tutorial

klik

zou het eigelijk mogelijk zijn om een rocket launcher erin te zetten ofzo van een tank??

Bewerkt: door livingmylife

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...