Jump to content

RSS Readers, PodCaz downloaden... Ik snap er geen biet van

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ey, ik ben (of eigenlijk was) net aan het proberen of ik de "Welcome-to-your-Weekend-mix" van Caz (radiozender, ken je ongetwijfeld (hoop ik)) maar het lukt niet; als ik het probeer te downloaden krijg ik een of ander raar script-paginaatje.

De site waar ik dat probeer(de) te downloaden is www.caz.nl, op het menu op "Podcaz" en op "Welcome-to-your-weekend-mix". Ik heb alledrie de links geprobeerd; als ik op "Klik hier om je te abonneren vai een RSS reader (Opera, Explorer 7) op de podcaz" klik, dan krijg ik zo'n soort pagina (klik voor vergroting):

nogwatqs6.th.jpg

Wanneer ik dan op "Lukt dat niet meteen, kijk dan op 'Hoe werkt het' pagina in het podcaz menu" klik, kom ik erachter dat ik het dus ook met iTunes kan downloaden. Ok fijn, mooi, gelukt, in iTunes (heb geen iPod maarja..) maar hoe krijg ik het nu als .mp3? Dus ik weer terug naar die site, zie ik staan dat ik een versie 7 van Internet Explorer nodig heb (ik heb versie 6). Maar: er staat dat ik het ook met/via een soort RSS-Reader kan downloaden. Even googlen en ik heb "RssRadio" gedownload, volgens die site een "RSS-Reader". Dus ik denk van "Nu doe 'ie het zeker wel"... Nee dus, nog steeds dezelfde 'Scriptspagina'.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat uit iTunes als een .mp3 bestand kan exporteren, of nog beter: Hoe ik het als .mp3 bestand van internet kan downloaden?

PWC, Grtz Puma.

Edit: Ik kan geen nieuwere versie van Internet Explorer downloaden omdat ik een illegale versie van Windows heb (ik heb laatste een update geïnstalleerd waardoor ik dus ook geen MediaPlayer 11 e.d. kan downloaden) dus die optie valt af. Als ik niet geholpen mag worden omdat ik illegale software bezit, mag dit topic gesloten worden.[/font]

Bewerkt: door Puma
Geplaatst: (bewerkt)
Ey, ik ben (of eigenlijk was) net aan het proberen of ik de "Welcome-to-your-Weekend-mix" van Caz (radiozender, ken je ongetwijfeld (hoop ik)) maar het lukt niet; als ik het probeer te downloaden krijg ik een of ander raar script-paginaatje.

De site waar ik dat probeer(de) te downloaden is www.caz.nl, op het menu op "Podcaz" en op "Welcome-to-your-weekend-mix". Ik heb alledrie de links geprobeerd; als ik op "Klik hier om je te abonneren vai een RSS reader (Opera, Explorer 7) op de podcaz" klik, dan krijg ik zo'n soort pagina (klik voor vergroting):

nogwatqs6.th.jpg

Wanneer ik dan op "Lukt dat niet meteen, kijk dan op 'Hoe werkt het' pagina in het podcaz menu" klik, kom ik erachter dat ik het dus ook met iTunes kan downloaden. Ok fijn, mooi, gelukt, in iTunes (heb geen iPod maarja..) maar hoe krijg ik het nu als .mp3? Dus ik weer terug naar die site, zie ik staan dat ik een versie 7 van Internet Explorer nodig heb (ik heb versie 6). Maar: er staat dat ik het ook met/via een soort RSS-Reader kan downloaden. Even googlen en ik heb "RssRadio" gedownload, volgens die site een "RSS-Reader". Dus ik denk van "Nu doe 'ie het zeker wel"... Nee dus, nog steeds dezelfde 'Scriptspagina'.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat uit iTunes als een .mp3 bestand kan exporteren, of nog beter: Hoe ik het als .mp3 bestand van internet kan downloaden?

PWC, Grtz Puma.

Ik heb het zelf even geprobeerd en bij mij is het nu aan het downloaden. Je moet zelf maar even kijken of je zin hebt om het zo te doen als ik het doe, want ik doe het via Mozilla FireFox. Deze browser is volgens mij een stuk beter dan IE 6.0 en wellicht beter dan IE 7.0, je kan het zelf helemaal veranderen naar eigen inzichten en het is ook sneller. Je gaat er dus niet op achteruit...

Eerst heb je dus Mozilla FireFox nodig, je kan het hier downloaden voor een Nederlandse versie. Het is gratis dus downloaden en installeren moet geen problemen veroorzaken.

Wanneer je dat eenmaal up and running hebt, ga je naar die podcaz pagina (deze) en dan zie je als het goed een scherm als volgt:

post-48858-1170505977_thumb.jpg

(NB: Als je steeds naar dit schermpje toe wil gaan, kan je ook gewoon via de links aldaar beluisteren of downloaden via rechtermuisknop > koppeling opslaan als. De manier die nu volgt is dat je gewoon vanaf je startpagina naar elke link toe kan gaan en snel downloaden)

Zoals je ziet, is het scherm anders dan bij jou. Het is nu een kwestie van nog een paar meer klikken en je hebt de mogelijkheid om die dingen te downloaden. Eerst druk je op Nu abonneren, je krijgt dan dit schermpje:

post-48858-1170506110.png

Je moet zelf maar even een map bedenken waar je dat in gaat zetten. Je kan die map terugvinden onder de Bladwijzer optie in de navigatiebalk -> Bestand, Bewerken, Beeld .... Bladwijzer.

Je krijgt dan een hele lijst met afleveringen van die show, selecteer eentje om er naar te luisteren. Snel download kan je door deze add-on te installeren. Als je daarna het linkje van de aflevering kopieert (control + C), daarna naar Extra -> DownThemAll -> dTa manager! gaat, kan je via Webadres toevoegen dat mp3'tje snel downloaden:

post-48858-1170506920_thumb.jpg

Lijkt heel wat, maar het is maar één keer veel werk en daarna is het maar een paar klikjes. Hopelijk is het wat voor je, veel succes ermee :cya: .

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Bedankt voor de erg uitgebreide uitleg, maar ik houd het liever bij (zoals jij het noemt) IE. Binnenkort krijg ik een legale[/font] nieuwe windows (XP, want Vista is nogal zwaar is wat niet zo fijn is als je veel gamed ;)) en dan installeer ik meteen Internet Explorer 10, Media Player 11 e.d.

PWC, Grtz Puma.

Geplaatst:
Bedankt voor de erg uitgebreide uitleg, maar ik houd het liever bij (zoals jij het noemt) IE. Binnenkort krijg ik een legale[/font] nieuwe windows (XP, want Vista is nogal zwaar is wat niet zo fijn is als je veel gamed ;)) en dan installeer ik meteen Internet Explorer 10, Media Player 11 e.d.

PWC, Grtz Puma.

Dat lijkt me stug. Je bedoelt zeker IE7 :puh: En of Vista zwaar is als je veel games speelt, hangt natuurlijk ook van je pc specs af.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...