Jump to content

Wolfenstein et


Multi-gunner

Recommended Posts

Geplaatst:

Heb nog wel wat FieldOp statistiekjes liggen, alleen is het onderhand al een jaar geleden dat ik het spel heb gespeeld:

Vond het altijd wel grappig om airstrikes/artillery voor de spawnuitgangen te leggen :). Goldrush was daar altijd een mooie map voor, helemaal als je er nog wat anderen in je team zorgen dat de vijanden niet tever van de spawn kunnen geraken.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een potw op wolfenstein files...

punt op dit moment: 5

Rate hem plz met een 10

Zal zo een link plaatsen, heet trouwes allieds reloaded. Te weinig tijd gehad om naam te bedenken...

Bewerkt: door erterer0
Geplaatst: (bewerkt)

Ik speel nu sedert eergisteren ook Wolfenstein : Enemy Territory en vind het een hele goede game, alleen heb ik last van een tamelijk groot probleem ... de allomgekende ' lag '. Telkens ik gewoon op ET loop hapert het spel enorm en als ik iemand wil raken dan loopt hij ineens 5 meter verder en ben ik onmiddelijk dood omdat hij mij wel kan raken. Heeft iemand soms een idee wat ik hiertegen kan doen want het is echt immens beu!

Alvast bedankt :bier:!

[ edit ]

Oja, volgens mij kan het niet aan mijn processor liggen ( 40 ping ) of aan mijn internetverbinding ( 54.0 Mps met heel goede signaalsterkte ).

Bewerkt: door Nicsan
Geplaatst: (bewerkt)
Ik speel nu sedert eergisteren ook Wolfenstein : Enemy Territory en vind het een hele goede game, alleen heb ik last van een tamelijk groot probleem ... de allomgekende ' lag '. Telkens ik gewoon op ET loop hapert het spel enorm en als ik iemand wil raken dan loopt hij ineens 5 meter verder en ben ik onmiddelijk dood omdat hij mij wel kan raken. Heeft iemand soms een idee wat ik hiertegen kan doen want het is echt immens beu!

Alvast bedankt :bier:!

[ edit ]

Oja, volgens mij kan het niet aan mijn processor liggen ( 40 ping ) of aan mijn internetverbinding ( 54.0 Mps met heel goede signaalsterkte ).

Lag in Wolfenstein lag bij mij altijd aan de volgende dingen:

- Spelen op een niet-Europese server. Amerikaanse was ongeveer 150 ping, waar ik op een Nederlandse server 0 ping had.

- Werkgeheugen dat niet groot genoeg was, programma's op de achtergrond moeten immers ook draaien. Met 256 MB had ik altijd veel last daarvan, maar met 512 viel het mee.

- Videokaart die volkomen 'k' was, 32mb onboard zorgde in veel maps voor FPS (Frames per Second) drops.

FPS kan je zien door /cg_drawfps 1 in de console te typen. Die open je met de `/~ knop (onder Escape).

Wat je eraan kan doen? Ik weet niet of je met een config file werkt, maar dat zou je in ieder geval wel moeten :). Met een beetje tweaken kan je de zwaardere opties uitzetten zodat je meer kracht overhoud voor de basiselementen van het spel. Wat je zou kunnen proberen:

rate 25000

cg_atmosphericEffects 0 **geen regen, sneeuw. Zeker aan te raden bij maps als Radar**

cg_showblood 0 **Geen bloed**

com_hunkMegs xxx **Hoeveel MB wil je door ET laten innemen. **

com_maxfps xxx **Vastzetten van een maximum aantal FPS. Een constante FPS is veel lekkerder spelen dan eentje die constant schommelt. Afhankelijk van je videokaart. Zoek een FPS die je kaart goed aankan en je lekker vind spelen.**

r_fastsky 0 **Lucht ziet er simpel uit**

r_mode x **Resolutie, hoe kleiner hoe beter voor je FPS. 800*600 = 4, 1024*768 = 6**

r_picmip x **Dit vernaggelt de graphics, maar zeker goed voor de FPS (hoeft minder getekend te worden). Vul voor x 2 of 3 in**

Dit is nog heel basic, je kan veel meer uitzetten. Wanneer je nog nooit van configs gehoord heb zou ik je aanraden die te gaan gebruiken, wanneer je al wel configs gebruikt kan je misschien eens vergelijken met wat je hebt en wat hier boven staat.

Lukt het dan nog steeds niet, dan zou ik eens gaan kijken of je Videokaart goed genoeg is naar je wensen.

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:
rate 25000

cg_atmosphericEffects 0 **geen regen, sneeuw. Zeker aan te raden bij maps als Radar**

cg_showblood 0 **Geen bloed**

com_hunkMegs xxx **Hoeveel MB wil je door ET laten innemen. **

com_maxfps xxx **Vastzetten van een maximum aantal FPS. Een constante FPS is veel lekkerder spelen dan eentje die constant schommelt. Afhankelijk van je videokaart. Zoek een FPS die je kaart goed aankan en je lekker vind spelen.**

r_fastsky 0 **Lucht ziet er simpel uit**

r_mode x **Resolutie, hoe kleiner hoe beter voor je FPS. 800*600 = 4, 1024*768 = 6**

r_picmip x **Dit vernaggelt de graphics, maar zeker goed voor de FPS (hoeft minder getekend te worden). Vul voor x 2 of 3 in**

Dit is nog heel basic, je kan veel meer uitzetten. Wanneer je nog nooit van configs gehoord heb zou ik je aanraden die te gaan gebruiken, wanneer je al wel configs gebruikt kan je misschien eens vergelijken met wat je hebt en wat hier boven staat.

Lukt het dan nog steeds niet, dan zou ik eens gaan kijken of je Videokaart goed genoeg is naar je wensen.

Allereerst bedankt voor je uitleg, maar waar moet ik deze ' lijntjes ' plakken ?

Geplaatst:
Allereerst bedankt voor je uitleg, maar waar moet ik deze ' lijntjes ' plakken ?

Hier maak ik uit op dat je nog niet met configs werkt. Een config (voor ET) is een bestandje waarin je allerlei instellingen van Enemy Territory kan neerzetten, die kunnen worden geladen vanuit het spel zelf. Zo kan je heel simpel het spel naar je eigen voorkeuren maken.

Als we even van het standaard uitgaan (dus niet te ingewikkeld), dan gaat het maken van zo'n config als volgt.

* Open kladblok (Note Pad).

* Bestand > Opslaan Als...

Een venster zal verschijnen, hier moet je een aantal dingen veranderen:

* Opslaan in: Wolfenstein - Enemy Territory/etmain/

* Bestandsnaam: autoexec.cfg (intypen dus)

* Opslaan als type: Alle Bestanden (All Files)

* Druk op Opslaan.

!Het bestand mag geen .txt zijn, controleer het zonodig.

In het bestand kan je nu die 'lijntjes' plakken. Vergeet niet alle 'x'-jes te veranderen in de waarden die je wil (ik kan je daar niet verder mee helpen dan in mijn vorige post, het is afhankelijk van jou en je PC). Wanneer je klaar bent, sla het bestand weer op.

Voordat je ET opstart, zoek nog even in de installatiemap van Wolfenstein naar een bestandje genaamd etconfig.cfg. Hierin staat je huidige configuratie en dat is altijd handig om even als back-up te hebben. Kopieer het bestand naar een andere locatie en start het spel.

Zodra je een server bent gejoind moet je even kijken of je verschil ziet met wat je gewend bent. Als je picmip veranderd hebt zal je vrijwel meteen een verschil opvallen. Wanneer dit niet het geval is, open de console (`/~ knop) en typ in: /exec autoexec.cfg en druk op enter. Je zal dan in de console de aanpassingen zien en ook in het spel zelf.

Wat je ook in die config kan zetten is je naam, of zelfs een script waarmee je meerdere namen in kan vullen en via 1 knop kan veranderen.

set name1 "seta name <vul hier naam in>;set namename vstr name2"

set name2 "seta name <vul hier naam in>; set namename vstr name3"

set name3 "seta name <vul hier naam in>; set namename vstr name4"

set name4 "seta name <vul hier naam in>; set namename vstr name1"

set namename vstr name1

bind <vul hier een toets in vstr namename

Dat is gewoon een kwestie van knippen/plakken en opslaan en dan werkt het al.

Voor de aardigheid post ik ook even de config die ik heb gebruikt toen ik nog het spel speelde:

// 
  bind \ quit

//
//  Prone Script
//

  bind x "-moveright; -moveright; -forward; -forward; +prone; -prone; -prone"

// 
//  Movement binds 
// 
  com_maxfps 40
  bind E "+forward" 
  bind D "+back" 
  bind S "+moveleft" 
  bind F "+moveright" 
  bind SPACE "+moveup" 
  bind mouse2 "+movedown" 

  bind Q "+leanleft" 
  bind W "+leanright" 
  bind SHIFT "+sprint" 

  bind MOUSE1 "+attack" 
  bind A "weapalt" 
  bind R "+reload"
  bind MOUSE5 "kill"
  seta cg_noAmmoAutoSwitch "0" 
  seta cg_autoReload "0" 
  bind F11 "screenshotJPEG"

// 
// Mouse settings 
// 
  seta sensitivity "1.75" 
  seta m_pitch "0.0151" 
// 
// Other binds 
// 
  seta cl_wwwDownload "1" 
  seta cl_allowDownload "1" 
  bind 1 "weaponbank 1" 
  bind 2 "weaponbank 2" 
  bind 3 "weaponbank 3" 
  bind 4 "weaponbank 4" 
  bind 5 "weaponbank 5" 
  bind 6 "weaponbank 6" 
  bind 7 "weaponbank 7" 
  bind V "mp_quickmessage" 
  bind T "messagemode" 
  bind Y "messagemode2" 
  bind U "messagemode3"
  bind KP_ENTER "mp_fireteamadmin" 
  bind Z "+activate" 
  bind L "openlimbomenu" 
  bind TAB "+scores" 
  bind CTRL "+stats" 
  bind ALT "+topshots" 
  bind F1 "vote yes" 
  bind F2 "vote no" 
  bind F3 "ready" 
  bind F4 "notready" 
  bind G "+mapexpand" 
  bind B "+zoom" 


// 
// Visual aspects 
// 
  seta r_ati_fsaa_samples "0" 
  seta r_ati_truform_tess "0" 
  seta r_ignoreGLErrors "1" 
  seta r_mode "6" 
  seta r_textureMode "GL_LINEAR" 
  seta r_intensity "3" 
  seta r_overbrightBits "0" 
  seta r_mapOverBrightBits "3" 
  seta r_gamma "1.5" 
  seta r_rmse "0.0" 
  seta r_picmip "3" 
  seta r_picmip2 "3" 
  seta r_dynamiclight "0" 
  seta r_vertexlighting "1" 
  seta r_vertexLight "1" 
  seta r_fastsky "1" 
  seta r_flares "0" 
  seta r_drawSun "0" 
  seta cg_atmosphericEffects "0" 
  seta cg_wolfparticles "0" 
  seta cg_fov "90" 
  seta cg_shadows "0" 
  seta cg_gibs "0" 

  seta cg_bloodDamageBlend "0.0" 
  seta cg_showblood "0" 
  seta cg_bloodFlash "0" 

// 
// HUD Specific 
// 
  seta cg_drawcrosshair "5" 
  seta cg_crosshairColor "cyan" 
  seta cg_crosshairColorAlt "white" 
  seta cg_crosshairPulse "0" 
  seta cg_crosshairSize "45" 

  seta cg_drawReinforcementTime "1" 
  seta cg_complaintPopUp "0" 
  seta cg_drawgun "1" 
  seta cg_drawfps "1" 
  seta cg_lagometer "1" 
  seta cg_drawCompass "1" 
  seta cg_drawWeaponIconFlash "1" 
  seta cg_teamChatsOnly "0" 
  seta cg_drawFireteamOverlay "1" 
  seta cg_noTaunts "0" 
// 
// ET Pro specific 
// 
  seta b_popuptime "100" 
  seta b_althud "0" 
  seta b_fireteamAlpha "1" 
  seta b_lagometerAlpha "1" 

  seta b_althudflags "0" 
  seta b_drawspeed "0" 
  seta b_speedunit "0" 
  seta b_speedinterval "100" 
  seta b_numpopups "-1" 
  seta b_goatSound "1" 
  seta b_hitsounds "1" 
  seta b_tracers "1" 
  seta b_muzzleflash "0" 
  seta b_panzerhack "1" 
// 
// Bob's 
// 
  seta cg_bobup "0.000" 
  seta cg_bobpitch "0.000" 
  seta cg_bobroll "0.000" 

// 
// Game options 
// 

  seta cg_autoaction "0" 

// 
// Network settings 
// 
  seta rate "25000" 
  seta cl_maxPackets "100" 
  seta snaps "20" 
  seta cl_timenudge "0" 
// 
// Script binds 
// 



  bind INS "vstr classengi"   // Spawnscript: Engineer 
  bind HOME "vstr classfieldop"   // Spawnscript: Fieldops 
  bind PGUP "vstr classsoldier"   // Spawnscript: Soldier 
  bind END "vstr classmedic"   // Spawnscript: Medic 
  bind PGDN "vstr classcovop"   // Spawnscript: Covert ops 
  bind mouse4 "vstr fovswitch"   // FOV switch 
  bind mouse3 "com_maxfps 40; wait 2; cl_yawspeed 1440; +left; wait 10; -left; com_maxfps 40; "
  bind F12 "vstr demoswitch"


// 
// Spawnscript (Class-selection) 
// 
  bind leftarrow "team blue;say_team ^9Team^d: ^7Allies"
  bind rightarrow "team red;say_team ^9Team^d: ^7Axis"
  bind uparrow "team spectator;say_team ^9Team^d: ^7Spectators"

  set classengi "vstr classengi1" 
  set classengi1 "vstr classrecycle; class e 1; set classengi vstr classengi2;say_team "^9Class^d: ^7Engi^d/^7smg"" 
  set classengi2 "class e 2; set classengi vstr classengi1;say_team "^9Class^d: ^7Engi^d/^7riflenade"" 
  set classfieldop "vstr classrecycle; class f 1;say_team "^9Class^d: ^7Fieldops"" 
  set classsoldier "vstr classsoldier1" 
  set classsoldier1 "vstr classrecycle; class s 4; set classsoldier vstr classsoldier2; 	say_team "^9Class^d: ^7Soldier^d/^7panzer"" 
  set classsoldier2 "class s 5; set classsoldier vstr classsoldier3; 				say_team "^9Class^d: ^7Soldier^d/^7mortar"" 
  set classsoldier3 "class s 2; set classsoldier vstr classsoldier4; 				say_team "^9Class^d: ^7Soldier^d/^7mg42"" 
  set classsoldier4 "class s 3; set classsoldier vstr classsoldier1; 				say_team "^9Class^d: ^7Soldier^d/^7flamer"" 
  set classmedic "vstr classrecycle; class m 1; 						say_team "^9Class^d: ^7Medic^d/^7smg"" 
  set classcovop "vstr classcovop1" 
  set classcovop1 "vstr classrecycle; class c 3; set classcovop vstr classcovop2; 		say_team "^9Class^d: ^7Covert^d/^7sniper"" 
  set classcovop2 "class c 2; set classcovop vstr classcovop3; 				say_team "^9Class^d: ^7Covert^d/^7fg42"" 
  set classcovop3 "class c 1; set classcovop vstr classcovop1; 				say_team "^9Class^d: ^7Covert^d/^7sten"" 
  set classrecycle "set classengi vstr classengi1; set classcovop vstr classcovop1; set classsoldier vstr classsoldier1" 


// 
// FOV switch 
// 

  set far "echo ^9/^7F^do^7V: ^9110; set fovswitch vstr near; set cg_fov 120;" 
  set near "echo ^9/^7F^do^7V: ^990; set fovswitch vstr far; set cg_fov 90;" 
  set fovswitch "vstr near" 

// 
// DEMO switch 
// 

  set on  "echo ^9Demo^d: ^7On; set demoswitch vstr off; autorecord; say "^9GL ^7& ^9HF^7!!"" 
  set off "echo ^9Demo^d: ^7Off; set demoswitch vstr on; stoprecord;" 
  set demoswitch "vstr on" 


// 
// User custom settings 
// 
 bind downarrow "echo "^9Namescript^d: ^7Loaded"; exec name.cfg;"
 bind , "echo ^9VsayScript^d: ^7Loaded; exec vsays.cfg;"

//
//Spawnplace
//

 bind F5 "vstr spawnone"
 set spawnone "bind F5 vstr spawntwo; setspawnpt 1; echo ^9Spawn^d: ^71st Spawn Point ^2(Ammo/Health)"
 set spawntwo "bind F5 vstr spawnthree; setspawnpt 2; echo ^9Spawn^d: ^72nd Spawn Point"
 set spawnthree "bind F5 vstr spawnfour; setspawnpt 3; echo ^9Spawn^d: ^73rd Spawn Point"
 set spawnfour "bind F5 vstr spawnfive; setspawnpt 4; echo ^9Spawn^d: ^74th Spawn Point ^2(CP)"
 set spawnfive "bind F5 vstr spawnone; setspawnpt 5; echo ^9Spawn^d: ^75th Spawn Point"

//
//Spawntimer
//

 bind * "vstr TimerNow"
 bind KP_SLASH "vstr TimerCmd"
 bind KP_NUMLOCK "resettimer"
 seta TimerD "echo ^9Timer^d:^7 30 sec; set TimerCmd vstr TimerO; set TimerNow timerset 30"
 seta TimerO "echo ^9Timer^d:^7 20 sec; set TimerCmd vstr TimerC; set TimerNow timerset 20"
 seta TimerC "echo ^9Timer^d:^7 25 sec; set TimerCmd vstr TimerM; set TimerNow timerset 25"
 seta TimerM "echo ^9Timer^d:^7 Manual; set TimerCmd vstr TimerD; set TimerNow opentimerinput"
 seta TimerCmd "vstr TimerD"

//
//Loaded Config
//

echo "^9CFG^d: ^7Loaded"

Geplaatst: (bewerkt)

Dus, als ik het goed begrijp moet ik dus een of ander bestand openen waarin ik dan gewoon de lijntjes met codes die je hierboven hebt neergezet in moet plakken? Maar als ik autoexec.cfg wil openen zegt hij dat het bestand al bestaat en dat ik daar dan over moet plakken... Is dit normaal?

Overigens zie ik in jou autoexec.cfg dat je gebruik maakt van '/' en '\', moet ik die ook toevoegen ofniet ?

Bewerkt: door Nicsan
Geplaatst:
Dus, als ik het goed begrijp moet ik dus een of ander bestand openen waarin ik dan gewoon de lijntjes met codes die je hierboven hebt neergezet in moet plakken? Maar als ik autoexec.cfg wil openen zegt hij dat het bestand al bestaat en dat ik daar dan over moet plakken... Is dit normaal?

Dat heb je inderdaad goed begrepen. Blijkbaar heb je al een autoexec, dus daar kan je dat gewoon in plakken.

Overigens zie ik in jou autoexec.cfg dat je gebruik maakt van '/' en '\', moet ik die ook toevoegen ofniet ?

De slashes (/) zijn aan de ene kant opmaak en aan de andere kant geven ze aan dat wat erachter staat op dezelfde regel niet mee moet worden genomen bij het uitvoeren van de config. Je hoeft het dus niet over te nemen.

De backslash (\) is de toets waarmee ik snel ET afsloot, dus die heeft wel een echte functie. Kan je eventueel zelf veranderen in een toets die je beter ligt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...