Jump to content

netwerkkabel

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zou graag PES6 online spelen via de PS2.Daarom zou ik graag een netwerkkabel aanschaffen maar ik ben een noob in zo'n dingen.Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit werkt en hoeveel dit kost

MVG

>>> Door Jowx: Verplaatst naar het Consoles & Beurzen Forum. <<<

Geplaatst: (bewerkt)
Ik zou graag PES6 online spelen via de PS2.Daarom zou ik graag een netwerkkabel aanschaffen maar ik ben een noob in zo'n dingen.Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit werkt en hoeveel dit kost

MVG

Eerst moet je uitleggen welke ps2 je hebt:

Dikke PS2 : Je hebt een netwerkadapter nodig , Dit kost rond de 30 euro en kan je vinden op tweedehands sites als Ebay en Marktplaats

Dunne PS2: Je kan meteen beginnen, je hebt alleen een netwerkkabel nodig die je aan je ps2 aansluit aan de achterkant ;)

als je me dit verteld kan ik je verder helpen ;)

Bewerkt: door Steel Dogg
Geplaatst:

MVG

Dikke PS2 : Je hebt een netwerkadapter nodig , Dit kost rond de 30 euro en kan je vinden op tweedehands sites als Ebay en Marktplaats

Dunne PS2: Je kan meteen beginnen, je hebt alleen een netwerkkabel nodig die je aan je ps2 aansluit aan de achterkant ;)

dunne PS2

MVG

dunne PS2

dan houden we het bij makkelijk ;) je hebt dus een netwerkkabel nodig die je aan de PS2 aansluit, meer niet! :) als je dat hebt (gekocht) en aangesloten, kan je meteen beginnen door bij de menu online aan te klikken :Y en je hebt je PS2 online. Verder heb je trouwens geen kosten dus het is 100% gratis

Succes :cya:

Als ik het bovenstaande even aan mag vullen; als je een kabel hebt met 'deze' aansluiting hebt, en deze ook in je router past heb je je PS2 van genoeg kabels voorzien. Alleen dan heb je nog een 'network acces disk' nodig, deze kan je bij Sony aanvragen. Als je 'deze' link drukt, daarna op 'Netwerkgaming' en vervolgens op 'Benodigheden voor netwerkgaming' drukt vind je alle informatie hierover. Meer vragen mag je natuurlijk stellen! ^_^

Edit: Ja? Ow... :( Een ehh, foutje moet kunnen! :)

Bewerkt: door SamShine
Geplaatst:
Als ik het bovenstaande even aan mag vullen; als je een kabel hebt met 'deze' aansluiting hebt, en deze ook in je router past heb je je PS2 van genoeg kabels voorzien. Alleen dan heb je nog een 'network acces disk' nodig, deze kan je bij Sony aanvragen. Als je 'deze' link drukt, daarna op 'Netwerkgaming' en vervolgens op 'Benodigheden voor netwerkgaming' drukt vind je alle informatie hierover. Meer vragen mag je natuurlijk stellen! ^_^

ehm... Sam volgens mij heb je het verkeerd begrepen :? namelijk:

Museeuw56 vraagt hoe je PES6 online speelt maar de Network Access Disc is enkel voor de onderstaande games:

-Socom reeks

-Ratchet &Clank reeks

-Hardware Online Arena

-Killzone

-This is Football reeks

maar Pro Evolution Soccer is van Konami en heeft de Network Access Disc dus niet nodig ;)

Geplaatst:
kan ik die netwerk kabael gewoon kopen in de winkel(game mania)of moet ik die aanvragen

Je kan het ook bij andere winkels kopen bijv. Formido, Gamma ,Praxis Dynabyte denk ik ook wel verder moet het geen ISDN kabel zijn want dat is een telefoon kabel vraag ernaar in de winkel of ze ook gewoon een ADSL, Broadband kabel hebben ;)

Geplaatst:

is dat dan een ps2 accessoire ?waar moet ik dit insteken

dank u voor het beantwoorden van deze vragen

Geplaatst:

De praxis? :?

Ga gewoon naar de plaatselijke pc boer, vraag daar naar een UTP kabel, of je vraagt naar een internet/ethernet kabel ze weten wel wat je bedoeld.

De ene zijde plug je dus in je modem/router en de andere zeide in de ehternet poort van je slimline PS2, heb je een "oude" PS2 moet je nog een adapter kopen.

Geplaatst:
wij hebben draadloos internet van ADSL gaat dat dan ook? :klap:

Ja, ik denk dat dat wel gaat

en het is trouwens ook beter als je een zogeheten: Router hebt, want dan kan je online tegelijkertijd met de PC dus jullie kunnen dan tegelijk online :Y

Succes, Steel Dogg ;)

Geplaatst:

dus even herhalen:

*netwerkkabel

*router

Dus ik moet mijn netwerkkabel aansluiten aan de PS2 en daarna aan de router?

Die staan wel nogal veruit elkaar.

dus even herhalen:

*netwerkkabel

*router

Dus ik moet mijn netwerkkabel aansluiten aan de PS2 en daarna aan de router?

Die staan wel nogal veruit elkaar.

Ja maar je moet de PC ook met een kabel aan de router verbinden, en als het goed is ook de modem aan de router ;) dus de PC en de PS2 maken beiden gebruik van 1 apparaat ;)

ik zal je uit leggen in welke volghorde je de route en pc en ps2 moet doen.

het roode is de kabel.

de internet kabel moet bij de ps2 aan de achterkant er in. het is een gatje van een halfe cm lang. er is maar 1 gat waar die kabel in kan. dus gewoon je allemaal probeeren. het lipje wat aan de kabel zit. die moet omhoog. en als je klik hoort dat zit die goet in het gaatje.

lolae5.png

Bewerkt: door kees1991

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...