Jump to content

CPU Gebruik

Recommended Posts

Geplaatst:

Ey,

Ik zit met een vraagje rondom mijn computer.

Wanneer je CTRL + Alt + del ingedrukt houd kan je de processen etc. van je pc zien. Ik keek bij het CPU gebruik en zag dat deze op 100% stond. Dit is volgens mij niet echt goed.

Toen heb ik mijn PC opnieuw opgestart en nu staat hij rond de 2 tot 6 %. Het zal dus wel een foutje zijn geweest.

Mijn vader zei ook nog dat het CPU gebruik hoog moet zijn , volgens mij is het juist omgekeerd.

Wie helpt even...

En hoe weet ik wanneer mijn Processor echt te veel '' dingen '' moet verwerken?

• Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Blink

10

• Thundercover

7

• nick11123

5

• hardcore_bob

5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Hoe lager hoe sneller je computer op dat moment is. als je 5% hebt is dat goed. als je 80% hebt dan heb je teveel programmas lopen

Bewerkt: door EXIT
Geplaatst:

Hoe houdt ik dit dan een beetje in de hand?

Ik heb even een screens gemaakt van hoe alles nu loopt:

Hoe komt het dat je van die pieken hebt die lopen naar de honderd procent?

post-27020-1170536208.jpg

post-27020-1170536217.jpg

Als een game of je pc vastloopt zit je vaak rond de 100%, omdat de pc dan te veel werk moet verrichten. Als je pc net is opgestart, zal je CPU, zoals EXIT al heeft gezegd, laag zijn. Hoe meer programma's er draaien, hoe meer je van de processor vergt, dus des te hoger zal je CPU zijn. Je CPU zal hoog zijn als je een game speelt, want die zijn redelijk zwaar. Als je merkt dat je pc traag wordt of je CPU boven de 70% blijft, dan kan het zeker zijn dat er te veel programma's open staan. Ook 3d programma's kunnen veel van je processor eisen.

Edit: Die pieken naar de 100% kunnen zijn omdat er een programma wordt opgestart. Dat opstarten kost namelijk ook wat kracht (denk maar aan hoe sneller je pc, hoe sneller een programma opstart).

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Waneer ik Counterstrike speel dan begint mijn PC om de twee minuten van die stofzuiger geluiden te maken.

Vanmiddag liep hij ook een paar keer vast. En zoveel heb ik niet eens draaien. :-(

Geplaatst:
Waneer ik Counterstrike speel dan begint mijn PC om de twee minuten van die stofzuiger geluiden te maken.

Vanmiddag liep hij ook een paar keer vast. En zoveel heb ik niet eens draaien. :-(

Het kan zijn dat je processor/pc tegen de minimale eisen aanzit en dus veel moet doen. Die stofzuigergeluiden komen van de ventilator en die geluiden zijn normaal. Zonder ventilator (of waterkoeling) brandt je processor door. Het kan ook zijn dat er veel programma's op de achtergrond draaien, zoals anti-virusprogramma's en eventueel Xfire of MSN. Bij mij worden er ook om vaste tijden backups van de pc gemaakt, waardoor games ook zeer traag gaan lopen. Dit gebeurt dan ook op de achtergrond en neemt veel CPU in beslag.

Geplaatst:

op mijn oude pc kon ik ook snel spelletjes spelen. wat je moet doen is bij taakbeheer bij processen op naam soteren en dan alles met je eigen gebruikersnaam er achter afsluiten buiten explorer.exe. normaal moet je computer dan een stuk sneller gaan.

Geplaatst:

Die stofzuiger geluiden hoor ik (gelukkig) niet de hele tijd alleen wanneer ik dus echt veel programma's draai of een game zoals Counterstrike aan het spelen ben. Het zakt gelukkig wel altijd weer snel af.

Ik was al bang dat mijn computer kuren begon te vertonen , na een maand.

In iedergeval bedankt, ik zal het in de gaten houden.

Defragmanteren zou dat soms helpen?

Geplaatst:

Als je de pc pas een maand hebt, zal defragmenteren niet erg veel helpen. En waarschijnlijk vallen die stofzuigergeluiden nauwelijks op als je intensief aan het gamen bent. En als je het advies van EXIT opvolgt (alle processen met je eigen naam erachter afsluiten), zorg dan wel dat je taskmgr.exe als laatste afsluit, want dat is het taakbeheer.

Geplaatst:

mischien moet je wat meelopende programma,s uitzetten

ga naar Start > Uitvoeren > en typ daar in: msconfig en klik op "Ok''

dan klik je op het tablad ''opstarten''

en vink daar de programma,s uit die niet hoeven te draaien behalve je viruscanner dan. :)

en anders moet je of even je PC defragmenteren dat kan wel helpen.

want dat kan best wel helpen zeker als je programma,s heb geinstalleerd. :)

Succes

Die programma's afsluiten terwijl je niet aan het gamen bent lijkt me weinig zin hebben, dus alleen wanneer ik een game ga spelen?

Meestal zet ik in iedergeval MSN al uit als ik ga gamen... :klap:

@ Nick:

Ik heb een plaatje van mijn opstart lijst gemaakt. Kan ik echt zomaar alles ( behalve mijn virusscan ) eruit halen?

post-27020-1170537206_thumb.jpg

Bewerkt: door Blink
Die programma's afsluiten terwijl je niet aan het gamen bent lijkt me weinig zin hebben, dus alleen wanneer ik een game ga spelen?

Ja, alleen als je (zware) game speelt. Als je je internetkabel makkelijk uit je pc kan halen en er weer in kan stoppen, zou je die eruit kunnen laten, want zou je anti-virusprogramma uitkunnen. Dit kan alleen als je Single Player speelt natuurlijk.

Edit: Zelf ben ik geen aanmoediger van het afsluiten van programma's waarvan je niet weet wat ze doen, dus doe dit alleen als je weet wat het is.

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Ja, alleen als je (zware) game speelt. Als je je internetkabel makkelijk uit je pc kan halen en er weer in kan stoppen, zou je die eruit kunnen laten, want zou[/i] je anti-virusprogramma uitkunnen. Dit kan alleen als je Single Player speelt natuurlijk.

Edit: Zelf ben ik geen aanmoediger van het afsluiten van programma's waarvan je niet weet wat ze doen, dus doe dit alleen als je weet wat het is.

Fijn dat je dat zegt want op drie na weet ik niet wat het is en of het noodzakelijk is dat ze aanmoeten bij het opstarten.

Geplaatst:

@ Nick:

Ik heb een plaatje van mijn opstart lijst gemaakt. Kan ik echt zomaar alles ( behalve mijn virusscan ) eruit halen?

ehm, ik denk dat je het beter op mijn manier kan bekijken en uitzetten want dit is met het programma CCleaner als ik het goed heb. Daar verwijder je ze mee en daar zal ik geen risico,s bij nemen je moet ze gewoon uitzetten.

gewoon bij start > uitvoeren > typ in: msconfig en ga dan naar het tablad opstarten en dan vink je gewoon een heleboel onnutige programma,s uit en dan klik je op: Ok en dan moet je effe je PC opnieuw opstarten. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...